COVID-19

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
Klavart schreef: Voor hoelang?
Dat moet je niet aan mij vragen.
Jij komt ermee, nu niet terugkrabbelen.
Het geldt iig op dit moment.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
Klavart schreef: Voor hoelang?
Dat moet je niet aan mij vragen.
Jij komt ermee, nu niet terugkrabbelen.
Het geldt iig op dit moment.
Jansen vaccin heeft werkzaamheid van 67%.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Een test laten doen is in de praktijk veelal niet mogelijk zonder dat mensen hiervoor uren in de weer zijn. In de praktijk betekent de coronapas dus discriminatie van een specifieke groep. De ‘baten’ zijn bovendien niet gekwantificeerd door regering of RIVM, maar iedereen kan wel begrijpen dat de maatregel nauwelijks iets opleveren zal. De maatregel is vooral symbolisch en bedoeld als ‘beloning’ voor ‘goed gedrag’ van gevaccineerden, waardoor niet gevaccineerden als tweederangs worden weggezet. Daarmee is de maatregel per definitie niet proportioneel.

Het belangrijkste is echter ook voor mij het principe: je neemt mensen essentiële vrijheden af wanneer zij niet eerst bewijzen ‘gezond’ te zijn. Dat verdraagt zich niet met ons bestel; het past beter bij N Korea, China of Rusland.

Daarnaast heeft de maatregel enorme gevolgen voor de saamhorigheid en het rechtsgevoel van de bevolking. Grote verdeeldheid wordt op de koop toe genomen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Het is mijns inziens wel proportioneel. Het gaat er maar om dat je de gezondheidszorg niet zwaarder belast dan een wel gevaccineerde.

De verdeeldheid komt vooral van de mensen die nu wat meer moeite moeten doen en jaloers kijken naar mensen die die moeite niet behoeven te doen. Dat vind ik onterecht. Het gaat erom dat de overheid burgers zoveel mogelijk gelijk behandelt. De coronapas is daarbij een prima eerste stap.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Jij komt ermee, nu niet terugkrabbelen.
Dat is geen terugkrabbelen, dat is inzien dat de vaccins werken, maar dat er nog geen helderheid is van de werking op lange termijn.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Een test laten doen is in de praktijk veelal niet mogelijk zonder dat mensen hiervoor uren in de weer zijn.
Dat is natuurlijk totaal van de situatie afhankelijk. Ik was binnen 25 minuten weer thuis.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Kun je anders eens een voorbeeld noemen waarin mensen daar meer dan 2 uur mee kwijt zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb donderdagmorgen om 8 uur mijn eerste test, ivm een event op mijn werk waar ik een QR voor nodig hebt. Ik verwacht ook niet meer dan 25 minuten nodig te hebben (reistijd 10 minuten).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Jij komt ermee, nu niet terugkrabbelen.
Dat is geen terugkrabbelen, dat is inzien dat de vaccins werken, maar dat er nog geen helderheid is van de werking op lange termijn.
Goed gezegd. Round up werkt ook prima. Helaas was de werking op lange termijn niet bekend. (Of men wilde het niet weten). Asbest idem. Met tientallen voorbeelden is dit verder uit te breiden.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 27 sep 2021, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik heb voor de aardigheid even wat afgelegen plaatsen in Limburg, Friesland en de Betuwe gekozen. Je moet toch wel slechts kunnen lopen wil je ergens meer dan twee uur mee zoet zijn. Er zijn altijd testlocaties op fietsafstand.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Vanuit mijn woonplaats naar de dichtsbijzijnde stad met (spoed)testlocatie is toch zo'n drie kwartier fietsen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Ik heb donderdagmorgen om 8 uur mijn eerste test, ivm een event op mijn werk waar ik een QR voor nodig hebt. Ik verwacht ook niet meer dan 25 minuten nodig te hebben (reistijd 10 minuten).
Vind je het vervelend?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb donderdagmorgen om 8 uur mijn eerste test, ivm een event op mijn werk waar ik een QR voor nodig hebt. Ik verwacht ook niet meer dan 25 minuten nodig te hebben (reistijd 10 minuten).
Vind je het vervelend?
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten, zo'n test, maar ik wilde toch graag naar het event. Ik zal het echter niet zo snel voor een horeca bezoek doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Ik heb voor de aardigheid even wat afgelegen plaatsen in Limburg, Friesland en de Betuwe gekozen. Je moet toch wel slechts kunnen lopen wil je ergens meer dan twee uur mee zoet zijn. Er zijn altijd testlocaties op fietsafstand.
Ik woon in een behoorlijke plaats, maar moet wel naar een andere plaats voor een test.
Geen van de opgegeven locaties is per ov bereikbaar. Dan moet je dus sowieso al een auto of fiets hebben.
Per fiets zou ik zo'n 1,5 uur bezig zijn (heen en terug inclusief afnemen test).
Toch wel erg veel wanneer ik met iemand na mijn werk een kopje koffie zou willen drinken in mijn woonplaats...

Verder mag je er niet van uit gaan dat iedereen wel een auto of fiets tot zijn/haar beschikking heeft.

Een spontaan bezoek is sowieso onmogelijk, want de test moet minstens 2 uur van tevoren zijn afgenomen.

Natuurlijk: voor een bruiloft of andere belangrijke bijeenkomst kun je de test organiseren.
Maar voor een 'gewoon' bezoek aan een restaurant (zoals wij soms doen na een wandeling of tijdens een fietstocht op een vrije dag) houdt het gewoon op. Dan inderdaad géén kopje koffie. Persoonlijk treur ik niet om het gemis hiervan. Het gaat echter om het principe dat vrijheden afgenomen worden puur vanwege een andere 'status'.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb donderdagmorgen om 8 uur mijn eerste test, ivm een event op mijn werk waar ik een QR voor nodig hebt. Ik verwacht ook niet meer dan 25 minuten nodig te hebben (reistijd 10 minuten).
Vind je het vervelend?
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten, zo'n test, maar ik wilde toch graag naar het event. Ik zal het echter niet zo snel voor een horeca bezoek doen.
Begrijp ik. Ik ben zelf ook nog nooit getest, wel zelftest gedaan. Ik vind dat je alleen moet testen als je klachten hebt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie