Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Lourens »

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Luther »

Live-uitzending: http://tvthek.orf.at/live
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bazuin
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 feb 2012, 22:47

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Bazuin »

Lourens schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_623797

Weer een gebedspunt.
Laten we inderdaad de prins gedenken in onze gebeden!

Volgens berichten ging hij, ondanks de waarschuwingen, buiten de piste skiën. De prins naar wie hij vernoemd is, liet in 1711 het leven toen hij ondanks waarschuwingen voor een zware bui het Hollandsch Diep overstak: http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Will ... ssau-Dietz .
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Gian »

Waarom zijn die prinsen altijd zo roekeloos?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Zita »

Gian schreef:Waarom zijn die prinsen altijd zo roekeloos?
Wie zijn "die prinsen"? Wanneer is "altijd"? Wat is "zo roekeloos"? Ze hebben een hoop geld, en doen graag leuke dingen. Soms is dat dus hard autorijden, dan weer hard skiën. Ik kan me voorstellen dat als je hele leven erg veel lastige dingen door anderen voor je worden opgelost, je uitdagingen zoekt in sportieve risico's.
Maar het lijkt me niet heel kies om in de huidige omstandigheden vooral te roepen en te denken: 'eigen schuld'.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Jongere »

nos.nl schreef:"Willem-Alexander heeft wel eens gezegd dat het heerlijk is om off piste te gaan, omdat je dan alleen bent en geen last hebt van opdringerige mensen".
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Afgewezen »

Juist de prins die wars is van zoveel publiciteit, krijgt op een wel heel schrijnende manier nu alle aandacht in het nieuws...
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door vlinder »

En de helft blijkt gelogen: geen schedelbasis, geen andere verwondingen.

Toch: jezelf niet in gevaar begeven...iets wat hij moedwillig heeft gedaan....sja, dan ook niet zeuren als je daar niet helemaal heel vanaf komt. Dus Zita, dat ben ik niet helemaal met je eens.
Als ik een vuurwerkbom maak, hoor ik toch ook dat het eigenschuld is als mijn hand eraf vliegt? Sommige dingen mogen niet en zijn niet handig. 1 daarvan is gaan skiën als er een code 4 (groot lawinegevaar) wordt afgeven buiten de pistes.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:En de helft blijkt gelogen: geen schedelbasis, geen andere verwondingen.

Toch: jezelf niet in gevaar begeven...iets wat hij moedwillig heeft gedaan....sja, dan ook niet zeuren als je daar niet helemaal heel vanaf komt. Dus Zita, dat ben ik niet helemaal met je eens.
Als ik een vuurwerkbom maak, hoor ik toch ook dat het eigenschuld is als mijn hand eraf vliegt? Sommige dingen mogen niet en zijn niet handig. 1 daarvan is gaan skiën als er een code 4 (groot lawinegevaar) wordt afgeven buiten de pistes.
Door eigen schuld word je het meest gemaand... En verder maakt het voor mij niet uit of hij daar nu door eigen schuld ligt of niet. Het wordt er niet minder erg van of zo.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33289
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:En de helft blijkt gelogen: geen schedelbasis, geen andere verwondingen.
Dat lijkt juist onjuist te zijn:
www.nu.nl schreef:AMSTERDAM - Prins Johan Friso is nog steeds in levensgevaar. De verklaring die zaterdag in diverse Nederlandse media verscheen over zijn medische toestand is ''grotendeels incorrect".
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door memento »

14.30 uur: NRC: Geen schedelbasisfractuur – NRC Handelsblad houdt vol dat prins Johan Friso geen schedelbasisfractuur en geen verwondingen aan de rest van zijn lichaam heeft. NRC-verslaggeefster Jannetje Koelewijn stelt dat zij de zaken tot drie keer toe heeft gecheckt. Een woordvoerder van het ziekenhuis in Innsbrück zei eerder tegen persbureau ANP dat de door “diverse media” verspreide informatie “grotendeels incorrect” is.

Bron: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_623797
Gebruikersavatar
Kippetje
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:14

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Kippetje »

vlinder schreef:....sja, dan ook niet zeuren als je daar niet helemaal heel vanaf komt.
'Niet helemaal heel' lijkt me wat zwak uitgedrukt voor iemand die nog niet buiten levensgevaar is. Vind het een zeer botte en nogal makkelijke reactie ('eigen schuld, dikke bult').
Ik heb helemaal niets met het koningshuis en derhalve dus ook niet met deze prins, maar hij is wél zoon, echtgenoot en vader!
Je kunt je waarschijnlijk niet voorstellen door wat voor diep dal deze familie nu gaat.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Zita »

vlinder schreef:En de helft blijkt gelogen: geen schedelbasis, geen andere verwondingen.

Toch: jezelf niet in gevaar begeven...iets wat hij moedwillig heeft gedaan....sja, dan ook niet zeuren als je daar niet helemaal heel vanaf komt. Dus Zita, dat ben ik niet helemaal met je eens.
Als ik een vuurwerkbom maak, hoor ik toch ook dat het eigenschuld is als mijn hand eraf vliegt? Sommige dingen mogen niet en zijn niet handig. 1 daarvan is gaan skiën als er een code 4 (groot lawinegevaar) wordt afgeven buiten de pistes.
Als je iemand die in coma ligt gaat verwijten dat hij zeurt dat hij niet helemaal heel is, en op basis van roddeljournalistiek beweert dat hij niet gewond is (terwijl de RVD meldt dat hij in levensgevaar is) zie ik geen reden om inhoudelijk in te gaan op je post.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door memento »

@Zita: Geen roddeljournalistiek hoor:

14.30 uur: NRC: Geen schedelbasisfractuur – NRC Handelsblad houdt vol dat prins Johan Friso geen schedelbasisfractuur en geen verwondingen aan de rest van zijn lichaam heeft. NRC-verslaggeefster Jannetje Koelewijn stelt dat zij de zaken tot drie keer toe heeft gecheckt. Koelewijn was toevallig in het ziekenhuis waar de prins na het ongeluk werd behandeld. Dankzij haar echtgenoot, die zelf neurochirurg is en in het bewuste ziekenhuis een cursus gaf, kwam ze in contact met de behandelende artsen. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch van NRC zegt dat de krant rekening heeft gehouden met de privacy. Volgens hem zijn niet alle details gepubliceerd, maar wel de elementen die een ander licht wierpen op de gezondheidstoestand van de prins.

Bron: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_623797
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk

Bericht door Zita »

memento schreef:@Zita: Geen roddeljournalistiek hoor:

14.30 uur: NRC: Geen schedelbasisfractuur – NRC Handelsblad houdt vol dat prins Johan Friso geen schedelbasisfractuur en geen verwondingen aan de rest van zijn lichaam heeft. NRC-verslaggeefster Jannetje Koelewijn stelt dat zij de zaken tot drie keer toe heeft gecheckt. Koelewijn was toevallig in het ziekenhuis waar de prins na het ongeluk werd behandeld. Dankzij haar echtgenoot, die zelf neurochirurg is en in het bewuste ziekenhuis een cursus gaf, kwam ze in contact met de behandelende artsen. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch van NRC zegt dat de krant rekening heeft gehouden met de privacy. Volgens hem zijn niet alle details gepubliceerd, maar wel de elementen die een ander licht wierpen op de gezondheidstoestand van de prins.

Bron: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_623797
Artsen horen zich aan hun beroepsgeheim te houden. Een journaliste die haar man inzet om medische informatie los te krijgen van andere artsen, begeeft zich mijns inziens op roddelniveau. De RVD is namelijk de enige die informatie verstrekt over het welzijn van de prins.
Plaats reactie