Forse extra bezuinigingen.

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door Bonny »

En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door Kippetje »

Wilhelm schreef:Wat mij betreft mag er ook fors worden bezuinigd op de kinderopvang. Het mes snijdt aan verschillende kanten.
- Het creeert banen voor werkeloze kostwinners. Moeders die zo nodig. bijna voor nop (ivm kosten kinderopvang) , vacatures vervullen die ook door kostwinners ingevuld zouden kunnen worden.
- Het zorgt voor rust in het gezin, de hoeksteen van de samenleving, en een stabielere opvoeding van de kinderen. Daardoor minder kosten voor psychische hulpverlening en ontsporingen bij jeugd die onvoldoende opvoeding en liefde hebben gekregen.
- Het levert betere toezicht op. Jeugd weet weer dat moeder thuis zit en dus niet alles kunnen doen wat ze zelf willen.
- Huisvrouwen of beter, gezinsmanagers, die echt tijd over hebben kunnen vrijwilligerswerk doen. Bv in de zorg, zodat er daar ook kostenbesparingen door te voeren zijn.
Wat als al de werkende moeders dan inderdaad nu zouden stoppen met werken?
Allen al bij mij op de afdeling is ongeveer 75% van de vrouwelijke werknemers moeder (inclusief ikzelf). Als zij allemaal zouden stoppen ligt de complete gezondheidszorg op zijn gat en ook andere sectoren zullen ernstig getroffen worden. Dit kun je echt niet opvangen met werkloze kostwinners en vrijwilligers hoor!
En wat te denken van alleenstaande moeders zie wel moeten werken om rond te komen? Kun je wel roepen dat scheiden niet goed is, maar ondertussen gebeurt het wel in grote getalen.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door vlinder »

Bonny schreef:En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
Hier zou ik nu juist het laatst in snoeien. Niet omdat ik zelf in deze sector werk, maar wel omdat er dan niets meer overblijft voor deze groep.
Het wordt in de toekomst namelijk al zo: iedereen krijgt een zzp = zorg zwaartepakket. Daar moet je steeds meer gaan registreren welke handeling je bij welke patiënt doet. Zo kan het zijn in een verpleeghuis dat iemand zzp 5 heeft: volledige zorg en begeleiding. Heeft iemand zzp 4: alleen steunkousen en wassen. Wanneer deze mevrouw dan vraagt: wilt u mijn haar kammen, moet je gaan zeggen: nee daar wordt ik niet voor betaald. Dat zijn dingen die niet kunnen.

Een rondje buiten lopen kan niet meer. Is een zuster daarvoor? Misschien niet. Maar bij zorg hoort ook welzijn. Hoe blij kijk jij als je vanaf dag 1 in een verpleeghuis nooit meer buiten komt? Voor altijd opgesloten, rondjes lopen omdat je op zoek bent naar de uitgang terwijl de deur dicht zit?

Of in ziekenhuizen: geen decubitusmatrassen bestellen omdat anderen goedkoper zijn en de patiënt met doorligwonden naar huis sturen? Niet nog meer wegbezuinigen in de zorg. En managers: ja ook die heb je nodig. Je wilt niet weten waar je op gecontroleerd wordt door de overheid. Iemand moet dit in goede banen leiden. Anders wil je nooit meer in een ziekenhuis liggen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door Kippetje »

vlinder schreef:
Bonny schreef:En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
Het wordt in de toekomst namelijk al zo: iedereen krijgt een zzp = zorg zwaartepakket. Daar moet je steeds meer gaan registreren welke handeling je bij welke patiënt doet. quote]

Dit is geen toekomst, maar realiteit Vlinder!
De inkomsten van de verpleeg- en verzorgingshuizen worden nu al bepaald door de zzp's, met alle gezellige gevolgen van dien.....
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kippetje schreef:
vlinder schreef:
Bonny schreef:En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
Het wordt in de toekomst namelijk al zo: iedereen krijgt een zzp = zorg zwaartepakket. Daar moet je steeds meer gaan registreren welke handeling je bij welke patiënt doet. quote]

Dit is geen toekomst, maar realiteit Vlinder!
De inkomsten van de verpleeg- en verzorgingshuizen worden nu al bepaald door de zzp's, met alle gezellige gevolgen van dien.....
Dan kunnen zuster werk en vrijwilligerswerk combineren ;)
Maar het is zeker balen. Dat merk ik nu al in het onderwijs. Er moet meer in minder tijd (grotere groepen, combinatiegroepen). Echt lesgeven wordt bijna onmogelijk gemaakt.
"Je maakt leuke en goede lessen, maar als je eenmaal echt voor de klas staat, kan je dat niet doen." Erg bemoedigend :nonnon
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door vlinder »

Kippetje schreef:
vlinder schreef:
Bonny schreef:En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
Het wordt in de toekomst namelijk al zo: iedereen krijgt een zzp = zorg zwaartepakket. Daar moet je steeds meer gaan registreren welke handeling je bij welke patiënt doet. quote]

Dit is geen toekomst, maar realiteit Vlinder!
De inkomsten van de verpleeg- en verzorgingshuizen worden nu al bepaald door de zzp's, met alle gezellige gevolgen van dien.....
Dat weet ik, maar je hoeft nu nog niet iedere handeling te verantwoorden. Als ik om 16.00 uur maar klaar ben, kan het niemand iets schelen of ik nu wel of niet bij de ene dame haar haar heb opgestoken. Alleen die dame en mij. In de toekomst zal de zorg nog verder worden uitgekleed, en moet je registereren welke handelingen je wel en niet doet, en dan heb je geen tijd meer om wat extra's te doen. Maar misschien moeten we weer terug naar tijden van weleer: kinderen helpen bij de verzorging van de ouders.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door JolandaOudshoorn »

Statiegeld in stand houden
In plaats van 10 miljoen krijgen ze straks zo'n 20 miljoen euro voor zaken als extra prullenbakken en afvalvangnetten langs wegen.
Zie verder:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1165 ... eld__.html
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door Kippetje »

vlinder schreef:
Kippetje schreef:
vlinder schreef:
Bonny schreef:En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
Het wordt in de toekomst namelijk al zo: iedereen krijgt een zzp = zorg zwaartepakket. Daar moet je steeds meer gaan registreren welke handeling je bij welke patiënt doet. quote]

Dit is geen toekomst, maar realiteit Vlinder!
De inkomsten van de verpleeg- en verzorgingshuizen worden nu al bepaald door de zzp's, met alle gezellige gevolgen van dien.....
Dat weet ik, maar je hoeft nu nog niet iedere handeling te verantwoorden. Als ik om 16.00 uur maar klaar ben, kan het niemand iets schelen of ik nu wel of niet bij de ene dame haar haar heb opgestoken. Alleen die dame en mij. In de toekomst zal de zorg nog verder worden uitgekleed, en moet je registereren welke handelingen je wel en niet doet, en dan heb je geen tijd meer om wat extra's te doen. Maar misschien moeten we weer terug naar tijden van weleer: kinderen helpen bij de verzorging van de ouders.
Ik denk dat we daar gezien de vergrijzing wel naar toe zullen moeten.
De kosten voor de zorg voor ouderen rijzen nu al de pan uit, en dit wordt alleen maar meer doordat mensen ouder worden (medische vooruitgang) en er minder jongeren zijn om dit te dragen.

De vraag is alleen wanneer en hoe
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:
Kippetje schreef:
vlinder schreef:
Bonny schreef:En fors snoeien in zorg en onderwijs. Weg met de managers, de overhead en de -gogen!
Het wordt in de toekomst namelijk al zo: iedereen krijgt een zzp = zorg zwaartepakket. Daar moet je steeds meer gaan registreren welke handeling je bij welke patiënt doet. quote]

Dit is geen toekomst, maar realiteit Vlinder!
De inkomsten van de verpleeg- en verzorgingshuizen worden nu al bepaald door de zzp's, met alle gezellige gevolgen van dien.....
Dat weet ik, maar je hoeft nu nog niet iedere handeling te verantwoorden. Als ik om 16.00 uur maar klaar ben, kan het niemand iets schelen of ik nu wel of niet bij de ene dame haar haar heb opgestoken. Alleen die dame en mij. In de toekomst zal de zorg nog verder worden uitgekleed, en moet je registereren welke handelingen je wel en niet doet, en dan heb je geen tijd meer om wat extra's te doen. Maar misschien moeten we weer terug naar tijden van weleer: kinderen helpen bij de verzorging van de ouders.
Tja, maar hoe haalbaar is dat? Ik denk, dat dit, naast dat het een taak is van de kinderen, ook een taak is van de gemeente.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door Mara »

Wat is onze overheid toch een goede rentmeester :nonnon

door Harry van Gelder en Gijsbert Termaat
AMSTERDAM -
Zo'n 100 miljard euro is er sinds 1980 door de overheid over de balk gegooid bij kostenoverschrijdingen en uitstel van grote infrastructurele projecten. Een immens bedrag, waarvan bijvoorbeeld vijf jaar achtereen het begrotingstekort zou kunnen worden betaald.

Honderd miljard verspild(!)

Dat is de schrikbarende rekensom die hoogleraar transportbeleid van de Technische Universiteit Delft, prof. dr. Bert van Wee, maakte op verzoek van De Telegraaf. „Ik ben zelf ook met stomheid geslagen. Zeker als je het zo bij elkaar optelt kom je tot duizelingwekkende bedragen die gemoeid zijn met de investeringen die onnodig gedaan zijn de afgelopen decennia. Een ruwe schatting, maar de boodschap mag duidelijk zijn: er is geld over de balk gegooid.”

De Noord/Zuidlijn kostte miljoenen meer dan oorspronkelijk was geraamd. zijn de afgelopen decennia.
bron: Telegraaf.nl
=============
Zou hij de Fyra ook meegenomen hebben in zijn berekeningen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door refo »

Als het besteed is aan Nederlandse bedrijven vind ik het niet zo'n ramp.
Dan hebben we met z'n allen werk gehad. En van een hoop projecten leerden we weer.

Dus dat die 100 miljard geheel weggegooid is, zoals gesteld, kan de professor doctor niet hard maken.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door Eppo Gremdaat »

Hier in Brazilie (misschien gezien op TV of gelezen in de krant) zijn grote protesten tegen de regering.
Ondanks dat men hier erg sport- en voetbal`minded is zijn er toch bezwaren tegen de geldverslindende projecten als WK en Ol.zomerspelen 2016.
In de grote steden zijn veel mensen de straat opgegaan (ook hier in Belem, de hoofdstad van de deelstaat Para).
En met recht overigens. Onze zegen hebben ze!.
De infrastructuur is hier waardeloos zoals electriciteit (valt vaak spontaan - op de gekste tijden - uit).
Straatvuil blijft soms dagenlang liggen. En zo zijn er meer ergenissen. Ook de woningbouw - vooral voor jongeren - staat op een laag pitje. Er is een TV-progamma dat heet `Mia casa - mia vida (`Mijn huis - mijn leven`) dat laat schrijnende gevallen zien (ik noem het een `bedel`-programma). Partuculieren helpen dan met het (ver)bouwen en (vaak) inrichten van een huis, terwijl voor de W.K. en O.S. van alles uit de kast wordt gehaald.
Ook de salarissen van de (politie)-ambtenaren zijn bedroevend laag en de rijksambtenaren baden in weelde.
Het AD vertelt er meer over.
Gelukkig is het hier rustig. Wij wonen in Vila do Conde, een voorstad(je) van Barcarena waar de aliminum-industrie ALBRAS gevestigd is en (gelukkig) aan velen werk verschaft. Ook het Frans-Mexicaanse IMERYS is hier gevestigd dat eveneens mensen kan gebruiken. Maar - helaas - zijn de Brazilianen toch wel wat gemakzuchtig en praten wel over de problemen maar om er nu direct zelf wat aan te doen, dat is weer een ander verhaal.
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door DDD »

refo schreef:Vroeger konden we geld bijdrukken, dat zou nu best even helpen, kijk maar naar Amerika, maar de Nederlandse Bank kan dat niet meer.
Ik geloof dat er toch werkelijk wel genoeg geld bijgedrukt wordt in Europa op dit moment. Als het niet zo was dat de inflatie via kunstgrepen en via goedkoper wordende importproducten laag werd gehouden zou het inflatiepercentage ongeveer met twee cijfers moeten worden geschreven!

Ik vind zelf dat er niet bezuinigd moet worden zoals op dit moment. De ouderorganisaties, veel respectabele instituten, veel onderwijsorganisaties en nog veel meer initiatieven worden wegbezuinigd. Dat is verspilling van talent. Wat mij betreft wordt per direct de hypotheekrenteaftrek afgeschaft. Dat vind ik een boosaardig instrument, waardoor veel jongeren (mensen tot een jaar of 35) nu met huizen zitten die idioot duur zijn gekocht. De huizenprijzen zijn de laatste jaren wel wat hersteld, maar er is nog een lange weg te gaan. Het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek lijkt me een uitstekende maatregel om te bezuinigen.

Daarnaast zouden chirurgen en artsen hun werk in loondienst moeten doen en zouden managers/niet aandeelhouders een maximaal inkomen van 5 ton moeten mogen verdienen, en in de uit belastinggeld betaalde sector maximaal 1.5 ton.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door huisman »

Dit vind een topeconoom van ons regeringsbeleid.
Econoom Paul Krugman, winnaar van de Nobelprijs voor de economie, vindt dat Belgische politici beter omgaan met de economische crisis dan Nederlandse politici. De Amerikaan Krugman schrijft dat in een weblog voor de krant The New York Times.

Krugman vergelijkt de recente economische prestaties van Nederland, waar het gehele politieke midden achter de strenge bezuinigingen staat, met België, een land waar de politici al jaren verdeeld zijn, ook op economisch gebied.

De vergelijking valt volgens hem uit in het voordeel van de zuiderburen. België, aldus Krugman "is dus beter af met de politieke verlamming dan Nederland, waar een verenigde effectieve vastbeslotenheid heerst om alles precies verkeerd te doen".
Het blijkt ook uit de feiten van vandaag.
Feit 1 schreef:Het Centraal Planbureau is somberder over de ontwikkeling van de economie. Het voorziet voor volgend jaar een economische groei van 0,75 procent. In juni ging het CPB nog uit van een groei van 1 procent.

De rekenmeesters van het kabinet denken verder dat het begrotingstekort volgend jaar uitkomt op 3,9 procent. In juni was het nog 3,7.
Feit 2 schreef:De eurozone is niet langer in recessie, meldt het Europese bureau voor de statistiek Eurostat. Het tweede kwartaal van dit jaar was een groei van 0,3 procent te zien.

In Nederland duurt de recessie nog wel voort. Het CBS meldde vanmorgen een krimp van 0,2 procent. De Franse en de Duitse economie groeiden wel, met respectievelijk 0,5 en 0,7 procent.
En Rutten blijft alles maar weglachen........oplossing ? Val van dit kabinet en een onvoorstelbaar lange formatie dan kunnen ze iig niets verkeerds doen. (Werkte in België ook :huhu )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Forse extra bezuinigingen.

Bericht door MoesTuin »

van mij mag het.

Over ruim een half jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen.

Dat zou een goede graadmeter voor het kabinet misschien wel zijn, hoe het nederlandse volk erover denkt...
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Plaats reactie