eilander schreef:Prima vergelijking: die dingen doe je ook alleen als het noodzakelijk is.Mara schreef:CvdW schreef:Over de radio komen vloeken, schunnig taalgebruik enz.. Programma's op tv laten zien moorden, echtscheidingen, overspelen, vloeken enz.. Dit geldt ook voor internet. Het staat de Heere niet in de weg om deze media te gebruiken voor bekering van mensen, maar het is niet Zijn gebruikelijke weg.
Naar welk radiostation luister je dan? Op een nieuwszender gaat het over de aktualiteit en opinie. De meeste regiozenders zijn ook prima te beluisteren. In een normaal programma wordt niet gevloekt, tenzij er een gast zit die ze makkelijk uit zijn mond laat rollen.
Bij een talkshow zegt iemand dan zelf, na een grof woord, "o sorry, neem me niet kwalijk, ik zal er op letten."
Niet vloeken en het vermijden van grove bewoordingen is een teken van beschaving, ook bij niet christenen.
Als je vloeken wilt vermijden, moet je ook niet bij een bushalte gaan staan of in een lange rij bij de kassa.
Ik wil op een groter gevaar wijzen, nl. dat je door radio en tv ook langzaam beïnvloed wordt door de tijdgeest. Het gebeurt immers maar zelden dat de meningen daar gescherpt worden met Gods Woord. Wel met liberaal denken.
Ook is meerdere malen gewezen op een eenzijdige (liberaal gekleurde) berichtgeving van het NOS Journaal.