Wat is De Doelgroep?

Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door Fjodor »

Afgewezen schreef:
Luther schreef:
Marco schreef:
Luther schreef:Minder, want daar kun je spreken van gemeenten die in hun beleidsplan zich hebben uitgesproken dat ze zich gebonden weten door de Drie Formulieren van Enigheid.
Met betrekking tot de doelgroep kom je er daarmee niet. Dat geldt voor heel veel kerken die toch niet tot de doelgroep gerekend worden. Ook de CGK's die geen verwantschap hebben met BhP zijn gebonden aan de 3FvE. Net als alle GKv. En van de gemeenten die binnen de PKN zich expliciet aan de 3FvE hebben gebonden zijn er vele die qua theologie dichter bij de GKv zitten dan bij de GG.
Wat mij betreft zijn deze mensen - die zich willen laten aanspreken door de gereformeerde belijdenis - van harte welkom op RF, al zijn ze lid bij de Evangelische Lutherse brandweer.
Dus als je de 3 FvE maar ondertekent, zit het wel goed?
Ja natuurlijk.
Tenminste, dat is waar mensen van buiten (die het hart niet kunnen zien) naar moeten oordelen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door Afgewezen »

Fjodor schreef:
Afgewezen schreef: Dus als je de 3 FvE maar ondertekent, zit het wel goed?
Ja natuurlijk.
Tenminste, dat is waar mensen van buiten (die het hart niet kunnen zien) naar moeten oordelen.
Wel, dan staat niets een samengaan van GG en GKv meer in de weg. :hum
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door Fjodor »

Afgewezen schreef:
Fjodor schreef:
Afgewezen schreef: Dus als je de 3 FvE maar ondertekent, zit het wel goed?
Ja natuurlijk.
Tenminste, dat is waar mensen van buiten (die het hart niet kunnen zien) naar moeten oordelen.
Wel, dan staat niets een samengaan van GG en GKv meer in de weg. :hum
Ja oké, ondertekent in leer en leven.
Maar dan inderdaad samengaan. Want dat eisen de artikelen over de ware kerk in de NGB.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
Luther schreef:
Marco schreef:
Luther schreef:Minder, want daar kun je spreken van gemeenten die in hun beleidsplan zich hebben uitgesproken dat ze zich gebonden weten door de Drie Formulieren van Enigheid.
Met betrekking tot de doelgroep kom je er daarmee niet. Dat geldt voor heel veel kerken die toch niet tot de doelgroep gerekend worden. Ook de CGK's die geen verwantschap hebben met BhP zijn gebonden aan de 3FvE. Net als alle GKv. En van de gemeenten die binnen de PKN zich expliciet aan de 3FvE hebben gebonden zijn er vele die qua theologie dichter bij de GKv zitten dan bij de GG.
Wat mij betreft zijn deze mensen - die zich willen laten aanspreken door de gereformeerde belijdenis - van harte welkom op RF, al zijn ze lid bij de Evangelische Lutherse brandweer.
Dus als je de 3 FvE maar ondertekent, zit het wel goed?
Wel wat het forum betreft.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door -DIA- »

---Knip--- Als een topic ter moderatie geparkeerd wordt, gaan we niet elders verder.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door sirdanilot »

Mag dat topic AUB de moderatie uit? Ik vond het namelijk erg interessant. Mocht het weer ontaarden tot een onaarde schermpartij dan mag het wel weer gesloten worden toch. Dat hoeven we toch niet bij voorbaat al te doen?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door Mister »

sirdanilot schreef:Mag dat topic AUB de moderatie uit? Ik vond het namelijk erg interessant. Mocht het weer ontaarden tot een onaarde schermpartij dan mag het wel weer gesloten worden toch. Dat hoeven we toch niet bij voorbaat al te doen?

Nou, het is niet gesloten uit voorbaat maar omdat het een onverkwikkelijke discussie is geworden. En nee, het gaat niet teruggeplaatst worden.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door sirdanilot »

Nou dat vind ik toch weer erg jammer... :bobo
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door MoesTuin »

Nou, ik vind het niet jammer, het was wel een pittig iets eerder op de dag namelijk...... weinig respectvol, dus ik ben blij met het besluit :super
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is De Doelgroep?

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:Volgens mij heeft ds. P. den Butter ook artikelen geschreven voor BhP.
Ik heb onlangs een stapel weggegooid, jammer, anders had ik het na kunnen kijken.
Je zegt het goed: ...heeft geschreven...
Hoewel ik het zeer begrijp gezien zijn gezondheid, vind ik het wel erg jammer dat zijn bijbelstudies niet meer in BhP verschijnen.
Tot mijn verrassing heeft ds. P. den Butter weer een bijdrage geleverd aan BhP, Vrees niet, geloof alleen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie