Kleding

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door Maanenschijn »

newton schreef:
Maanenschijn schreef:Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.
Jasjes zie je zakelijk bij ons helemaal niet (IT). Met een overhemd kun je al aardig overdressed zijn. In de zomermaanden liefst (gratis) shirts van conferenties... :-)
Aha, nu snap ik waarom jij een kostuum bijzonder vind ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: RE: Re: Kleding

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:
Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef: Een onesy is meer iets voor kinderen. Hoewel, in het nabije verleden waren de jumpsuits ook populair bij vrouwen.
Tot ze voor de eerste keer naar de wc moesten...
Is dat zo'n ding wat ze hier een wansie noemen?
one= wan

wan toe trie foor
:) ik zag hier ook de term oo-nee-sie voorbij komen, vandaar mijn verwarring.

Dat 'oo nee' snap ik wel. Ziet er niet uit, naar mijn bescheide mening.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ambtenaar schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Waar komt het idee vandaan dat een spijkerbroek netjes zou zijn ??
Je wilt impliceren dat een spijkerbroek niet netjes is?
Het idee dat een spijkerbroek zogezegd netjes is, is echt vrij nieuw gegeven hoor.
En niet eens breed gedragen...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding

Bericht door Ambtenaar »

Johann Gottfried Walther schreef: Het idee dat een spijkerbroek zogezegd netjes is, is echt vrij nieuw gegeven hoor.
En niet eens breed gedragen...
Dat zou kunnen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Nou ja, ieder zijn of haar ding
Ik zie geen meerwaarde aan hakken aan, stropdas om, met make-up naar het werk gaan.
Waarvoor en waarom doe je dat?
En nee, ik ben niet dom en/of naïef
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

Johann Gottfried Walther schreef:
Ambtenaar schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Waar komt het idee vandaan dat een spijkerbroek netjes zou zijn ??
Je wilt impliceren dat een spijkerbroek niet netjes is?
Het idee dat een spijkerbroek zogezegd netjes is, is echt vrij nieuw gegeven hoor.
En niet eens breed gedragen...
Natuurlijk. Maar goed. Kledinggebruiken verschillen nu eenmaal per land en cultuur en door de tijden heen. Als op een bruiloft een spijkerbroek met een jasje voor een daggast gepast is, dan is het dat voor de kerk ook. Als dat in een bepaalde gemeenschap niet zo is, dan kun je er over discussiëren.

Ik heb wel eens een foto gezien van een bruiloft waarbij het leek alsof het een familieportret was na een begrafenis. Het is dus ook maar net in wat voor omgeving je woont en hoe je kijkt.

Tegenwoordig kun je prima bij de koning op bezoek met een spijkerbroek en een jasje, en dat is het criterium dat vanouds de norm is.
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleding

Bericht door Chrisje72 »

Ik kan nu eindelijk ook eens gewoon een jurkje of rokje aan, als ik fysiek naar mijn werk ga moet ik altijd een (stevige) lange broek aan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleding

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Nou ja, ieder zijn of haar dingAfbeelding
Ik zie geen meerwaarde aan hakken aan, stropdas om, met make-up naar het werk gaan.
Waarvoor en waarom doe je dat?
En nee, ik ben niet dom en/of naïef Afbeelding
Er zijn nog steeds bedrijven die een dresscode voorschrijven.

"Dresscodes of kledingvoorschriften voor op kantoor. Bestaan ze eigenlijk wel? Jazeker! Alhoewel lang niet elk bedrijf de dresscodes of kledingvoorschriften op papier heeft staan, bestaan er vaak ongeschreven regels als het gaat om gepaste kleding voor kantoor. Zo zijn het dragen van Uggs, een legging, een gebleekte spijkerbroek, korte broek of slippers in veel bedrijven of organisaties niet toegestaan. Soms staat dit ook letterlijk vermeld in een personeelshandboek of ander huishoudelijk reglement.

Je denkt misschien dat richtlijnen overbodig zijn, of betuttelend. Iedereen weet toch wel wat gepast is of niet? Maar onderschat dit niet!


Juist omdat er tegenwoordig veel meer kan op het gebied van kleding, maken mensen soms toch minder gepaste kledingkeuzes. Keuzes die niet aansluiten bij het imago van het bedrijf of de functie, waardoor er een mismatch ontstaat. Dit is jammer en voor zowel de persoon als het bedrijf een gemiste kans."
managementsupport.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Ben ik even blij dat ik niet bij zo'n bedrijf of organisatie werk of gewerkt heb!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleding

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ben ik even blij dat ik niet bij zo'n bedrijf of organisatie werk of gewerkt heb! Afbeelding
Ik wel. En dat was behoorlijk streng. Wie in "foute" kleding verscheen, werd onherroepelijk naar huis gestuurd om zich te verkleden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Kleding

Bericht door grote gerrit »

Wel zo fijn voor je collega's, Orchidee, om je netjes te presenteren. Een ander moet er tegen aan kijken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Mijn eerste baan was "uniform", daarna was ik vrij zelfstandig en zag zelden collega's.
Ik ben heel netjes hoor @grote gerrit, je kan met een gerust hart tegen me aan kijken.
Als je maar nooit tegen me opkijkt!
Laatst gewijzigd door Orchidee op 09 feb 2021, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erskinees
Berichten: 2755
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kleding

Bericht door Erskinees »

Mara schreef: "Dresscodes of kledingvoorschriften voor op kantoor. Bestaan ze eigenlijk wel? Jazeker! Alhoewel lang niet elk bedrijf de dresscodes of kledingvoorschriften op papier heeft staan, bestaan er vaak ongeschreven regels als het gaat om gepaste kleding voor kantoor. Zo zijn het dragen van Uggs, een legging, een gebleekte spijkerbroek, korte broek of slippers in veel bedrijven of organisaties niet toegestaan. Soms staat dit ook letterlijk vermeld in een personeelshandboek of ander huishoudelijk reglement.

Je denkt misschien dat richtlijnen overbodig zijn, of betuttelend. Iedereen weet toch wel wat gepast is of niet? Maar onderschat dit niet!


Juist omdat er tegenwoordig veel meer kan op het gebied van kleding, maken mensen soms toch minder gepaste kledingkeuzes. Keuzes die niet aansluiten bij het imago van het bedrijf of de functie, waardoor er een mismatch ontstaat. Dit is jammer en voor zowel de persoon als het bedrijf een gemiste kans."
managementsupport.nl
Echt een perfecte bron, dat managementsupport. Goede onderbouwing. :bobo
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kleding

Bericht door Ukkie »

grote gerrit schreef:Wel zo fijn voor je collega's, Orchidee, om je netjes te presenteren. Een ander moet er tegen aan kijken.
Mijn stemming werd niet zo snel beïnvloed door de kleding van collega's en toch heb ik ook 10 jaar op kantoor gewerkt voor ik de tuinderij inging.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Kleding

Bericht door grote gerrit »

Voor jou was dat misschien niet zo belangrijk, Ukkie. Lijkt me een flinke overgang, van kantoor naar tuinderij. Ben je daar toen chronisch burnout geraakt? Of was dat nog op kantoor? Als je die vraag liever niet beantwoordt, begrijp ik het. Maar omdat je zo open schreef over je chronische burnout en daar een topic over startte, dacht ik dat ik het wel kon vragen.
Plaats reactie