Wist je dat........[5]

Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Ichtus »

caprice schreef: Waarom mag er niet gewaarschuwd worden tegen wolven in schaapskleren? Dat doet Christus immers ook.
... mijn ogen zo groot als schoteltjes worden
... ik best wel een gesprek met betreffend persoon wil regelen voor je, hieruit opmakend dat je met de wolf in schaapskleren ds. van Leeuwen bedoelt
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door caprice »

Gian schreef:
caprice schreef: Waarom mag er niet gewaarschuwd worden tegen wolven in schaapskleren? Dat doet Christus immers ook.
Sinds wanneer staan wij op gelijke voet met Christus?
Dat staan wij niet, net zo min als de paus. Als volgelingen en leerjongeren van Christus dienen wij echter wel dezelfde leer te verspreiden.
Ichtus schreef:
caprice schreef: Waarom mag er niet gewaarschuwd worden tegen wolven in schaapskleren? Dat doet Christus immers ook.
... mijn ogen zo groot als schoteltjes worden
... ik best wel een gesprek met betreffend persoon wil regelen voor je, hieruit opmakend dat je met de wolf in schaapskleren ds. van Leeuwen bedoelt
De conclusie dat het over ds. Van Leeuwen gaat is je eigen conclusie. Ik be-eindigde mijn betoog met de volgende aansporing:

'Weest gewaarschuwd, en hoedt u voor wolven in schaapsklederen.'

Als je wilt weten wie die wolven in schaapskleren zijn, raad ik je aan Gods Woord goed te onderzoeken, Gods onmisbare Geest daarbij afsmekende of Hij licht er over wil schenken.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Marieke »

er net 70 mensen online waren op RF?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Afgewezen »

Marieke schreef:er net 70 mensen online waren op RF?
Ja, 66 gasten.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gian »

caprice schreef: daarbij afsmekende of Hij licht er over wil schenken.
En als Hij dat niet wil?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Marieke »

Afgewezen schreef:
Marieke schreef:er net 70 mensen online waren op RF?
Ja, 66 gasten.
We waren eerst allemaal "meelezers" denk ik, totdat je je op een gegeven moment niet meer "in kunt houden".
Een gedeelte van die 66 gasten worden vanzelf een keer "meepraters".
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:
caprice schreef: daarbij afsmekende of Hij licht er over wil schenken.
En als Hij dat niet wil?
of als Hij je duidelijk maakt dat je er finaal naast zit?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door memento »

Hendrikus schreef:
Gian schreef:
caprice schreef: daarbij afsmekende of Hij licht er over wil schenken.
En als Hij dat niet wil?
of als Hij je duidelijk maakt dat je er finaal naast zit?
Laat dat maar steeds ons aller gebed zijn: Als ik ernaast zit, Heere, corrigeer me dan. Want ik heb zo'n dwaalziek hart, en U hebt me al zo vaak geleerd dat ik te vroeg, te hard of verkeerd was in mijn oordeel en inschatting. Zelfs in geestelijke zaken. Doorgrond me, en zie of bij mij een schadelijke weg is, en leidt mij op de eeuwige weg.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door caprice »

Gian schreef:
caprice schreef: daarbij afsmekende of Hij licht er over wil schenken.
En als Hij dat niet wil?
Aanhouden. Bidden, en niet vertragen.
Hendrikus schreef: of als Hij je duidelijk maakt dat je er finaal naast zit?
Dan is het niet tevergeefs geweest om het van Hem af te smeken. En verder is het waar wat Memento schrijft. Laat de bede uit Psalm 39, en ook Psalm 26 vers 2 (berijmd) maar veel in ons hart zijn.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Schemerlichtje »

~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Marieke schreef:er net 70 mensen online waren op RF?
Ja, 66 gasten.
Behoorlijk wat. Waarschijnlijk een spin-off van de eerste link op rd.nl naar refoforum.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door refo »

Of Chinezen, op zoek naar een slachtoffer.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Dat is het waar ik ook al verschillende keren tegenaan gelopen ben. Kleur bekennen kan blijbaar hier niet want dan voelt een groep zich gekwetst, dus helder zeggen waar het in feite op staat kan hier gewoon niet. Ook al is het puur objectief.
DIA, je begrijpt kennelijk nog steeds niet dat jouw waarheid niet DE waarheid is. "Puur objectief" in jouw ogen kan voor een ander wel "uiterst subjectief" zijn. Ophouden met het uitspreken van veroordelende woorden over mensen die ietsje anders denken en geloven dan jij! Die veroordelende houding over andersgelovigen is het grootste kwaad binnen de "rechtse" kerken. Dáármee jaag je mensen de kerk uit. Jij hebt geen kinderen, maar geloof maar dat het een negatieve invloed op kinderen heeft wanneer ze hun ouders steeds weer horen afgeven op mensen die kerkelijk ietsje anders van ligging zijn - zeker als dat gepaard gaat met geesteloosheid, lijdelijkheid en vrome blabla in hun eigen leven.
Er kunnen en mogen natuurlijk zaken zijn waar we anders over denken. Maar de hoofdzaken kunnen wij eenvoudig niet veranderen, want dan zouden we immers de vrijheid hebben om een makkelijke godsdienst naaar het vlees te maken... toch? De Christelijke vrijheid is een vrijheid (échte vrijheid!) in gebondenheid aan Schrift en belijdenis. En zo zij niet spreken naar dit Woord, het zal zijn dat zij geen dageraad zullen hebben. Dat is geen eigen subjectieve waarheid, maar wel en beperkte, omkkaderde waarheid, zoals de Schrift het ons deze leert.
Ware vrijheid is er alleen wanneer Jetje geborgen weet in Christus.

Misschien dat je toch een een reisje zendingsland o i d moet overwegen Dia.. Alle mensen die dat doen leren zo kijken met andere ogen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door refo »

..ik via refdag.nl tot de ontdekking kom dat Marnix in 2006 De Wachter Sions heeft gehaald.
Dat zal velen van ons nooit ten deel vallen.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

http://www.refdag.nl/achtergrond/gezond ... _1_623902l

Leuk! Als ik hier in de box kijk, zie ik het terug:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten