COVID-19

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:@J.C. Philpot:

Nee. Dat is het werk van zijn consorten. Dat heb ik hierboven al uitgewerkt trouwens.

Trump en Baudet en andere soortgelijke booswichten zijn wat mij betreft, één pot nat.
Heb jij zicht op de activiteiten van de consorten van Baudet in Duitsland, en of er werkelijk een relatie tussen hun uitlatingen en de handelswijze van de schutter?

Ik vind de conclusie erg snel getrokken. In de US is er een Anti-abortusactivist (een Gereformeerde dominee) geweest, die een abortusarts doodgeschoten heeft in het verleden. Met jouw redernering kun je in Nederland daar de SGP en Schreeuw om Leven verantwoordelijk voor stellen.

Overigens ben ik het eens met hen die van mening zijn dat Baudet zijn voorbeeld Trump imiteert, en dezelfde onvolwassenheid / manipulatie tentoonspreidt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Trump en Baudet en andere soortgelijke booswichten zijn wat mij betreft, één pot nat.
We zijn van nature allemaal een booswicht.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik heb toch het idee dat je niet goed las wat ik schreef. Ik heb alleen gezegd dat er een duidelijk verband is. Ik vind dat zelf erg helder, maar dat is het kennelijk niet.
DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Er is volgens mij geen causaal verband tussen commentaar op overheidsbeleid en deze verschrikkelijke daad.

Als ik commentaar heb op het feit dat ik als ongevaccineerde wel een kopje koffie op het terras mag nemen maar niet binnen naar de wc mag geeft dat mij geen reden om de toiletjuffrouw van het leven te beroven.
Natuurlijk is dat verband er wel. Extreme mensen reageren extreem op ontwikkelingen. Dat zie je in kerken, en overal in de maatschappij.

De zaden van boosheid die de PVV en Baudet in de harten strooien, komen hier naar buiten. Er zijn ook mensen die in Gods algemene genade niet zulke vreselijke consequenties aan hun idiote opvattingen verbinden, maar dat neemt niet weg, dat er wel degelijk een duidelijk verband is tussen wat Wilders zegt (en soortgelijke dwaalgeesten in Duitsland) en wat deze man deed. Het volgt er één op één uit, zelfs.

En natuurlijk is het fijn dat dat voor jou geen voldoende reden is om een toiletjuffrouw van het leven te beroven. Dat zou er nog bij moeten komen zeg. Maar voor deze man was het dat wel. En dat is mijn punt.


De SGP noch Schreeuw om leven roepen op tot gewelddadig protest. Dus ik vind die vergelijking niet juist. Zij zaaien ook geen wantrouwen richting de overheid. Je kunt hen niet vergelijken met Baudet en zijn Duitse evenknieën bij bijvoorbeeld AfD.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://vahi.vic.gov.au/report/download ... 2021-09-10

Zorgelijke data, vooral onder jongeren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

uit een ander topic
HersteldHervormd schreef:Weetje wat ik gek vind, als Baudet zegt dat Covid een ernstige griep is, word hij afgesabeld als ontkenner etc, maar toch hebben we het bij de Spaanse Griep wel over een griep, terwijl die griep vele male dodelijker was. Wat zegt dit? Dat er vroeger te makkelijk gedacht werd over de Spaanse griep? Of betekent dat dat de huidige regeringen het liefst geen griep willen noemen, omdat ze bang zijn dat de mensen er te lichtvaardig over denken? Of is dat juist bewust angst propaganda?
De kritiek is voornamelijk dat Baudet zelf de ernst van Covid verkeerd voorstelt. Ja Spaanse Griep was ernstiger dan Covid. Hij noemde er echter ook case-fatality-ratio cijfers bij die niet echt realistisch zijn (0.15%) Natuurlijk gaan die getallen op voor subgroepen, maar veel landen hebben al meer dan 1500 doden per miljoen inwoners, terwijl lang niet iedereen besmet is. Ook verbindt hij zijn uitspraken met een oproep tot verminderen van maatregelen, iets wat in tijd van een ziekte met de impact van Spaanse Griep niet snel gedaan zou worden.

Nu was de situatie toen wel anders natuurlijk. Veel landen hadden net de verschrikkingen van de Eerste Wereldoorlog meegemaakt en hebben veel jonge mannen zien sterven, men leeftde met de verwachting dat jonge mensen snel weggerukt kunnen worden. Nu is het overlijden van jonge mensen veel minder "gewoon". Dat maakt echt wel uit in hoe we er mee omgaan en ik denk dat het in de huidige tijd niet gezond is om een sterfte onder jonge mannen als in de tijd 1914-1920 gewoon te vinden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

Voor concerten in kerken is de coronapas verplicht. Dat meldt het ministerie van Justitie en Veiligheid in antwoord op vragen van het Reformatorisch Dagblad.
https://www.rd.nl/artikel/944194-minist ... rt-in-kerk
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

Altijd al waterorgel willen horen :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb signalen gehoord dat we binnenkort afscheid nemen van vaccineren en coronapassen in de EU.

Ik moet nog even checken of het echt zo is.
O dat zou ik zeer betreuren. Ik vind de coronapas een mooie uitvinding.
Ik niet, maar dat wist je natuurlijk allang :)

Hier de link van de analyse gedaan door het EMBO.
https://www.embopress.org/doi/full/10.1 ... .202114122

Het Pasteur Instituut hebben wetenschappelijk bevestigd dat Ivermectine een effectief medicijn is tegen Covid. De EMA had Ivermectine al eerder geadviseerd dit jaar, buiten de klinieken om.

De Europese Comissie stelt nu voor om over te gaan op een paar behandelmethodes en af te stappen van de vaccinaties.
De vaccins waren op voorlopige basis aangenomen en omdat er per decreet een verplichting is om deze methode aan de gang te gaan lijkt het doek voor de vaccins te zijn gevallen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Is er ook een gezaghebbende, begrijpelijke bron?

Dat zou groot nieuws zijn, namelijk.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Is er ook een gezaghebbende, begrijpelijke bron?

Dat zou groot nieuws zijn, namelijk.
https://ec.europa.eu/info/live-work-tra ... ovid-19_nl
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog even er goed in moet duiken maar dit is waar het over gaat.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Dan ben je een voorbeeldgevaccineerde. ;)
Wat maakt je narrig als het gaat om bezwaren tegen de coronapas?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Dan ben je een voorbeeldgevaccineerde. ;)
Wat maakt je narrig als het gaat om bezwaren tegen de coronapas?
Nu ik las dat de verwachte griepgolf waarschijnlijk een golf onder de Covid-gevaccineerden gaat worden zie ik steeds meer voordelen om de pas niet te bezitten. De redenatie was dat gevaccineerden straks overal (horeca,stadions,theater,bioscoop enz.) dicht op elkaar zitten, staan, dansen enz. en zo flink bijdragen aan het verspreiden van het griepvirus. De ongevaccineerde (ik dus :OO3 ) zit rustig met een boekje in een hoekje zonder pas en zonder drukte.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Wat is dat voor rare site? Lees ter illustratie enkele reacties onder het gelinkte artikel.
-
Plaats reactie