Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Eppo Gremdaat »

Het is allemaal nogal persoonlijk. En we kunnen weten (o.a. uit een persoonlijk interview) dat Ds ter Linden - die zielsveel van zijn vrouw hield - haar na een ernstige ziekte aan de dood moest afstaan. Dat is dan ook en van de redenen waarom hij niet (meer) in een persoonlijk God kan geloven.
En laten we een en ander nu maar rusten en ook alle aantijgingen (zoals godloochenaar - hoe weten we dat zo zeker(!?) laten rusten.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4786
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Tiberius schreef:
Bonny schreef:De standpunten van Ter Linden zijn bij de meeste forummers wel bekend, dus de opmerking van JGW had wel achterwege kunnen blijven.
Dus omdat zijn goddeloze standpunt hier bekend is, moet JGW er maar over zwijgen?
Kom op, zeg: je zit hier op een reformatorisch forum; met duidelijke en bekende regels. Niemand hoeft zich hier de mond te laten snoeren door dit soort quasi-vrome flauwekul.
Dat geldt ook richting Ejvl; helemaal eens met Afgewezen.
Ik zei het bovendien niet uit genoegen, maar omdat ik het jammer vind, en hoop en bid dat hij en de koninklijke familie tot inkeer en bekering en geloof mogen komen. Want buiten Jezus is geen leven... en de weg wel geweten maar niet gegaan....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4786
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Eppo Gremdaat schreef:Het is allemaal nogal persoonlijk. En we kunnen weten (o.a. uit een persoonlijk interview) dat Ds ter Linden - die zielsveel van zijn vrouw hield - haar na een ernstige ziekte aan de dood moest afstaan. Dat is dan ook en van de redenen waarom hij niet (meer) in een persoonlijk God kan geloven.
En laten we een en ander nu maar rusten en ook alle aantijgingen (zoals godloochenaar - hoe weten we dat zo zeker(!?) laten rusten.
Eén ding is zeker, God laat niet varen wat Zijn hand begon, en als het waar geloof is, dan houd dat geloof stand ook in de stormen van het leven. Niet omdat de gelovige zo'n krachtpatser is, nee totaal niet, maar omdat God de Zijnen vasthoud. Zie ook in de Dordtse leerregels.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Mara »

Eppo Gremdaat schreef:Het is allemaal nogal persoonlijk. En we kunnen weten (o.a. uit een persoonlijk interview) dat Ds ter Linden - die zielsveel van zijn vrouw hield - haar na een ernstige ziekte aan de dood moest afstaan. Dat is dan ook en van de redenen waarom hij niet (meer) in een persoonlijk God kan geloven.
En laten we een en ander nu maar rusten en ook alle aantijgingen (zoals godloochenaar - hoe weten we dat zo zeker(!?) laten rusten.
De man is dominee! Voorganger! Die wij zouden moeten kunnen navolgen.
Wat zegt deze man tegen een andere weduwnaar?
Als God ons niet bewaart voor opstand, kunnen wij ook een eind komen, zeker waar.
Maar als hij nu eens begonnen was met zwijgen hierover!
Er zijn trouwens wel meer predikanten die hier dichtbij komen. Ik was laatst nog op een begrafenis en dominee zei dat God ook huilde.
Dat is net zo goed een foute uitspraak.
God is geen machteloze toekijker!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Mara »

Op de site van de Telegraaf stond één foto van het gezelschap, op weg naar de kerk.
Allemaal in het zwart, dames met hoed! eentje met een rouwsluier, en de meisjes in witte jurkjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door parsifal »

Misschien is het beter deze discussie niet hier te voeren.

Je kunt ook problemen hebben met de vrouw in het ambt, maar je gaat dat niet ter sprake brengen bij een begrafenis waar een vrouwelijke predikant voorgaat (of in een discussie over een overleden persoon).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Bonny »

Tiberius schreef:
Bonny schreef:De standpunten van Ter Linden zijn bij de meeste forummers wel bekend, dus de opmerking van JGW had wel achterwege kunnen blijven.
Dus omdat zijn goddeloze standpunt hier bekend is, moet JGW er maar over zwijgen?
Kom op, zeg: je zit hier op een reformatorisch forum; met duidelijke en bekende regels. Niemand hoeft zich hier de mond te laten snoeren door dit soort quasi-vrome flauwekul.
Dat geldt ook richting Ejvl; helemaal eens met Afgewezen.
Hoho, even rustig een slok water drinken Tib. Ik bedoelde helemaal niet dat JGW de mond gesnoerd dient te worden. Ik bedoel, we hebben de standpunten van Ter Linden al in diverse topics besproken. We zijn het allemaal met hem (Ter Linden) oneens, dus in mijn optiek had JGW z'n opmerking best kunnen rusten. Want nu hebben we weer zo'n discussie lopen.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door MoesTuin »

Laten we toch vooral op een dag als deze enkel stil zijn.

We weten het allemaal blijkbaar zo goed.

Maar vandaag is een familie in rouw om hun echtgenoot, vader, eigen kind, broer, noem maar op vandaag is de dag van afscheid.

We weten het allemaal zo goed.

Maar het oordeel is alleen aan de Heer.

Wij kennen de harten niet van deze mensen.

Daar gaat het om

We kunnen niet overal aan komen.

Laten we enkel in Liefde in gebed en gedachten om de familie heen staan, stil zijn en meeleven.

En vooral niet over alles en iedereen oordelen.

Zeg het dan in het algemeen.

Oordelen is niet aan de mens.

Dat is denk ik ook niet goed dat wij dat doen, daar hebben wij van af te blijven.

er mag best in het algemeen over zulke zaken gesproken worden, maar niet met toe naam van betreffende dominee en wie dan ook erbij, dan begeef je je voor mijn normen over een grens, een gevaarlijke grens van veroordelen - oordelen, dat is niet voor de mens weggelegd.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door ejvl »

Afgewezen schreef:
ejvl schreef:Dia, lees je wel dat ik ook zeg dat de zonden veroordeeld moeten worden?
Ik zeg wel dat er voorzichtigheid betracht noet worden naar de staat van hem als persoon.
En dan weet jij en ik en geen mens of dit een kind van God is. Wij zouden David en Salomo en de moordenaar er ook niet bijgerekend hebben en toch hoorden ze erbij.
We kunnen wel aan de hand van zijn uitspraken zeggen dat hij een verschrikkelijk verkeerde weg gaat maar mocht hij maar tot inkeer komen!
Wat is nu je bedoeling? DIA een lesje in verdraagzaamheid leren of zo?
Op grond van zijn belijdenis mogen wij ds. Carel ter Linden veroordelen. Mocht het een tijdelijke inzinking zijn, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hem, niet bij ons.
Nee of ik druk me zo vreemd uit?
Er werd gezegd dat dit geen man Gods is ik roep alleen op tot voorzichtigheid verder helemaal niets.
De rest veroordeel ik net zo als jullie doen alleen ik zou persoonlijk niet durven zeggen dat het geen man Gods is.
Overigens zeg ik niets over moeten verdragen en ik zeg ook niet dat we hem niet mogen veroordelen, sterker nog, ik zeg juist dat de zonden veroordeeld moeten worden.
Dat geld ook als antwoord naar Tiberius.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Eppo Gremdaat »

MoesTuin schreef:Laten we toch vooral op een dag als deze enkel stil zijn.

We weten het allemaal blijkbaar zo goed.

Maar vandaag is een familie in rouw om hun echtgenoot, vader, eigen kind, broer, noem maar op vandaag is de dag van afscheid.

We weten het allemaal zo goed.

Maar het oordeel is alleen aan de Heer.

Wij kennen de harten niet van deze mensen.

Daar gaat het om

We kunnen niet overal aan komen.

Laten we enkel in Liefde in gebed en gedachten om de familie heen staan, stil zijn en meeleven.

En vooral niet over alles en iedereen oordelen.

Zeg het dan in het algemeen.

Oordelen is niet aan de mens.

Dat is denk ik ook niet goed dat wij dat doen, daar hebben wij van af te blijven.

er mag best in het algemeen over zulke zaken gesproken worden, maar niet met toe naam van betreffende dominee en wie dan ook erbij, dan begeef je je voor mijn normen over een grens, een gevaarlijke grens van veroordelen - oordelen, dat is niet voor de mens weggelegd.
Volkomen met Moestuin eens.
We weten het allemaal zo goed te vertellen hoe het allemaal precies moet.
Zo pas de beelden van de uitvaart bekeken.
Zeer triest allemaal. Laten we toch allemaal biddend om de Koninklijke Familie heen staan en ook met Ds Carel ter Linden, die deze familie van zeer nabij kende.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Tiberius »

Eppo Gremdaat schreef:... en ook met Ds Carel ter Linden, die deze familie van zeer nabij kende.
Niemand zal hem denk ik veroordelen omdat hij de familie van nabij kende, maar omdat hij een dwaalleraar is.
Verder maar weer on-topic.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Tiberius »

On-topic aub
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:On-topic aub
Dat lijkt mij onmogelijk met zo'n topictitel...dit topic kan beter op slot.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Desiree »

Net gekeken... ach... Geen woorden...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Reiziger »

Nee vind ik niet huisman.

Soms overvalt het me plotseling.
Dan kan ik wel janken.
Zo`n gelukkig gezinnetje op zo`n afschuwelijke manier gescheurd, gescheiden.
Vreselijk!

Ik wil met liefde gedenken aan de prinses. Prinses Beatrix. Wat heeft ze veel meegemaakt, een kind verloren! Wat afschuwelijk.
Ik wil met liefde gedenken aan prinses Mabel. Haar man zal ze hier nooit meer zien. Wat erg moet dat zijn!
Ik wil met liefde gedenken aan de gravinnen Luana en Zaria. Een vader, een man in het gezin wordt gemist. Ze zullen voortaan niet beter weten, of ze hebben geen vader tot wie ze zich kunnen wenden.
Ik wil met liefde gedenken aan de koning(in). Ook voor Willem moet het vreselijk zijn. Een lieve broer valt weg.
Ik wil met liefde gedenken aan prins Constantijn en zijn gezin. Ook hij/zij verliest/verliezen een broer/zwager/oom. Plotseling uit het leven weggenomen.
Tenslotte aan Irene, Margriet, Pieter en Christina. Zij verliezen een neef. Ook voor hen moet het onwerkelijk zijn.

Dat God zich in zijn liefde, Zijn onmeetbare en ondoorgrondelijke, Zijn nooit ophoudende liefde aan hen allen gedenkt, zoals ik dat niet kan.

Er zijn geen woorden voor...
Plaats reactie