Kleding

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleding

Bericht door Jantje »

ejvl schreef:
Zeeuw schreef:'wat vind je een gemiddeld mens?'
Ik heb nagenoeg nooit een pak aan, alleen bij officiele gelegenheden maar een overhemd koop ik wel bij de Hema of Zeeman, een strop idem, een pak bij de C&A.
Een gemiddelde broek of trui die ik koop zal nooit veel meer dan €30,- kosten, een polo of blouse rond de €20,- en daar doe ik jaren mee.
Alleen m'n schoenen zijn wel een stuk duurder, Ecco of iets dergelijks.
Dan kunnen wij elkaar een hand geven (behalve die schoenen).

Ik schrik behoorlijk van de kledingprijs van de kleding van @Maanenschijn. Is dat nodig? :quoi
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Kleding

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:
ejvl schreef:
Zeeuw schreef:'wat vind je een gemiddeld mens?'
Ik heb nagenoeg nooit een pak aan, alleen bij officiele gelegenheden maar een overhemd koop ik wel bij de Hema of Zeeman, een strop idem, een pak bij de C&A.
Een gemiddelde broek of trui die ik koop zal nooit veel meer dan €30,- kosten, een polo of blouse rond de €20,- en daar doe ik jaren mee.
Alleen m'n schoenen zijn wel een stuk duurder, Ecco of iets dergelijks.
Dan kunnen wij elkaar een hand geven (behalve die schoenen).

Ik schrik behoorlijk van de kledingprijs van de kleding van @Maanenschijn. Is dat nodig? :quoi
Als je vaak een pak draagt is het beter om er wat meer aan uit te geven. Een goed kostuum is nu eenmaal prijzig. Een goedkopere aanschaffen heeft geen zin, want die zitten vaak minder fijn en slijten veel sneller. In mijn studententijd had ik een pak van C&A, maar dat begon na drie keer dragen al te glimmen. Nu draag ik duurdere pakken die een stuk langer goed blijven.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding

Bericht door merel »

Jantje schreef:
ejvl schreef:
Zeeuw schreef:'wat vind je een gemiddeld mens?'
Ik heb nagenoeg nooit een pak aan, alleen bij officiele gelegenheden maar een overhemd koop ik wel bij de Hema of Zeeman, een strop idem, een pak bij de C&A.
Een gemiddelde broek of trui die ik koop zal nooit veel meer dan €30,- kosten, een polo of blouse rond de €20,- en daar doe ik jaren mee.
Alleen m'n schoenen zijn wel een stuk duurder, Ecco of iets dergelijks.
Dan kunnen wij elkaar een hand geven (behalve die schoenen).

Ik schrik behoorlijk van de kledingprijs van de kleding van @Maanenschijn. Is dat nodig? :quoi
Zo duur is dat niet.
Ik wissel duur en goedkoop vaak met elkaar af. De hippere kleding vaak wat goedkoper en de tijdloze waar je echt een tijd mee doet is vaak duurder.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

Ik vind een broek van € 140,- niet duur. Ik koop rustig tweedehands kleren. Maar mooie kleren zijn vaak duur. En een mooi overhemd is ook al snel boven de € 40,-, ook in de opruiming. Soms is er bij Aldi of Lidl een mooi overhemd voor minder. Maar in de meeste gevallen ben je toch meer kwijt.

Nu heb ik ook wel erg veel kleren, en dat is niet zo milieuvriendelijk. Maar ik draai graag een volle wasmachine en voor iedere kleur apart.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Ik vind een broek van € 140,- niet duur. Ik koop rustig tweedehands kleren. Maar mooie kleren zijn vaak duur. En een mooi overhemd is ook al snel boven de € 40,-, ook in de opruiming. Soms is er bij Aldi of Lidl een mooi overhemd voor minder. Maar in de meeste gevallen ben je toch meer kwijt.

Nu heb ik ook wel erg veel kleren, en dat is niet zo milieuvriendelijk. Maar ik draai graag een volle wasmachine en voor iedere kleur apart.
Ik vind dit een geweldig argument voor het hebben van veel kleren, ik heb een aantal zoons en dochters die het zelfde argument zouden kunnen bezigen.

Onze kinderen krijgen overigens maandelijks kleedgeld. De één koopt veel voor weinig, de ander weinig voor veel. Mij lijkt toch dat er een correlatie bestaat tussen die twee grootheden: je kunt er vaak langer mee doen, als het meer kost. Andersom ook.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleding

Bericht door Jantje »

Er bestaan ook kleren die je relatief goedkoop kunt kopen en waar je lang mee kunt doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door ejvl »

Maanenschijn schreef:
Onze kinderen krijgen overigens maandelijks kleedgeld. De één koopt veel voor weinig, de ander weinig voor veel. Mij lijkt toch dat er een correlatie bestaat tussen die twee grootheden: je kunt er vaak langer mee doen, als het meer kost. Andersom ook.
Niet altijd. Ik heb blouses van een euro of 10 die ook al 10 jaar meegaan.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleding

Bericht door samanthi »

Letten jullie er ook op waar de kleding is gemaakt?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

Daar ging de hele discussie over. Zie hierboven.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleding

Bericht door samanthi »

DDD schreef:Daar ging de hele discussie over. Zie hierboven.
Ik bedoel met waar, in welk land en is het eerlijk gemaakt?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

Precies. Daar gaat de hele discussie over. Niet bij de laatste dag beginnen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleding

Bericht door samanthi »

DDD schreef:Precies. Daar gaat de hele discussie over. Niet bij de laatste dag beginnen.
Nee dat is vier jaar geleden, de discussie begon bij de winkel van Vlot.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DDD schreef:Precies. Daar gaat de hele discussie over. Niet bij de laatste dag beginnen.
DDD heeft netjes alle 37 pagina's (van deze discussie) gisteren of vandaag nog doorgelezen?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleding

Bericht door samanthi »

samanthi schreef:
DDD schreef:Precies. Daar gaat de hele discussie over. Niet bij de laatste dag beginnen.
Nee dat is vier jaar geleden, de discussie begon bij de winkel van Vlot.
Ik bedoel Smit.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

Kennelijk niet. Maar dan moet dat in een ander draadje zijn. Met Ambtenaar was er een hele discussie hierover vorige week of net iets eerder.
Plaats reactie