Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Desiree »

Ik moest vannacht aan ze denken, aan Mabel vooral omdat ik haar, denk ik, nog het beste kan begrijpen. Ze zag er op en top uit en gedroeg zich waardig, dat zou ik ook gedaan hebben, maar dat gezicht, zei genoeg.

Dan gaan mijn gedachten ook wel over het geloof van de koninklijke familie en dominee Carel te Linden en ik bid en hoop dat ze het leed niet alleen hoeven te dragen maar dat God overkomt en hen bemoedigd zoals Hij dat zo goed kan. Ik weet niet of Mabel vannacht haar handen gevouwen heeft en alles aan God heeft verteld of dat ze juist alles zwart ziet en het niet meer weet etc. Het is zo menselijk en het overkomt de meest begenadigde. We zijn maar mensen, allemaal van dezelfde lap gescheurd.

Voor ons is er weer een roepstem gekomen vanuit de eeuwigheid zou een dominee zeggen.. en wat doen we daar nu mee?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Eppo Gremdaat »

Er zal morgen(zondag) in de kerkdiensten wel aandacht aan het gebeuren van deze week worden gegeven, dus laten we er op dit forum maar een eind aan de discussie maken. Gebed dus voor alle betrokkenen en de zegen van de Heer zij ieder toegebeden.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door freek »

"Wat kan de kerk in deze dagen uitdragen van het Evangelie? Het hek van ons kerkhof heeft het veelzeggende opschrift: ‘Zalig zijn de doden die in de HEERE sterven’. Het is een korte, maar indringende preek die velen deze dagen hebben meegekregen. Het beeld was in de media geregeld te zien. In de verklaring op onze website verwijzen we naar het woord van de Heere Jezus: ‘Ik ben de Opstanding en het Leven, wie in Mij gelooft zal leven, ook al was hij gestorven’. Vanaf het moment dat de keuze voor Lage Vuursche naar buiten kwam, werd onze website ruim 24.000 keer bezocht. Wat het zal uitwerken, leggen we in Gods handen."

Het hele artikel op de website van de PKN: http://www.pkn.nl/actueel/Nieuws/nieuws ... Friso.aspx
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door helma »

Wij zongen in Raron (Ch) afgelopen zondag staande vers 1 & 6 van het Wilhelmus.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Bonny »

Bij ons is vers drie gezongen;

3. Lijdt u, mijn onderzaten
die oprecht zijt van aard,
God zal u niet verlaten,
al zijt gij nu bezwaard.
Die vroom begeert te leven,
bidt God nacht ende dag,
dat Hij mij kracht zal geven,
dat ik u helpen mag.
The Groom's still waiting at the altar
jan de jong
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2013, 01:50

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door jan de jong »

Vandaag werd de officiele herdenkingssamenkomst voor wijlen Prins Friso gehouden in Delfts' Oude Kerk.
Het Alg.Dagblad toont een fotoreeks met o.a. de familieleden en bekenden (o.a. Desmond Tutu: wat is deze man oud geworden(!)
Plaats reactie