Kleding

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Ik lees nog van niemand hier dat ze in een oo-nee-sie zitten. :haha
Een onesy is meer iets voor kinderen. Hoewel, in het nabije verleden waren de jumpsuits ook populair bij vrouwen.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Kleding

Bericht door Isala »

Jehan Cauvin schreef:Inderdaad met dat argument, maar ik zou wel een toevoeging willen maken:...tegenover God. Door kleding die we aanhebben laten we aan de Heere zien wie we vanbinnen zijn. Dus als we een baseballcap ophebben, dan kan inderdaad best de vraag gesteld worden: hoe is je innerlijke gestalte. Straal je tegenover de Heere eerbied en ontzag uit?
Het maakt ook helemaal niet uit wat ik vind van iemand z'n kleding. Praktisch gezien is met de mode meegaan misschien nog niet het ergste. Al kun je daarbij gelijk de vraag stellen: hoe erg hangen wij aan de wereld en in hoeverre zijn we wereldgelijkvormig?
Het gaat er dus puur om of God zijn goedkeuring kan geven over onze kleding.

Als ik naar de rechter of de koning ga, kleed ik mij anders, dan wanneer ik dagelijks mijn vader ontmoet.
Maar in beide situatie's: eerbaar!
Jehan Cauvin schreef:Door kleding die we aanhebben laten we aan de Heere zien wie we vanbinnen zijn.

Dat kan inderdaad een persoonlijke zaak zijn, en daar wil ik helemaal niets vanaf doen.
Maar zodra er een kledingcode als subcultuur ontstaat, is het geen persoonlijk zaak meer, ook al doe je er vrijwillig aan mee.
Het zegt dan meer dat je bij een bepaalde groep hoort, dan dat het je innerlijk weerspiegelt.

Persoonlijk vind ik eerbare kleding voor een vrouw: niet strak en niet kort. En dan kan je er evengoed nog vlot uitzien.
Voor een man geldt evengoed: niet te strak.

de rest is mijns inziens smaak gerelateerd.
Hora est!
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.
Met mijn woeste kapsel, ben nu al ruim 3 maanden niet naar de kapper geweest, en dito baard, vind ik een hemd en jasje ook niet passen. Ik draag sinds de herfst ook elke dag een hoodie. Heb het aantal hoodies in mijn garderobe zelfs uitgebreid.
Mijn man draagt nu ook elke dag een hoodie, boven zijn korte broek. Hij heeft in 11 maanden nog bijna geen lange broek aangehad. Wel makkelijk hoor, scheelt veel strijken.
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik lees nog van niemand hier dat ze in een oo-nee-sie zitten. :haha
Een onesy is meer iets voor kinderen. Hoewel, in het nabije verleden waren de jumpsuits ook populair bij vrouwen.
Tot ze voor de eerste keer naar de wc moesten...
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik lees nog van niemand hier dat ze in een oo-nee-sie zitten. :haha
Een onesy is meer iets voor kinderen. Hoewel, in het nabije verleden waren de jumpsuits ook populair bij vrouwen.
Tot ze voor de eerste keer naar de wc moesten...
Is dat zo'n ding wat ze hier een wansie noemen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Kleding

Bericht door Susanna »

Jehan Cauvin schreef:Waarom dragen we eigenlijk kleding?
De eerste daad van verlossing die in de heilige Schrift is opgetekend, is dat God kleding maakte om de naaktheid van Adam en Eva te bedekken. Als je naar dat hele concept van naaktheid kijkt, van Adam en Eva tot Noach en door de hele heilige Schrift heen, zie je dat concept keer op keer terug. Er wordt over redding/verlossing/ gecommuniceerd door de metafoor van "bedekken".

Qua kleding ben ik het eens wat @Isala hieronder zegt. Ik wil ook nog een mooi artikel delen van ds. A.T. Vergunst (over cultuurverschillen).
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Ik snap dan niet waarom je thuis géén make-up, hoge hakken en overhemd met stropdas draagt.
Vooral omdat er toch regelmatig met teams en/of zoom gewerkt word.
Moet je er thuis dan niet net zo bij zitten voor een cliënt of collega als op kantoor?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik lees nog van niemand hier dat ze in een oo-nee-sie zitten. :haha
Een onesy is meer iets voor kinderen. Hoewel, in het nabije verleden waren de jumpsuits ook populair bij vrouwen.
Tot ze voor de eerste keer naar de wc moesten...
Is dat zo'n ding wat ze hier een wansie noemen?
Het principe is wel gelijk ja. Maar een jumpsuit is toch wel wat netter/gekleder.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleding

Bericht door Marco »

Niet verwarren: onesie en Onesimus.
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Kleding

Bericht door newton »

Maanenschijn schreef:Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.
Jasjes zie je zakelijk bij ons helemaal niet (IT). Met een overhemd kun je al aardig overdressed zijn. In de zomermaanden liefst (gratis) shirts van conferenties... :-)
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Kleding

Bericht door newton »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.
Met mijn woeste kapsel, ben nu al ruim 3 maanden niet naar de kapper geweest, en dito baard, vind ik een hemd en jasje ook niet passen. Ik draag sinds de herfst ook elke dag een hoodie. Heb het aantal hoodies in mijn garderobe zelfs uitgebreid.
Mijn baard mag prima bij mijn jasje/dasje op de zondag. Het zelf bijhouden van die baard lukt nog redelijk. Kapsel is een heel ander verhaal, vooral nadat ik een muts opgehad heb :humhihi
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

newton schreef:
Maanenschijn schreef:Ik trek bij een video-meeting wel een overhemd en jasje aan. Ik ben toch wel wat verbaasd dat de soms meest keurige geklede gesprekspartners bij een fysiek overleg plotseling met een hoodie achter het scherm zitten. Ik heb voor mij zelf besloten ook achter het scherm representatief gekleed te willen zijn.
Jasjes zie je zakelijk bij ons helemaal niet (IT). Met een overhemd kun je al aardig overdressed zijn. In de zomermaanden liefst (gratis) shirts van conferenties... :-)
En een key-cord?
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Ik snap dan niet waarom je thuis géén make-up, hoge hakken en overhemd met stropdas draagt.
Vooral omdat er toch regelmatig met teams en/of zoom gewerkt word.
Moet je er thuis dan niet net zo bij zitten voor een cliënt of collega als op kantoor?
Niemand ziet toch of je hakken aan hebt of wollen sloffen? Voor klanten trek ik wel voor een uurtje een andere trui aan
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleding

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Ik snap dan niet waarom je thuis géén make-up, hoge hakken en overhemd met stropdas draagt.
Vooral omdat er toch regelmatig met teams en/of zoom gewerkt word.
Moet je er thuis dan niet net zo bij zitten voor een cliënt of collega als op kantoor?
Ach, Máxima zoomt ook op blote voeten: https://www.modekoninginmaxima.nl/mode- ... bij-bolcom
Toevoeging van hoge hakken zie ik niet als die dingen toch compleet buiten beeld blijven. Maar de rest lijkt me in situaties waarin dat gebruikelijk is toch wel aan te raden. Al kan ik me voorstellen dat de hele dresscode wel wat wijzigt als je al bijna een jaar thuis zit. En als vrijwel niemand een das draagt, zie ik de toegevoegde waarde ook weer niet zo. 't Is het meest overbodige kledingstuk dat ooit verzonnen is.
Ik heb binnenkort tienminutengesprekken met videobellen. Ik zorg er dan toch wel voor dat ik er een beetje normaal uitzie. Sowieso tijdens het lesgeven ook, of dat nu fysiek of digitaal is.
Mijn nichtje krijgt les van een docent die vanuit zijn bed ligt te teamen. Dat vind ik dan weer een beetje onbehoorlijk.
DDD
Berichten: 28709
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Kleding

Bericht door DDD »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Ik lees nog van niemand hier dat ze in een oo-nee-sie zitten. :haha
Een onesy is meer iets voor kinderen. Hoewel, in het nabije verleden waren de jumpsuits ook populair bij vrouwen.
Tot ze voor de eerste keer naar de wc moesten...
Is dat zo'n ding wat ze hier een wansie noemen?
one= wan

wan toe trie foor
Plaats reactie