Televisie

Dodo

Re: Televisie

Berichtdoor Dodo » 26 Mar 2021, 10:39

Ik werd getipt om de Keuringsdienst van Waarde weer eens te kijken, en dan met name de uitzending onlangs over babyvoeding. De poedermelk. Een aanrader om eens te zien als je daar mee te maken hebt of krijgt! (@Bertiel).
Daarna schoof ik door naar de uitzending over wasverzachter. Ook al zo'n schimmig spul, waar nota bene dierenvet in verwerkt wordt. Ik heb mijn Seepje gecontroleerd, en die heeft gelukkig geen dierenvet gebruikt. Maar wat een kunstmatige wereld hebben we toch gecreëerd, met onuitspreekbare chemische namen die naar bloemetjes ruiken... en stiekem slecht zijn voor de gezondheid en het milieu.

Bertiel

Berichtdoor Bertiel » 26 Mar 2021, 10:41

bedankt voor het meedenken, beide zijn al door mijn ega bekeken!

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 26 Mar 2021, 10:58

Dodo schreef:Ik werd getipt om de Keuringsdienst van Waarde weer eens te kijken, en dan met name de uitzending onlangs over babyvoeding. De poedermelk. Een aanrader om eens te zien als je daar mee te maken hebt of krijgt! (@Bertiel).
Daarna schoof ik door naar de uitzending over wasverzachter. Ook al zo'n schimmig spul, waar nota bene dierenvet in verwerkt wordt. Ik heb mijn Seepje gecontroleerd, en die heeft gelukkig geen dierenvet gebruikt. Maar wat een kunstmatige wereld hebben we toch gecreëerd, met onuitspreekbare chemische namen die naar bloemetjes ruiken... en stiekem slecht zijn voor de gezondheid en het milieu.

Als je dan toch aan het kijken bent. De Vuilnisman, is ook een aanrader. Laat zien hoe we in Nederland met ons afval omgaan.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 26 Mar 2021, 23:29

Dodo schreef:Ik werd getipt om de Keuringsdienst van Waarde weer eens te kijken, en dan met name de uitzending onlangs over babyvoeding. De poedermelk. Een aanrader om eens te zien als je daar mee te maken hebt of krijgt! (@Bertiel).

Mijn broer heeft het programma ook gezien. Hij was tot zijn pensionering verantwoordelijk voor de vrijgave van deze producten bij Friesland|Campina. Daar werden onder meer Friso (voor Hero) en andere merken gemaakt. En zegt dat het niet allemaal zo is als het men het voor doet komen. Het maakt naar hij zegt, veel meer uit als in die uitzending werd gezegd. En wat hij zegt is uit een deskundige bron. Hij wist wat de fabriek verliet, en wat de ingrediënten waren. Volgens hem hebben ze in het programma veel versimpeld. Het maakt namelijk nog wel meer uit dan het verschil in een maatschepje voor 1 en 2. Wel is waar dat men klanten te lang bindt. Men kan veel eerder over gaan tot andere voeding.
.......

Dodo

Berichtdoor Dodo » 10 Jun 2021, 11:00

Gisteravond was de documentaire over Gert en Hermien op NPO. Ik heb ‘m geboeid gekeken. Wat een geschiedenis, wat een misere. Zulke getalenteerde mensen.
Er blijft vooral een triest gevoel over.

John Galt

Berichtdoor John Galt » 10 Jun 2021, 21:01

Jaren geleden ook iets over gezien. Was het een herhaling of een nieuwe? Inderdaad een heel triest verhaal.
Who is John Galt? :quoi

Terug naar “Actuele zaken”