30 jaar abortus in nederland

PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door PvS »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:Ik plaats maar opnieuw de link van Drs Dorenbos (Ook al zovaak verguisd in onze gezindte maar iemand die wel trouw is gebleven in de hele arbortusdiscussie)
http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Huisman, we vinden abortus allemaal verschrikkelijk, dus daarom krijg je daar ook geen discussie over.
Ontzette het ons maar eens...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Willem »

huisman schreef:Dit is toch wel typerend voor onze gezindte : Ik open een topic over het verschrikkelijke van 1 miljoen kindermoorden in de moederschoot en waar gaat het over ? De HSV..................in en in triest dat wij zo oppervlakkig en ongevoelig zijn geworden voor zo'n groot kwaad in onze maatschappij. Met dat kwaad bedoel ik abortus en niet de HSV :bobo ]

Ik plaats maar opnieuw de link van Drs Dorenbos (Ook al zovaak verguisd in onze gezindte maar iemand die wel trouw is gebleven in de hele arbortusdiscussie)
http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Het is idd onnodig om een wedstrijdje "wie kan het best verwoorden hoe verschrikkelijke abortus is" te houden.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

PvS schreef:
-DIA- schreef:Dat is slechts 1 van de vele dingen... mijlpalen
Er wordt min of meer doelbewust gestreefd om alle christelijke normen en waarden
te vetrappen en te vergeten.
Nerderland schaamt zich voor zijn verleden, of ze verdraaien de geschiedenis.
En het gaat door... De SGP moet zwijgen, of zich aanpassen.
De kerken... Hoelang mag de zonde nog zonde genoemd worden?
Het gaat door. Er is geen houden meer aan.
En de dingen komen meer en meer in een versnelling.
Wat ook wel gezegd wordt: De duivel krijgt haast!

Gisteren zei dominee Klok in zijn preek: De aarde ligt op zijn sterfbed.
De dood (het einde) kan elk moment intreden.
En voorwaar, als we zien wat er in kerk en wereld gaande is,
zou dan de schrik niet om je hart slaan?
De hele HSV kwestie verdeelt wat nog enigzins één was...
En het zal zeker ook niet zo lang meer duren
dat degenen die door genade staande mogen blijven van ALLEN gehaat zullen worden,
gedood zullen worden, dat de ene broeder de andere zal overleveren,
de vader de kinderen, de kinderen de ouders. En ze zullen zelfs menen Gode een dienst te doen...
Ik kan het niet anders zien.
Het is ook voorzegd.
Laten we het eens op ons laten inwerken, want we beleven tijden zoals er niet geweest
zijn sinds er een volk op de aarde was.
van ALLEN gehaat: Dat is, van allerlei soorten van ongelovige mensen (kanttekeningen).
Matthéüs 24: 12; En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
Gelukkig niet van alle mensen!
Zijn wij ook al zo'n gehate?
En is een hoop 'eenheid' niet schijn?
Ja kan zijn, ik heb hier de kanttekeningen niet bij de hand.
Maar het is niettemin wel zo vaak dat de 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze'
dat leert de praktijk wel. Dit is overigens geen nieuw verschijnsel.
Dat bestaat al zolang de zonde in de wereld kwam.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Auto »

-DIA- schreef: Ja kan zijn, ik heb hier de kanttekeningen niet bij de hand.
Maar het is niettemin wel zo vaak dat de 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze'
dat leert de praktijk wel. Dit is overigens geen nieuw verschijnsel.
Dat bestaat al zolang de zonde in de wereld kwam.
Dia, kan je mij aangeven wat dat betekend 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze' in het licht van 30 jaar abortus in Nederland (zie topic titel)?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Auto schreef:
-DIA- schreef: Ja kan zijn, ik heb hier de kanttekeningen niet bij de hand.
Maar het is niettemin wel zo vaak dat de 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze'
dat leert de praktijk wel. Dit is overigens geen nieuw verschijnsel.
Dat bestaat al zolang de zonde in de wereld kwam.
Dia, kan je mij aangeven wat dat betekend 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze' in het licht van 30 jaar abortus in Nederland (zie topic titel)?
Het is wat oftopic, maar ik wil wel een poging doen. Of zullen we weer ontopic gaan?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Auto »

-DIA- schreef:
Auto schreef:
-DIA- schreef: Ja kan zijn, ik heb hier de kanttekeningen niet bij de hand.
Maar het is niettemin wel zo vaak dat de 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze'
dat leert de praktijk wel. Dit is overigens geen nieuw verschijnsel.
Dat bestaat al zolang de zonde in de wereld kwam.
Dia, kan je mij aangeven wat dat betekend 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze' in het licht van 30 jaar abortus in Nederland (zie topic titel)?
Het is wat oftopic, maar ik wil wel een poging doen. Of zullen we weer ontopic gaan?
Als jij je stelling kan weergeven in relatie tot dit topic zijn we niet offtopic en daar ben ik benieuwd naar?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Auto schreef:
-DIA- schreef:
Auto schreef:
-DIA- schreef: Ja kan zijn, ik heb hier de kanttekeningen niet bij de hand.
Maar het is niettemin wel zo vaak dat de 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze'
dat leert de praktijk wel. Dit is overigens geen nieuw verschijnsel.
Dat bestaat al zolang de zonde in de wereld kwam.
Dia, kan je mij aangeven wat dat betekend 'Godsdienst' de grootste vijand is van de 'Godsvreze' in het licht van 30 jaar abortus in Nederland (zie topic titel)?
Het is wat oftopic, maar ik wil wel een poging doen. Of zullen we weer ontopic gaan?
Als jij je stelling kan weergeven in relatie tot dit topic zijn we niet offtopic en daar ben ik benieuwd naar?
Okee, dacht dat het vrij duidelijk was. Alles spant zich samen tegen de Wet Gods en de Waarheid Gods. God moet weg van deze wereld. Uitingen zijn een autonome mens, die niet schroomt een eigen beleid tegen Gods geboden in te voeren. Evengelijk gaat het in de kerken: een meer en meer eigenwillige Godsdienst naar eigen inzicht, waar de scherpe puntjes voor de mensen wat worden verzacht vindt gretig aftrek, en velen van onze medemensen worden meegezogen. Onze dominee noemde dat wat men tegenwoordig een "ruim evangelie" noemt, in feite niets anders is als en "list uit de hel". En ik weet ook best dat men dat niet graag hoort, maar het is wel de praktijk. De vraag kan wel gesteld worden of men dit zelf door heeft of dat men niet anders meer weet, en men verondersteld dat we een rechtzinnig leer voorstaan. In dit geval is het dienstig de Dordtse Leerregels eens goed door te nemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Ik begrijp wat je bedoelt DIA. Zelfs onder christenen, worden vele vonden gezocht om toch die abortus te kunnen goedpraten.
Als een meisje verkracht is.
Als ze een kind verwacht van haar vader/oudere broer.
Als ze ouder is dan 45.
Als ze een baby verwacht met een ernstige afwijking.
En ga zo maar door.
Ik heb heel veel bewondering voor de heer Doornbos. Hij is altijd hetzelfde, of hij nu bij de VARA of bij de EO het woord doet.
Hij wordt vaak belachelijk gemaakt, hij wordt beschuldigd dat hij met sentimenten solt.
En hij blijft volhouden !
Ik hoop dat wij deze man met zn allen (blijven) steunen ! Ook in ons gebed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mister »

-DIA- schreef: Okee, dacht dat het vrij duidelijk was. Alles spant zich samen tegen de Wet Gods en de Waarheid Gods. God moet weg van deze wereld. Uitingen zijn een autonome mens, die niet schroomt een eigen beleid tegen Gods geboden in te voeren. Evengelijk gaat het in de kerken: een meer en meer eigenwillige Godsdienst naar eigen inzicht, waar de scherpe puntjes voor de mensen wat worden verzacht vindt gretig aftrek, en velen van onze medemensen worden meegezogen. Onze dominee noemde dat wat men tegenwoordig een "ruim evangelie" noemt, in feite niets anders is als en "list uit de hel". En ik weet ook best dat men dat niet graag hoort, maar het is wel de praktijk. De vraag kan wel gesteld worden of men dit zelf door heeft of dat men niet anders meer weet, en men verondersteld dat we een rechtzinnig leer voorstaan. In dit geval is het dienstig de Dordtse Leerregels eens goed door te nemen.
Nou, het is me totaal onduidelijk. Ik zie werkelijk geen verband tussen jouw genoemde 'ruime evangelie' en abortus.
Laatst gewijzigd door Mister op 28 apr 2011, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:Ik plaats maar opnieuw de link van Drs Dorenbos (Ook al zovaak verguisd in onze gezindte maar iemand die wel trouw is gebleven in de hele arbortusdiscussie)
http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... ow_res.pdf
Huisman, we vinden abortus allemaal verschrikkelijk, dus daarom krijg je daar ook geen discussie over.
Dat geloof ik ook best maar ik heb vaak het idee dat alleen drs Dorenbos er nog tegen vecht.Ook ben ik geschrokken dat refomensen PVV durven stemmen met als argument dat deze partij vecht tegen de valse godsdienst (Islam) . Dat deze partij ook een voorstander is van abortus schijnt dan niet uit te maken. Ik vind de kerken veel te stil op dit vlak. Mijn reden om dit topic te openen is dan ook een discussie op gang te brengen hoe wij deze praktijk kunnen stoppen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door huisman »

Dia schreef
Okee, dacht dat het vrij duidelijk was. Alles spant zich samen tegen de Wet Gods en de Waarheid Gods. God moet weg van deze wereld. Uitingen zijn een autonome mens, die niet schroomt een eigen beleid tegen Gods geboden in te voeren. Evengelijk gaat het in de kerken: een meer en meer eigenwillige Godsdienst naar eigen inzicht, waar de scherpe puntjes voor de mensen wat worden verzacht vindt gretig aftrek, en velen van onze medemensen worden meegezogen. Onze dominee noemde dat wat men tegenwoordig een "ruim evangelie" noemt, in feite niets anders is als en "list uit de hel". En ik weet ook best dat men dat niet graag hoort, maar het is wel de praktijk. De vraag kan wel gesteld worden of men dit zelf door heeft of dat men niet anders meer weet, en men verondersteld dat we een rechtzinnig leer voorstaan. In dit geval is het dienstig de Dordtse Leerregels eens goed door te nemen.
Ik begrijp niet dat jij in een abortustopic een ruim Evangelie vergelijkt met een list uit de hel. Lees idd de DL maar eens door en je zult zien dat onze Dordtse vaderen een ruim evangelie predikten. Zie direct al in hst 1.
#

Aangezien alle mensen in Adam gezondigd hebben, en des vloeks en eeuwigen doods zijn schuldig geworden, zo zou God niemand ongelijk hebben gedaan, indien Hij het ganse menselijke geslacht in de zonde en vervloeking had willen laten en om de zonde verdoemen, volgens deze uitspraken van den apostel: De gehele wereld is voor God verdoemelijk. Zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods. En: De bezoldiging der zonde is de dood.
#

Maar hierin is de liefde Gods geopenbaard, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon in de wereld gezonden heeft, opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe , 1 Joh. 4:9; Joh. 3:16,.
#

En opdat de mensen tot het geloof worden gebracht, zendt God goedertierenlijk verkondigers van deze zeer blijde boodschap, tot wie Hij wil en wanneer Hij wil; door wier dienst de mensen geroepen worden tot bekering en het geloof in Christus, den Gekruisigde. Want hoe zullen zij in Hem geloven, van Welken zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen, zonder die hun predikt? En hoe zullen zij prediken, indien zij niet gezonden worden? , Rom. 10:14, 15,.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef: Okee, dacht dat het vrij duidelijk was. Alles spant zich samen tegen de Wet Gods en de Waarheid Gods. God moet weg van deze wereld. Uitingen zijn een autonome mens, die niet schroomt een eigen beleid tegen Gods geboden in te voeren. Evengelijk gaat het in de kerken: een meer en meer eigenwillige Godsdienst naar eigen inzicht, waar de scherpe puntjes voor de mensen wat worden verzacht vindt gretig aftrek, en velen van onze medemensen worden meegezogen. Onze dominee noemde dat wat men tegenwoordig een "ruim evangelie" noemt, in feite niets anders is als en "list uit de hel". En ik weet ook best dat men dat niet graag hoort, maar het is wel de praktijk. De vraag kan wel gesteld worden of men dit zelf door heeft of dat men niet anders meer weet, en men verondersteld dat we een rechtzinnig leer voorstaan. In dit geval is het dienstig de Dordtse Leerregels eens goed door te nemen.
Nou, het is me totaal onduidelijk. Ik zie werkelijk geen verband tussen jouw genoemde 'ruime evangelie' en abortus.
Ik probeerde het allemaal in één plaatje samen te vatten. De dingen die we zien gebeuren staan niet op zichzelf. Er zijn verbanden van het een naar het ander. Wordt het ene slapper, en het andere wordt losgelaten enz. Het is wat we misschien zouden kunnen zien als 'de grote afval', waar ds. J. van Haaren zo'n treffelijke brochure over heeft geschreven. En dan te bedenken dat hij deze dingen eind jaren 60 al zag...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef: Okee, dacht dat het vrij duidelijk was. Alles spant zich samen tegen de Wet Gods en de Waarheid Gods. God moet weg van deze wereld. Uitingen zijn een autonome mens, die niet schroomt een eigen beleid tegen Gods geboden in te voeren. Evengelijk gaat het in de kerken: een meer en meer eigenwillige Godsdienst naar eigen inzicht, waar de scherpe puntjes voor de mensen wat worden verzacht vindt gretig aftrek, en velen van onze medemensen worden meegezogen. Onze dominee noemde dat wat men tegenwoordig een "ruim evangelie" noemt, in feite niets anders is als en "list uit de hel". En ik weet ook best dat men dat niet graag hoort, maar het is wel de praktijk. De vraag kan wel gesteld worden of men dit zelf door heeft of dat men niet anders meer weet, en men verondersteld dat we een rechtzinnig leer voorstaan. In dit geval is het dienstig de Dordtse Leerregels eens goed door te nemen.
Nou, het is me totaal onduidelijk. Ik zie werkelijk geen verband tussen jouw genoemde 'ruime evangelie' en abortus.
Ik probeerde het allemaal in één plaatje samen te vatten. De dingen die we zien gebeuren staan niet op zichzelf. Er zijn verbanden van het een naar het ander. Wordt het ene slapper, en het andere wordt losgelaten enz. Het is wat we misschien zouden kunnen zien als 'de grote afval', waar ds. J. van Haaren zo'n treffelijke brochure over heeft geschreven. En dan te bedenken dat hij deze dingen eind jaren 60 al zag...
Als een ruim evangelie is wat de DL ons leren (zie post Huisman), dan is het te wensen en te hopen dat dit ruime evangelie door heel de wereld gepredikt wordt!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef: Okee, dacht dat het vrij duidelijk was. Alles spant zich samen tegen de Wet Gods en de Waarheid Gods. God moet weg van deze wereld. Uitingen zijn een autonome mens, die niet schroomt een eigen beleid tegen Gods geboden in te voeren. Evengelijk gaat het in de kerken: een meer en meer eigenwillige Godsdienst naar eigen inzicht, waar de scherpe puntjes voor de mensen wat worden verzacht vindt gretig aftrek, en velen van onze medemensen worden meegezogen. Onze dominee noemde dat wat men tegenwoordig een "ruim evangelie" noemt, in feite niets anders is als en "list uit de hel". En ik weet ook best dat men dat niet graag hoort, maar het is wel de praktijk. De vraag kan wel gesteld worden of men dit zelf door heeft of dat men niet anders meer weet, en men verondersteld dat we een rechtzinnig leer voorstaan. In dit geval is het dienstig de Dordtse Leerregels eens goed door te nemen.
Nou, het is me totaal onduidelijk. Ik zie werkelijk geen verband tussen jouw genoemde 'ruime evangelie' en abortus.
Ik probeerde het allemaal in één plaatje samen te vatten. De dingen die we zien gebeuren staan niet op zichzelf. Er zijn verbanden van het een naar het ander. Wordt het ene slapper, en het andere wordt losgelaten enz. Het is wat we misschien zouden kunnen zien als 'de grote afval', waar ds. J. van Haaren zo'n treffelijke brochure over heeft geschreven. En dan te bedenken dat hij deze dingen eind jaren 60 al zag...
Als een ruim evangelie is wat de DL ons leren (zie post Huisman), dan is het te wensen en te hopen dat dit ruime evangelie door heel de wereld gepredikt wordt!
Nee er wordt hier bedoeld een "evangelie" doordrenkt met remonstrants gedachtengoed.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:Nee er wordt hier bedoeld een "evangelie" doordrenkt met remonstrants gedachtengoed.
Als er werkelijk remonstrantie in de evangelie sluipt is het geen ruim evangelie meer maar een vervalst evangelie.
Maar dan nog, ik zie ook geen verband tussen remonstrantisme en abortus.
Plaats reactie