Financiele crisis

alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Financiele crisis

Bericht door alexv »

WimA schreef:Maar wat is nu het probleem met Fukushima?

De feiten leren ons tot nu toe dat er niets veiliger is dan Kernenergie. Door Fukushima zijn er - tot nu toe - 0 doden gevallen. Enige tijd geleden heeft windenergie wel weer 2 levens gekost las ik.
Dit is een quote van een website:




Fukushima update: Wereld moet in november adem inhouden
Posted September 27, 2013 by dalternative in Uncategorized. Leave a Comment

‘Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 Hiroshima-atoombommen’

De eigenaar van de kerncentrale bij Fukushima, Tokyo Electric (Tepco), heeft aangekondigd om mogelijk al in november te gaan proberen om de meer dan 1300 gebruikte brandstofstaven uit het zwaar beschadigde reservoir van Eenheid-4 te verwijderen. Dit reservoir bevindt zich zo’n 30 meter boven de grond in een gebouw, dat bij iedere nieuwe aardschok zou kunnen instorten. Maar ook als er tijdens de operatie in november maar het kleinste dingetje misgaat, dreigt de straling die dan vrijkomt de atmosfeer boven het hele Noordelijke Halfrond van onze planeet te vergiftigen.

15.000 Hiroshima-atoombommen

Het verwijderen van de 400 ton gebruikte kernbrandstof, die 15.000 x meer radioactieve straling kan doen vrijkomen als bij de atoombom op Hiroshima, wordt een zeer precaire klus die in zowel technisch, wetenschappelijk als financieel opzicht de capaciteiten van Tepco en de Japanse overheid te boven gaat. Alleen een gezamenlijke inspanning van ‘s werelds beste experts zou de operatie kunnen doen slagen.

Om een idee te geven van de complexiteit: gebruikte brandstofstaven moeten altijd onder water worden gehouden, omdat ze bekleed zijn met een zirconiumlegering die spontaan in brand vliegt als het in contact komt met de lucht. Zirconium werd bijvoorbeeld gebruikt in lampjes voor flitsers voor fotocamera’s, die zoals bekend een extreem heldere en hete vlam produceerden.

Iedere afzonderlijke staaf geeft genoeg straling af om een mens die er vlakbij staat binnen enkele minuten te doden. Een grote brand zou al het personeel op het terrein op de vlucht kunnen doen slaan, en de electronische apparatuur onklaar kunnen maken.

Zover de website


Een kerngeleerde omschreef deze klus als sigaretten halen uit een verkreukelt pakje. De eerste rod is succesvol uit het gebouw gehaald. een ander probleem is dat er waarschijnlijk al staven door de betonvloer zijn gesmolten.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Financiele crisis

Bericht door alexv »

Hendrien schreef:Al kan ik absoluut niet geloven dat de overheid van de VS verantwoordelijk is voor 9/11, dan vind ik toch het instorten van Gebouw 7 erg raadselachtig...
Het is ongeloofelijk dat mensen zulke dingen bedenken. Maar er zijn erg veel gewetenloze mensen met macht.

Als je een middagje vrij hebt http://www.waarheid911.nl/ en nog vele andere sites. Je moet wel erg ongelovig zijn als je dit afdoet als onzin :) :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Financiele crisis

Bericht door huisman »

alexv schreef:
Hendrien schreef:Al kan ik absoluut niet geloven dat de overheid van de VS verantwoordelijk is voor 9/11, dan vind ik toch het instorten van Gebouw 7 erg raadselachtig...
Het is ongeloofelijk dat mensen zulke dingen bedenken. Maar er zijn erg veel gewetenloze mensen met macht.

Als je een middagje vrij hebt http://www.waarheid911.nl/ en nog vele andere sites. Je moet wel erg ongelovig zijn als je dit afdoet als onzin :) :)
Je moet wel erg beïnvloedbaar zijn als je deze onzin gelooft . :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Financiele crisis

Bericht door alexv »

Dus je hebt het weer niet onderzocht. Wetenschappers met zeer veel ervaring en kennis komen tot heel andere conclusies.

En ik vindt het heel zwak van je dat je geen enkel tegenargument geeft.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Financiele crisis

Bericht door huisman »

alexv schreef:Dus je hebt het weer niet onderzocht. Wetenschappers met zeer veel ervaring en kennis komen tot heel andere conclusies.

En ik vindt het heel zwak van je dat je geen enkel tegenargument geeft.
Alles is onderzocht in een land waar vrije journalistiek spreekwoordelijk is. Er is in de hele wereld geen enkele serieuze journalist die zulke onzin verkondigd. Na zo'n ingrijpende gebeurtenis met meer dan 3000 doden vind ik zulke speculaties in en intriest.
Als of G.W Bush hier voor verantwoordelijk zou zijn....walgelijk gewoon.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Financiele crisis

Bericht door alexv »

huisman schreef:
alexv schreef:Dus je hebt het weer niet onderzocht. Wetenschappers met zeer veel ervaring en kennis komen tot heel andere conclusies.

En ik vindt het heel zwak van je dat je geen enkel tegenargument geeft.
Alles is onderzocht in een land waar vrije journalistiek spreekwoordelijk is. Er is in de hele wereld geen enkele serieuze journalist die zulke onzin verkondigd. Na zo'n ingrijpende gebeurtenis met meer dan 3000 doden vind ik zulke speculaties in en intriest.
Als of G.W Bush hier voor verantwoordelijk zou zijn....walgelijk gewoon.
Als je niet wilt discuseren zeg dat dan maar ga niet JOUW idee ventileren als waarheid. Je wilt niets onderzoeken omdat het op jou ongelofelijk over komt. Deze website heeft een vracht aan gedegen informatie in zich die jij niet wil geloven of aannemen.
De wereld is niet zo eenvoudig als je denkt. George B. is niet z'n lekker mannetje. Hij heeft duizenden doden op z'n geweten in Irak en dat gaat nog steeds door. Want weet je de US heeft daar minutie gebruikt met verarmd uranium en nog steeds worden daar vreselijk mismaakte kinderen geboren vanwege de straling.
http://www.youtube.com/watch?v=wbM1W1xUSAw
Heb je dit wel eens in de krant gelezen?

GB is een satanist weet je dat? Dat geloof je natuurlijk ook niet.


Vrije journalistiek? Dat geloof je toch zelf niet?Zolang je maar verkondigt wat de gevestigde orde wil dat je verkondigt. Alle nieuwsbladen-diensten ect zijn in handen van enkele personen.

Op deze manier kunnen we niet praten over 9/11
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11417
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Financiele crisis

Bericht door Mister »

alexv schreef:
huisman schreef:
alexv schreef:Dus je hebt het weer niet onderzocht. Wetenschappers met zeer veel ervaring en kennis komen tot heel andere conclusies.

En ik vindt het heel zwak van je dat je geen enkel tegenargument geeft.
Alles is onderzocht in een land waar vrije journalistiek spreekwoordelijk is. Er is in de hele wereld geen enkele serieuze journalist die zulke onzin verkondigd. Na zo'n ingrijpende gebeurtenis met meer dan 3000 doden vind ik zulke speculaties in en intriest.
Als of G.W Bush hier voor verantwoordelijk zou zijn....walgelijk gewoon.
Als je niet wilt discuseren zeg dat dan maar ga niet JOUW idee ventileren als waarheid. Je wilt niets onderzoeken omdat het op jou ongelofelijk over komt. Deze website heeft een vracht aan gedegen informatie in zich die jij niet wil geloven of aannemen.
De wereld is niet zo eenvoudig als je denkt. George B. is niet z'n lekker mannetje. Hij heeft duizenden doden op z'n geweten in Irak en dat gaat nog steeds door. Want weet je de US heeft daar minutie gebruikt met verarmd uranium en nog steeds worden daar vreselijk mismaakte kinderen geboren vanwege de straling.
http://www.youtube.com/watch?v=wbM1W1xUSAw
Heb je dit wel eens in de krant gelezen?

GB is een satanist weet je dat? Dat geloof je natuurlijk ook niet.



Vrije journalistiek? Dat geloof je toch zelf niet?Zolang je maar verkondigt wat de gevestigde orde wil dat je verkondigt. Alle nieuwsbladen-diensten ect zijn in handen van enkele personen.

Op deze manier kunnen we niet praten over 9/11
Verder ben je geen complotdenker?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Financiele crisis

Bericht door alexv »

Nee Mister, jij en huisman hebben me overtuigt met zeer goede argumenten.

Ik zal in het vervolg alleen het RD lezen. :yahoo
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Financiele crisis

Bericht door huisman »

alexv schreef:
huisman schreef:
alexv schreef:Dus je hebt het weer niet onderzocht. Wetenschappers met zeer veel ervaring en kennis komen tot heel andere conclusies.

En ik vindt het heel zwak van je dat je geen enkel tegenargument geeft.
Alles is onderzocht in een land waar vrije journalistiek spreekwoordelijk is. Er is in de hele wereld geen enkele serieuze journalist die zulke onzin verkondigd. Na zo'n ingrijpende gebeurtenis met meer dan 3000 doden vind ik zulke speculaties in en intriest.
Als of G.W Bush hier voor verantwoordelijk zou zijn....walgelijk gewoon.
Als je niet wilt discuseren zeg dat dan maar ga niet JOUW idee ventileren als waarheid. Je wilt niets onderzoeken omdat het op jou ongelofelijk over komt. Deze website heeft een vracht aan gedegen informatie in zich die jij niet wil geloven of aannemen.
De wereld is niet zo eenvoudig als je denkt. George B. is niet z'n lekker mannetje. Hij heeft duizenden doden op z'n geweten in Irak en dat gaat nog steeds door. Want weet je de US heeft daar minutie gebruikt met verarmd uranium en nog steeds worden daar vreselijk mismaakte kinderen geboren vanwege de straling.
http://www.youtube.com/watch?v=wbM1W1xUSAw
Heb je dit wel eens in de krant gelezen?

GB is een satanist weet je dat? Dat geloof je natuurlijk ook niet.


Vrije journalistiek? Dat geloof je toch zelf niet?Zolang je maar verkondigt wat de gevestigde orde wil dat je verkondigt. Alle nieuwsbladen-diensten ect zijn in handen van enkele personen.

Op deze manier kunnen we niet praten over 9/11
Nee inderdaad zwijg er dus maar over.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie