Delftenaar schreef:De ernst van dat ongeluk wil ik niet wegnemen.
Maar eigenlijk vind ik het, ook richting slachtoffers en familie/bekenden, triest dat er altijd maar op het nieuws komt dat er een ongeluk in Kootwijkerbroek, Delft, Zwolle of waar dan ook heeft plaatsgevonden.
Overigens is die 19-jarige jongen die in Umbrie is omgekomen hier kennelijk vergeten (geen familie in bevindelijke kring?)...
Laat het maar. Het is al erg genoeg.
Hey, hoe bedoel je het eerste deel van je post? Ik lees en herlees maar krijg er niet helemaal de vinger achter. Vind je het koud overkomen dat alleen de plaatsnaam wordt genoemd? Of iets anders?
Ook de persoon uit Umbrie (inderdaad niets van gehoord, de plaatsnaam zegt me ook niets) had een ziel en zijn sterven verdient daarom ook onze aandacht. Alleen, en dat is een nuchtere constatering die ik niet hard bedoel, maar het is nu één keer zo dat ieder sterfgeval vooral aandacht krijgt in de kring waarin diegene verkeerde. Als deze jongen of man een sociaal netwerk had zal daar aandacht zijn geweest voor zijn sterven, en daar misschien weer minder voor iemand uit Staphorst of Kootwijkerbroek.
Eenzame uitvaarten raken me in dat verband best wel. Als er echt níemand om je treurt en als je soms niet eens gemist werd en weken, maanden of jaren eenzaam dood in huis lag...verschrikkelijke eenzaamheid.