Second love

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Second love

Bericht door refo »

Dat is dus blijkbaar de grote vergissing van sleurliefhebbers.
Ze vinden sleur geruststellend en zien niet dat ze daarmee de ander tekort doen.
Misschien toch maar eens in het eigen huwelijk investeren.
Verdwijnt (de behoefte aan een) second love vanzelvers.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Second love

Bericht door Isala »

Ik las een mooie zin in de krant:
"Ongetwijfeld is het zo dat er in veel huwelijken een ontwikkeling is van liefde naar trouw.
Wanneer de kuiltjes in de wang waarop men verliefd werd langzamerhand overgaan in rimpels, kan het overweldigende gevoel van liefde verdwijnen.
Maar men heeft bij de huwelijkssluiting niet alleen liefde maar ook trouw en bijstand beloofd".
Mara schreef:Ook sleur hoeft geen reden te zijn, het kan zelfs iets geruststellends hebben.
Dat is in zekere zin waar Mara.
Ik denk alleen dat aan sleur twee kanten zitten, dat is het voordeel van geruststelling of rust. Het nadeel is dat rust roest.
Dus blijft er toch altijd (periodiek) onderhoud nodig.
Hora est!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Second love

Bericht door Mara »

Isala schreef:Ik las een mooie zin in de krant:
"Ongetwijfeld is het zo dat er in veel huwelijken een ontwikkeling is van liefde naar trouw.
Wanneer de kuiltjes in de wang waarop men verliefd werd langzamerhand overgaan in rimpels, kan het overweldigende gevoel van liefde verdwijnen.
Maar men heeft bij de huwelijkssluiting niet alleen liefde maar ook trouw en bijstand beloofd".
Mara schreef:Ook sleur hoeft geen reden te zijn, het kan zelfs iets geruststellends hebben.
Dat is in zekere zin waar Mara.
Ik denk alleen dat aan sleur twee kanten zitten, dat is het voordeel van geruststelling of rust. Het nadeel is dat rust roest.
Dus blijft er toch altijd (periodiek) onderhoud nodig.
De therapeute zei dat, niet ik. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie