Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Eppo Gremdaat »

Johann Gottfried Walther schreef:
Eppo Gremdaat schreef:De begrafenis zal plaatsvinden in Lage Vuursche in besloten kring.
Ik was wel een beetje nieuwswgierig naar de kerkelijke gemeente Lage Vuursche. Ze hebben een website waar een condoleancebericht is te lezen. Ook iets over de rouwdienst, n.l. dat deze onder verantwoordelijkheid wordt gehouden van de Haagse Kloosterkerkgemeente. Voorganger is Ds C.A. ter Linden, emerituspredikant.
Ja de vrijzinnige, niet in God en de eeuwigheid gelovende "predikant".
Is het nodig om dit expliciet te vermelden? Laten we hierover zwijgen s.v.p.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Tiberius »

Eppo Gremdaat schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Eppo Gremdaat schreef:De begrafenis zal plaatsvinden in Lage Vuursche in besloten kring.
Ik was wel een beetje nieuwswgierig naar de kerkelijke gemeente Lage Vuursche. Ze hebben een website waar een condoleancebericht is te lezen. Ook iets over de rouwdienst, n.l. dat deze onder verantwoordelijkheid wordt gehouden van de Haagse Kloosterkerkgemeente. Voorganger is Ds C.A. ter Linden, emerituspredikant.
Ja de vrijzinnige, niet in God en de eeuwigheid gelovende "predikant".
Is het nodig om dit expliciet te vermelden? Laten we hierover zwijgen s.v.p.
Waarom?
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Bonny »

De standpunten van Ter Linden zijn bij de meeste forummers wel bekend, dus de opmerking van JGW had wel achterwege kunnen blijven.
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:De standpunten van Ter Linden zijn bij de meeste forummers wel bekend, dus de opmerking van JGW had wel achterwege kunnen blijven.
Hij kan nooit een prediker van Christus zijn, en het is òf òf.
Hij predikt Christus of hij predikt de gevallen mens.
Wat dunkt u, is dat de naam predikant waard?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Ad Anker »

Het is natuurlijk triest dat in deze hervormd-gereformeerde kerk een Godloochenaar voor zal gaan. Ook triest dat de koninklijke familie voor zo'n predikant kiest. Dat mag best gezegd worden, dunkt me.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Gian »

Anker schreef:Het is natuurlijk triest dat in deze hervormd-gereformeerde kerk een Godloochenaar voor zal gaan. Ook triest dat de koninklijke familie voor zo'n predikant kiest. Dat mag best gezegd worden, dunkt me.
Maak je niet dik. Als je op dit soort dingen moet letten heb je ook geen leven meer. Als men niet wil, laat het dan gaan en let vooral op je eigen zaak.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:
Anker schreef:Het is natuurlijk triest dat in deze hervormd-gereformeerde kerk een Godloochenaar voor zal gaan. Ook triest dat de koninklijke familie voor zo'n predikant kiest. Dat mag best gezegd worden, dunkt me.
Maak je niet dik. Als je op dit soort dingen moet letten heb je ook geen leven meer. Als men niet wil, laat het dan gaan en let vooral op je eigen zaak.
Maar wie hier zijn leven niet verliest zal het leven ook nooit vinden.
Als we hier eens leren wat het inhoudt: "geen leven meer te hebben", dan zou ik zeggen:
Welgelukzalig gij! Dat heeft vlees en bloed u niet geopenbaard!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Eppo Gremdaat »

Anker schreef:Het is natuurlijk triest dat in deze hervormd-gereformeerde kerk een Godloochenaar voor zal gaan. Ook triest dat de koninklijke familie voor zo'n predikant kiest. Dat mag best gezegd worden, dunkt me.
De hofpredikers van (destijds Koningin) Wilhelmina waren
Dr Joh. H. Gerretsen (1867-1923) die prinses) Juliana doopte.
N.B. Zéér lezenswardig is de biografie (C.F.Antonides): 'Het geluid van een sterke stem'.
In haar Apeldoonse jaren was het de Apeldoornse predikant Ds J.F. Berkel(1899-1971) Deze heeft ook haar begrafenis geleid.
Ten tijde van het huwelijk met Pr. Bernhard waren prof.dr H.W. Obbink(1869-1947) en de bejaarde Ds W.L. Welter(1849-1940) de hofpredikers.
Bij de (N.B.!) vrijzinnig hervormde Amsterdamse Ds H.J. Kater(1911-2003) heeft Pr. Beatrix belijdenis gedaan (1956); Ds Kater was een bekende radio'columnist', die zaterdagsavonds altijd een rubriek had, getiteld 'Deze week'....
Hij heeft het huwelijk ingezegend (samen met Ds J.H. Sillevis Smitt) en de drie prinsen gedoopt.
Daarna verschenen de gebroeders ter Linden ten tonele. Maar toen woonde de familie al op paleis Huis ten Bosch.
Zie verder WIKIPEDIA
Laatst gewijzigd door Eppo Gremdaat op 16 aug 2013, 02:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Eppo Gremdaat »

Gian schreef:
Anker schreef:Het is natuurlijk triest dat in deze hervormd-gereformeerde kerk een Godloochenaar voor zal gaan. Ook triest dat de koninklijke familie voor zo'n predikant kiest. Dat mag best gezegd worden, dunkt me.
Maak je niet dik. Als je op dit soort dingen moet letten heb je ook geen leven meer. Als men niet wil, laat het dan gaan en let vooral op je eigen zaak.
Je weet niet hoe iemand denkt. Maar, oh wat willen we toch graag over iemand van alles weten.....
Er is ook altijd nog een soort 'privé-domein'.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door ejvl »

Het kan ook een dienstknecht van God zijn die sterk van de weg af is, en wellicht terug kan komen zoals de geschiedenis wel eens heeft laten zien.
De zonden mogen en moeten veroordeeld worden maar laten we voorzichtig zijn in het oordeel des persoons.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:Het kan ook een dienstknecht van God zijn die sterk van de weg af is, en wellicht terug kan komen zoals de geschiedenis wel eens heeft laten zien.
De zonden mogen en moeten veroordeeld worden maar laten we voorzichtig zijn in het oordeel des persoons.
Soms zijn we te lief voor godloochenaars die er duizenden meeslepen naar de hel.
Mag dat niet gezegd worden? Het gaat hier niet om een 'van de weg geraakt' kind
van God. Gods volk kan zeker wel eens ver van hun plek zijn. Maar dan zijn ze toch
ook wel eens op dat plekje geweest: U al mijn liefde waardig schatten, wijl Gij mijn
rechterhand wilde vatten! Dat nieuwe deel blijft, al kan het wel eens diep onder
het stof liggen. Maar toch... Er blijft bij een kind van God altijd wat op de bodem
van het hart liggen, en dat is dat nieuwe deel, dat door God erin is geschapen. Dat
is een nieuwe schepping. En zomin het Licht van de zon verborgen kan blijven, zo
min zal ook verborgen kunnen blijven wat God nieuw schept.
Het zal wel een harde rede zijn, maar ik kan er ook niets aan doen. Het is toch
naar de Waarheid?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door ejvl »

Dia, lees je wel dat ik ook zeg dat de zonden veroordeeld moeten worden?
Ik zeg wel dat er voorzichtigheid betracht noet worden naar de staat van hem als persoon.
En dan weet jij en ik en geen mens of dit een kind van God is. Wij zouden David en Salomo en de moordenaar er ook niet bijgerekend hebben en toch hoorden ze erbij.
We kunnen wel aan de hand van zijn uitspraken zeggen dat hij een verschrikkelijk verkeerde weg gaat maar mocht hij maar tot inkeer komen!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Afgewezen »

ejvl schreef:Dia, lees je wel dat ik ook zeg dat de zonden veroordeeld moeten worden?
Ik zeg wel dat er voorzichtigheid betracht noet worden naar de staat van hem als persoon.
En dan weet jij en ik en geen mens of dit een kind van God is. Wij zouden David en Salomo en de moordenaar er ook niet bijgerekend hebben en toch hoorden ze erbij.
We kunnen wel aan de hand van zijn uitspraken zeggen dat hij een verschrikkelijk verkeerde weg gaat maar mocht hij maar tot inkeer komen!
Wat is nu je bedoeling? DIA een lesje in verdraagzaamheid leren of zo?
Op grond van zijn belijdenis mogen wij ds. Carel ter Linden veroordelen. Mocht het een tijdelijke inzinking zijn, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hem, niet bij ons.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Mara »

Het gaat er niet om of we de man niet zouden verdragen, maar zijn leer is onverdraaglijk.
En hij vergeet misschien dat hij een voorbeeldfunctie heeft.
Ik zag op het filmpje in het journaal (als ik het goed zag tenminste) op de poorten van de begraafplaats staan:
Zalig zijn de doden die in den Heere sterven
Het kerkje en de begraafplaats, hebben een lange historie.
En nu voor het eerst een dominee die maar halfslachtig gelooft?
Wat houdt hij deze mensen voor als troost?
Dan hoeven we een waarschuwende roepstem helemaal niet te verwachten, denk ik.
Het is misschien maar goed dat de dienst niet uitgezonden wordt. :nonnon
Arme koninklijke familie!
Rijk, maar toch zo arm.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:De standpunten van Ter Linden zijn bij de meeste forummers wel bekend, dus de opmerking van JGW had wel achterwege kunnen blijven.
Dus omdat zijn goddeloze standpunt hier bekend is, moet JGW er maar over zwijgen?
Kom op, zeg: je zit hier op een reformatorisch forum; met duidelijke en bekende regels. Niemand hoeft zich hier de mond te laten snoeren door dit soort quasi-vrome flauwekul.
Dat geldt ook richting Ejvl; helemaal eens met Afgewezen.
Plaats reactie