Kleding

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Btw: mijn man draagt nooit een pak maar als je alleen een pak voor de zondag koopt vind ik dat best prijzig!
Dan draag je dat er zeker niet aan af.
Mijn as schoonzoon heeft nu een leuke combinatie gekocht bij de ZARA en was 150€ kwijt voor broek, jasje, overhemd, leren riem, zijden strik en sokken

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")
Ik kende de winkel ook niet. :?
Maar het is dus geen refozaak begrijp ik, want ze verkopen er ook lange en korte broeken voor dames. :D
Nee, het is geen refo kledingzaak, die hebben wij hier niet meer (nog 1 klein kindermodewinkeltje die af en toe open is en ook peperduur!)

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Btw: mijn man draagt nooit een pak maar als je alleen een pak voor de zondag koopt vind ik dat best prijzig!
Dan draag je dat er zeker niet aan af.
Mijn as schoonzoon heeft nu een leuke combinatie gekocht bij de ZARA en was 150€ kwijt voor broek, jasje, overhemd, leren riem, zijden strik en sokkenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Ik draag voor mijn werk vrijwel standaard een pak, dus draag ik het er zeker 'af'.
Overigens trek je het nu van mijn vraag vandaan. Dat was nl 'wat vind je een gemiddeld mens?'
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Misschien een verkeerde conclusie en/of uitdrukking van mij
Ik bedoel iemand met een gewoon arbeidersloon en eenverdiener.

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Misschien een verkeerde conclusie en/of uitdrukking van mij Afbeelding
Ik bedoel iemand met een gewoon arbeidersloon en eenverdiener.

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Beetje scherp wastie wel ja :-). Ik zie mezelf nu niet direct als volledig naast het gemiddelde.
Die laatste zal ook niet zo snel in pak lopen wellicht. Ik heb dan eigenlijk weer geen stevige werkbroeken, die denk ik ook wel best wat kosten, maar vaak door de baas worden betaald. Ik zal mijn baas inderdaad ook maar eens vragen om werkkleding. :D
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Stevige werkbroeken droeg mijn man wél idd
Overals en een buitenwerkjas kreeg hij van de baas idd

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleding

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")
Ik kende de winkel ook niet. :?
Maar het is dus geen refozaak begrijp ik, want ze verkopen er ook lange en korte broeken voor dames. :D
Het is inderdaad beslist geen refozaak, nooit geweest ook.
De laatste keer dat ik er wat gekocht heb, was een overhemd bij mijn trouwpak. Dat is heel wat jaartjes geleden.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Orchidee schreef:Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Als je ziet wat sommige jongeren voor kleding betalen/krijgen....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Kleding

Bericht door FlyingEagle »

Nog nooit van gehoord. Ik koop mijn kleding bij de plaatselijke WE of JAC Hensen
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding

Bericht door merel »

Mara schreef:Slecht nieuws voor sommige forummers?

De eigenaren van Smit Mode uit Alblasserdam, met achttien vestigingen in de regio, hebben uitstel van betaling aangevraagd. Een curator is aangesteld om te onderzoeken hoe en in welke vorm het bedrijf een doorstart maakt. Smit heeft 150 personeelsleden.
"Door het coronavirus is de omzet van het bedrijf sterk gedaald", zegt curator Van den Bergh. "Daardoor heeft Smit betalingsproblemen gekregen. We onderzoeken wel of een doorstart mogelijk is."

Smit Mode heeft vestigingen in onder meer Dordrecht, Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, Krimpen aan den IJssel en Hellevoetsluis. Deze winkels zijn nog gewoon open.
Rijnmond.nl
Ik kende de winkel niet, maar ze hebben leuke kleding/merken. Ook meerdere merken die in Nederland gefabriceerd en dus slaafvrij zijn ;) Het zal wel aan mij liggen, maar €100,00 voor een jurk waar je een paar jaar mee doet, vind ik niet heel prijzig.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleding

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Smit betaalbaar???
Ik vind het onbetaalbaar voor de gemiddelde mens!
Zit hier inmiddels alweer heel wat jaren (voorheen van Linschoten mode) maar heb er nooit wat gekocht (mijn man ook niet bij de "mannenSmit")
Ik kende de winkel ook niet. :?
Maar het is dus geen refozaak begrijp ik, want ze verkopen er ook lange en korte broeken voor dames. :D
Het is inderdaad beslist geen refozaak, nooit geweest ook.
De laatste keer dat ik er wat gekocht heb, was een overhemd bij mijn trouwpak. Dat is heel wat jaartjes geleden.
Excuses, ik herinner me dat ik een jaar of 10 geleden ook een kostuum bij hen gekocht heb.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kleding

Bericht door ejvl »

Zeeuw schreef:'wat vind je een gemiddeld mens?'
Ik heb nagenoeg nooit een pak aan, alleen bij officiele gelegenheden maar een overhemd koop ik wel bij de Hema of Zeeman, een strop idem, een pak bij de C&A.
Een gemiddelde broek of trui die ik koop zal nooit veel meer dan €30,- kosten, een polo of blouse rond de €20,- en daar doe ik jaren mee.
Alleen m'n schoenen zijn wel een stuk duurder, Ecco of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleding

Bericht door J.C. Philpot »

ejvl schreef:
Zeeuw schreef:'wat vind je een gemiddeld mens?'
Ik heb nagenoeg nooit een pak aan, alleen bij officiele gelegenheden maar een overhemd koop ik wel bij de Hema of Zeeman, een strop idem, een pak bij de C&A.
Een gemiddelde broek of trui die ik koop zal nooit veel meer dan €30,- kosten, een polo of blouse rond de €20,- en daar doe ik jaren mee.
Alleen m'n schoenen zijn wel een stuk duurder, Ecco of iets dergelijks.
Heel vergelijkbaar met mijn kledingaankomen.

Ik ga altijd vaak in de uitverkoop. Een trui zal bij mij ook nooit duurder als 30 euro, en een broek nooit duurder als 50 euro kosten. C&A is favoriet, of ik bestel op internet ergens.

Mijn latste pak kocht ik ook bij C&A. Toen ik dat onlangs vermeldde kreeg ik overigens veel commentaar. Ik draag het normaliter naar de kerk.

Met schoenen neem ik meestal Clarks, waar ik heel erg lang mee doe. Soms zelfs 3 jaar.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
ejvl schreef:
Zeeuw schreef:'wat vind je een gemiddeld mens?'
Ik heb nagenoeg nooit een pak aan, alleen bij officiele gelegenheden maar een overhemd koop ik wel bij de Hema of Zeeman, een strop idem, een pak bij de C&A.
Een gemiddelde broek of trui die ik koop zal nooit veel meer dan €30,- kosten, een polo of blouse rond de €20,- en daar doe ik jaren mee.
Alleen m'n schoenen zijn wel een stuk duurder, Ecco of iets dergelijks.
Heel vergelijkbaar met mijn kledingaankomen.

Ik ga altijd vaak in de uitverkoop. Een trui zal bij mij ook nooit duurder als 30 euro, en een broek nooit duurder als 50 euro kosten. C&A is favoriet, of ik bestel op internet ergens.

Mijn latste pak kocht ik ook bij C&A. Toen ik dat onlangs vermeldde kreeg ik overigens veel commentaar. Ik draag het normaliter naar de kerk.

Met schoenen neem ik meestal Clarks, waar ik heel erg lang mee doe. Soms zelfs 3 jaar.
Mijn laatste pakken kocht ik bij een lokale herenkledingzaak. Mijn laatste nette schoenen waren deze keer van Bommels. Aangezien ik met die schoenen jaren doe, vind ik het zeker de moeite waard. Bij mijn pakken slijten de jasjes sneller dan de broeken, omdat ik vaker een spijkerbroek dan een pantalon draag.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Kleding

Bericht door Maanenschijn »

Kleding is natuurlijk heel persoonlijk. Mijn pakken zijn vaak toch wel rond €300 of €400. Van die Italiaanse modellen. Een spijkerbroek vaak ruim €100.

Overhemden en polo's neemt mijn vrouw vaak mee, dat is wel een garantie voor een lage prijs. Die verstaat de kunst om goedkoop kleren te kopen.

Als schoenen loop ik van de vroege ochtend tot de late avond op Van Bommels. Als sinds mijn 18e.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie