Enkele vragen

Plaats reactie
Theodoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2013, 20:45

Enkele vragen

Bericht door Theodoor »

Mijn naam is Theodoor, ik ben 28 jaar en lid van een Pinkstergemeente. Ik heb mij aangemeld bij uw forum omdat ik enkele prangende vragen heb ontwikkeld na het lezen van verscheidene forumdiscusies. Als mijn aanvaarden danwel onderschrijven van uw statuten, terwijl ik geen lid ben van uw gezindte, als beledigend wordt ervaren dan bied ik u mijn nederige excuses aan en vraag ik u om vergeving alvorens u mijn acount verwijderd. Mocht u het mij vergunnen toch enkele vragen te stellen dan wilde ik dat hierbij graag doen:
Ik las in verschillende berichten enkele commentaren op de Pinkster- en Evangelische beweging die mij de indruk gaven dat ik een aantal fundamentele fouten kan hebben gemaakt in mijn geloofsopvatting en beleving nadat ik op 19 jarige leeftijd tot geloof ben gekomen. Onder andere m.b.t. mijn proces van bekering en berouw. Ook begreep ik dat de door mij geprevaleerde Bijbelvertalingen, te weten de NBV, de NBG '51 en de Engelse NIV niet dezelfde waarheidsgetrouwheid bevatten als uw Staten Vertaling. Daarnaast begrijp ik uit verschillende reacties met de woorden vrijzinnig en niet recht, dat mijn geloofsopvatting niet compleet of zelfs incorrect is.
Ik heb met veel belangstelling en waardering de inhoudelijk uitermate beleefde en onderbouwde discussies proberen te volgen en zou u willen vragen enig licht te schijnen op deze kwesties. Ik probeer mijn geloofsleven zeer ernstig te nemen maar heb blijkbaar een standaard die binnen uw gezindte maar weinig goedkeuring zou kunnen welgevallen; en wil mij waar nodig graag bijscholen en omkeren.
Met vriendelijke groeten,
Theodoor
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Enkele vragen

Bericht door DDD »

Welkom. Ik twijfel of je echt bestaat maar dat geeft dan verder niet. Je taalgebruik verraadt enige ironie.

Er is overigens een verschil tussen prefereren en prevaleren, maar dat gedeeltelijk terzijde.

De vragen zouden mijns inziens beter passen in de daarop betrekking hebbende draadjes maar de moderators bewaken de grondslag van het forum streng. ---knip--- Discussie over modbeleid per PB aub
Theodoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2013, 20:45

Re: Enkele vragen

Bericht door Theodoor »

Ik besta wel degelijk! En ik ben oprecht (onder)zoekende. Enige ironie was zeker niet mijn intentie evenals foutief gebruikt taalgebruik. Ik bezig nu een manier van spreken die mij niet eigen is, maar dit uit respect voor dit forum. Ik zou graag in gesprek komen en blijven om te ontdekken waar ik onderdelen van mijn geloofsleven zou kunnen verbeteren. Dank voor uw eerste reactie.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Enkele vragen

Bericht door huisman »

Theodoor schreef:Ik besta wel degelijk! En ik ben oprecht (onder)zoekende. Enige ironie was zeker niet mijn intentie evenals foutief gebruikt taalgebruik. Ik bezig nu een manier van spreken die mij niet eigen is, maar dit uit respect voor dit forum. Ik zou graag in gesprek komen en blijven om te ontdekken waar ik onderdelen van mijn geloofsleven zou kunnen verbeteren. Dank voor uw eerste reactie.
@ Theodoor: mijn geloofsleven zou kunnen verbeteren......in onze gezindte zeggen wij dat ons geloof een gave van God is. Hoe zit dat in jouw kring?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Enkele vragen

Bericht door Floppy »

Theodoor schreef:Mijn naam is Theodoor, ik ben 28 jaar en lid van een Pinkstergemeente. Ik heb mij aangemeld bij uw forum omdat ik enkele prangende vragen heb ontwikkeld na het lezen van verscheidene forumdiscusies. Als mijn aanvaarden danwel onderschrijven van uw statuten, terwijl ik geen lid ben van uw gezindte, als beledigend wordt ervaren dan bied ik u mijn nederige excuses aan en vraag ik u om vergeving alvorens u mijn acount verwijderd. Mocht u het mij vergunnen toch enkele vragen te stellen dan wilde ik dat hierbij graag doen:
Ik las in verschillende berichten enkele commentaren op de Pinkster- en Evangelische beweging die mij de indruk gaven dat ik een aantal fundamentele fouten kan hebben gemaakt in mijn geloofsopvatting en beleving nadat ik op 19 jarige leeftijd tot geloof ben gekomen. Onder andere m.b.t. mijn proces van bekering en berouw. Ook begreep ik dat de door mij geprevaleerde Bijbelvertalingen, te weten de NBV, de NBG '51 en de Engelse NIV niet dezelfde waarheidsgetrouwheid bevatten als uw Staten Vertaling. Daarnaast begrijp ik uit verschillende reacties met de woorden vrijzinnig en niet recht, dat mijn geloofsopvatting niet compleet of zelfs incorrect is.
Ik heb met veel belangstelling en waardering de inhoudelijk uitermate beleefde en onderbouwde discussies proberen te volgen en zou u willen vragen enig licht te schijnen op deze kwesties. Ik probeer mijn geloofsleven zeer ernstig te nemen maar heb blijkbaar een standaard die binnen uw gezindte maar weinig goedkeuring zou kunnen welgevallen; en wil mij waar nodig graag bijscholen en omkeren.
Met vriendelijke groeten,
Theodoor
Beste Theodoor - Als ik je reactie kort samenvat, dan ben je tot geloof gekomen toen je 19 was, maar ben je je vragen gaan stellen over de inhoud van je geloof op basis van wat je las hier op dit forum. Je geeft aan dat je je waar nodig wilt laten bijscholen.
Dat zou betekenen dat je ergens ook zelf vragen hebt bij je geloof, los van wat er hier allemaal wordt beweerd. Kan je aangeven wat die vragen zijn? Je noemt dingen als bijbelvertaling en het proces van bekering/berouw. Die bijbelvertaling is niet direct belangrijk, ook al doen sommige postings hier anders vermoeden. Maar als je vragen hebt over je bekering is dat wel heel belangrijk.
Wees verder voorzichtig met onze adviezen, en wel om twee redenen:
1 - alleen de Bijbel biedt je de weg tot zaligheid, niet onze opvattingen
2 - er zijn nogal wat conflicterende opvattingen op dit forum, het lijkt me lastig om daar de waarheid uit te moeten peuteren.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Enkele vragen

Bericht door Bonny »

Theodoor schreef:Ik besta wel degelijk! En ik ben oprecht (onder)zoekende. Enige ironie was zeker niet mijn intentie evenals foutief gebruikt taalgebruik. Ik bezig nu een manier van spreken die mij niet eigen is, maar dit uit respect voor dit forum. Ik zou graag in gesprek komen en blijven om te ontdekken waar ik onderdelen van mijn geloofsleven zou kunnen verbeteren. Dank voor uw eerste reactie.
Je mag best het in je eigen woorden zeggen hoor, :-)
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie