30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door samanthi »

eilander schreef:Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen er nu waren. Het waren er voor mij indrukwekkend veel in elk geval.
Schatting was 10 duizend
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Grace »

samanthi schreef:
eilander schreef:Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen er nu waren. Het waren er voor mij indrukwekkend veel in elk geval.
Schatting was 10 duizend
Rd zegt 11000:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ma ... -1.1610994
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door samanthi »

Grace schreef:
samanthi schreef:
eilander schreef:Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen er nu waren. Het waren er voor mij indrukwekkend veel in elk geval.
Schatting was 10 duizend
Rd zegt 11000:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ma ... -1.1610994
Oké ik hoorde het van de organisator.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Grace »

eilander schreef:Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen er nu waren. Het waren er voor mij indrukwekkend veel in elk geval.
Klopt. Heel veel. Als je er echt goed over nadenkt is onze abortuspraktijk ook gewoon te gruwelijk om te accepteren of er bij weg te kijken. Dit is wel zo verschrikkelijk dat we er echt niet over kunnen en mogen zwijgen.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Grace »

samanthi schreef:
Grace schreef:
samanthi schreef:
eilander schreef:Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen er nu waren. Het waren er voor mij indrukwekkend veel in elk geval.
Schatting was 10 duizend
Rd zegt 11000:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ma ... -1.1610994
Oké ik hoorde het van de organisator.
Is vast betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door samanthi »

@grace ach het blijft een schatting.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

Het was een prachtige route met veel aandacht.
En als iemand zegt namens de boze dat we anti-abortus zijn en al te makkelijk vrouwen veroordelen die daarvoor kiezen, had diegene even mee moeten luisteren. Prachtige bijdragen vol gevoel voor juist ook de vrouwen in de problemen. Indrukwekkend!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Het was een hele bijzondere dag. Zo ontroerend om van dichtbij mee te maken wat God doet in het leven van deze jonge vrouw die haar wankele stappen op de weg des levens heeft mogen zetten. Voor mij een voorbeeld hoe ze houvast zoekt en vindt in Gods Woord; dat ze eerst de baby niet vast wilde houden omdat ze dan haar Bijbel niet vast kon houden.
En vanmorgen nog gebeden met haar omdat ze zei dat ze zo graag wilde trouwen omdat dat is wat God wil. En totaal onverwachts zegt haar vriend (net voordat het programma begon) tegen ons dat hij haar deze dag wel ten huwelijk wil vragen.
Het koste een paar minuten plannen, maar met een geleende ring was het gauw geregeld. Voor haar was het een complete verrassing. En een bijzonder ontroerend moment van de dag!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

samanthi schreef:@grace ach het blijft een schatting.
NOS zei net 14.000
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door samanthi »

helma schreef:
samanthi schreef:@grace ach het blijft een schatting.
NOS zei net 14.000
Ik dacht eerst dat het er minder waren, maar het zit er van achter anders uit dan als je de beelden vanaf de voorkant ziet.
Was erg geraakt van jou verhaal!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door ZWP »

Was een mooie, indrukwekkende en waardige dag.

Enige wat ik zelf minder prettig vond is dat sommige automobilisten erg lang (volgens mij) op ons moesten wachten. Dat moet beter kunnen. Verder was de organisatie zeer goed. De opkomst was ook hoog. Goed om echt door de stad te lopen, dat was vorig jaar wel anders. Deed me weer denken aan de tochten in Amsterdam.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:Mooi, hier zijn ook de toespraken na te zien: https://www.facebook.com/SchreeuwomLeve ... 761316825/ van Mars voor het leven.
Met een bekende ;) RF'er op het podium!
.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

helma schreef:Er komen nog plekken bij.

Afbeelding

En:
Leek, 29 en 30 november
Dordrecht 29 november
Rotterdam 30 november
Vanavond Gorinchem uitverkocht. Er kunnen geen kaartjes bij de VUE zelf gekocht worden.
Zorg dus (als je wilt gaan) dat je op tijd kaartjes besteld voor een andere locatie.

Rotterdam 1 zaal al leegverkocht, misschien 2e zaal open.

Ik hoop vanavond in Gorinchem te zijn namens Erishulp.nl en vlg week in Apeldoorn
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Vanavond Unplanned Apeldoorn uitverkocht.
Ik hoop er namens Erishulp te zijn; dus maak even kennis als je komt. :)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door HersteldHervormd »

Dames (en wellicht ook heren),

Via deze weg wil ik even duidelijk maken dat ik het heel bijzonder vind dat jullie je zó inzetten voor 'het leven'. Ik heb persoonlijk echt veel respect voor jullie en het is zo ontzettend belangrijk dat de Nederlandse bevolking beseft waar zij mee bezig is. Het vernietigen van hele jongen babies, maar ook van bejaarden. Heel erg bedankt voor alle moeite en voor de inzet. We mogen erop vertrouwen dat de Heere jullie werk wil zegenen!

Vandaag nog een gesprekje gehad met een (kwart Antilliaanse) collega. We hadden het over een andere collega waarvan we wisten dat hij een meervoudig gehandicapt kind heeft. Ik vertelde hem dat ik het me niet zou voor kunnen stellen om bij de echo's er voor te kiezen om het kind weg te laten halen. Dat ik het niet kon begrijpen. Hij keek natuurlijk raar op, zo een antwoord had hij natuurlijk niet verwacht! Hij bekende zelf dat hij het wel kon begrijpen. Hij zei dat je zo veel last zou hebben heel je leven. Ik antwoordde hem dat die gedachte eigenlijk heel egoistisch was. Dat je dan in wezen voor je zelf kiest en niet voor het kleine kindje. Ja, dat was eigenlijk wel zo, maar hij zei: 'Anders had ik nooit deze baan kunnen hebben, dan had ik nu een of ander slecht baantje gehad. (Ik had moeten zeggen: is je baan dan belangrijker dan je kindje? Maar dat bedacht ik me ook pas later). Uiteindelijk kwam hij er mee dat hij 10 jaar geleden ook een kindje bij zijn vriendin had weg laten halen. Zij was toen pas 17 jaar etc. Aha zei ik, het is bewezen dat vrouwen de rest van hun leven er mee blijven lopen en altijd toch psychisch een heel moeilijk gevoel (of erger) aan over houden. Toen vroeg ik aan hem of dat bij zijn vriendin ook zo was. En toen klonk daar een beetje een stamelende ja...

(en bij hemzelf ook, bekende hij eerlijk)

Bij een abortus zijn er alleen maar verliezers...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie