Opmerkelijke rechtszaken

Erik1960

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Berichtdoor Erik1960 » 17 Aug 2022, 19:45

Apologeet schreef:Ik ben het vertrouwen in menselijke rechtspraak al jaren verloren.
Geef mij de rechtvaardiging van onze Heere Jezus maar.

Naar mijn smaak maak je met deze vergelijking een karikatuur van beiden.
Hoop is een deugd die je aanzet om hart en handen in dienst te stellen van mensen en van een gezondere samenleving.

Apologeet

Berichtdoor Apologeet » 17 Aug 2022, 20:28

Erik1960 schreef:
Apologeet schreef:Ik ben het vertrouwen in menselijke rechtspraak al jaren verloren.
Geef mij de rechtvaardiging van onze Heere Jezus maar.

Naar mijn smaak maak je met deze vergelijking een karikatuur van beiden.

Ja, daar zegt u wat bij.
Uw smaak.

Delftenaar

Berichtdoor Delftenaar » 19 Aug 2022, 19:26

De Bijbel zegt dat we de overheid, en daarmee ook rechters, te gehoorzamen hebben.
Dat is trouwens iets anders dan het er altijd mee eens zijn.
Maar als je de rechtspraak niet meer geloofd: wat geloof je dan nog wel. Dan ga je uiteindelijk aan alles twijfelen.

Simpel voorbeeld: het KNMI geeft voor morgen 24 graden en droog weer op. Leuk, maar het zal wel een leugen zijn. Het KNMI is overheid en dus per definitie onbetrouwbaar.
Waar ga jij dan vanuit? 17 graden en een hoop regen of 35 graden en tropische zo'n (zoals vorige week)? En wat klopt daar dan van?

Trouwens: ik ben wel eens in een stad in Duitsland geweest. Op zich niet noemenswaardig, ware het niet dat die stad volgens complottheorieën niet bestaat.
Toch ben ik er geweest (overigens een van de weinige grotere Duitse steden met een grote calvinistische, dus niet lutherse, kerk. Hoewel ze daar in die van oorsprong grote gemeente vele zorgen over ontkerstening hebben).
Aangezien de plaats niet bestaat zal het wel een hallucinatie zijn geweest....

Wat hou je dan uiteindelijk nog over?
Is God dan ook niet een illusie?

Terug naar “Actuele zaken”