Windmolenbrand Ooltgensplaat

Plaats reactie
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door Ouddorp »

Gisteren was ik aan het werk op de dijk nabij het Brabantse Dinteloord. Opeens zag ik rook vanuit een windmolen komen aan de overkant op Flakkee (waar ik zelf overigens ook woon). We vonden het wel mooi en spectaculair om te zien, de vlammen waren goed zichtbaar en er viel van alles met fraaie rooksporen naar beneden. We lachten en maakten foto's, niet beseffend dat tegelijkertijd twee jongens dodelijk bedreigd werden en verbranden. Wel 112 gebeld, maar op de vraag of er iemand inzat... nee dat zal wel niet. Pas later hoorden we dat er twee jongens bij zijn omgekomen. Dat was een grote schok en hoewel we het toen niet beseften, het gaf wel een vervelend gevoel dat wij aan de overkant ons stonden te vermaken over de brand. Verschrikkelijk, het zal je toch over komen. Ben er nog helemaal van ondersteboven. En eigenlijk kwam het nog dichterbij toen ik hoorde dat het twee ‘reformatorische’ jongens zijn, iets jonger zelfs nog als ik ben. Ik wil graag vanaf deze plaats de nabestaanden condoleren en Gods onmisbare steun toewensen bij dit verschrikkelijke verlies.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door freek »

Inderdaad heel verdrietig :(

Verder is dit niet echt kerknieuws.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door Ouddorp »

nee, zeker niet. Dat was ook niet de bedoeling. Kan het nog worden verplaatst?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door freek »

Ouddorp schreef:nee, zeker niet. Dat was ook niet de bedoeling. Kan het nog worden verplaatst?
Volgens mij kunnen de mods dat wel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door eilander »

freek schreef:
Ouddorp schreef:nee, zeker niet. Dat was ook niet de bedoeling. Kan het nog worden verplaatst?
Volgens mij kunnen de mods dat wel.
:garde
Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door DDD »

Een vreselijk drama inderdaad. Ik las dat een van de betrokkenen mogelijk naar beneden is gesprongen. Wat erg dat er kennelijk geen glijbaan of zoiets aanwezig was om weg te komen. Je kunt verder geen kant op, lijkt me.

Mocht een nabestaande dit lezen, dan van harte gecondoleerd met dit vreselijk verlies.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door gallio »

Ouddorp schreef:.... We vonden het wel mooi ....... We lachten en maakten foto's..... stonden te vermaken over de brand......
Waarom is het sowieso 'vermakelijk' als het eigendom van je naaste in brand staat ?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Windmolenbrand Ooltgensplaat

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:Een vreselijk drama inderdaad. Ik las dat een van de betrokkenen mogelijk naar beneden is gesprongen. Wat erg dat er kennelijk geen glijbaan of zoiets aanwezig was om weg te komen. Je kunt verder geen kant op, lijkt me.

Mocht een nabestaande dit lezen, dan van harte gecondoleerd met dit vreselijk verlies.
Ik heb me door een ontwerper laten vertellen dat er een lift in zit, waar je vanaf de bovenkant in kunt. Wanneer er geen elektriciteit meer aanwezig is, kan die lift van de rem getrokken worden en zakt hij rustig naar beneden. Aan de zijkant zit nog een luik van waaruit je kunt 'abseilen'. Het ontbreken van een vluchtroute lijkt dus niet de reden geweest te zijn om te springen (als er al gesprongen is).
Plaats reactie