Voetbal kijken

Kijk jij de WK voetbawedstrijden?

Ik kijk alle doordeweekse wedstrijden
3
6%
Ik kijk af en toe een wedstrijd
14
27%
Ik kijk elke wedstrijd, ook zondags
3
6%
Ik kijk principieel niet en kan niet begrijpen dat andere refo's het wel doen.
20
39%
Ik kijk principieel niet maar ik heb begrip als andere refo's daar een andere keuze in maken.
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 51

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Voetbal kijken

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen ;) ) en weet ik door simpel het forum bijlezen de uitslag van de wedstrijd. GerefGem-lid was de eerste die het meldde. Ik moet dit even verwerken.
Ik was meer van slag van het beroepingswerk hoor.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voetbal kijken

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen ;) ) en weet ik door simpel het forum bijlezen de uitslag van de wedstrijd. GerefGem-lid was de eerste die het meldde. Ik moet dit even verwerken.
Ik was meer van slag van het beroepingswerk hoor.
Je zat stiekem toch voetbal te kijken en kreeg toen (voor je gevoel voor straf) dat jou van slag makende beroepingswerkbericht binnen?
Of is dat te veel wivea?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Voetbal kijken

Bericht door parsifal »

Ik lag op tijd in bed gisteren en heb niets van wedstrijd (of toernooi) gezien, maar nu ik wat commentaar lees, merk ik wel dat ik wat gemist heb. Een wedstrijd waar de scheidsrechter het totaal niet ondercontrole heeft geeft vaak wel vermaak en spanning.

Nu kan rest van Nederland ook weer principieel tegen slavernij zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Voetbal kijken.

Bericht door parsifal »

Simon0612 schreef: 3. Hoe uit jij jezelf bij een doelpunt? Of juist bij een achterstand? Of als men wint of verliest? Allen neutraal, zonder emotie? Lijkt me zeer sterk.
https://youtu.be/zp2UOdrMSr8

Hier stonden de Ieren met 4-0 achter. Het kan best om samen door te zingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Voetbal kijken

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen ;) ) en weet ik door simpel het forum bijlezen de uitslag van de wedstrijd. GerefGem-lid was de eerste die het meldde. Ik moet dit even verwerken.
Ik was meer van slag van het beroepingswerk hoor.
Je zat stiekem toch voetbal te kijken en kreeg toen (voor je gevoel voor straf) dat jou van slag makende beroepingswerkbericht binnen?
Of is dat te veel wivea?
Nee nee. Soms hoef je niet te kijken, maar kun je toch alles horen.

En dat beroepingsnieuws hoorde ik al vrij vroeg. Toen stond het nog niet eens op dit forum.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Voetbal kijken

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Ik zou er maar geen complot achter zoeken.
:)
Idd. Ik bemerk dat een goed verstaander maar een half woord nodig heeft. :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Voetbal kijken

Bericht door MePaul »

Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Voetbal kijken

Bericht door Bourdon16 »

MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Dat hoorde ik ook op de mannenzang in Katwijk.
Meditatie ds. M. Messemaker.

https://youtu.be/cEdeX_r4OX0

Een WK om van te dromen
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Voetbal kijken

Bericht door Zita »

MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Voetbal kijken

Bericht door MePaul »

Zita schreef:
MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.
Ik wel, want iedereen snapt wat er bedoelt wordt. Dit is voor iedereen begrijpelijk en je kan nooit zeggen dat je deze vergelijking niet begrijpt. Precies wat Jezus ook deed; aansluiten bij de kennis, de leefwereld en het niveau van de hoorders.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Voetbal kijken.

Bericht door Simon0612 »

parsifal schreef:
Simon0612 schreef: 3. Hoe uit jij jezelf bij een doelpunt? Of juist bij een achterstand? Of als men wint of verliest? Allen neutraal, zonder emotie? Lijkt me zeer sterk.
https://youtu.be/zp2UOdrMSr8

Hier stonden de Ieren met 4-0 achter. Het kan best om samen door te zingen.
Uhh, het ligt waarschijnlijk aan mij maar ik snap deze reactie niet echt. Kun je het toelichten?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Voetbal kijken

Bericht door Charles »

parsifal schreef:
Nu kan rest van Nederland ook weer principieel tegen slavernij zijn.
Briljant!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Voetbal kijken.

Bericht door parsifal »

Simon0612 schreef:
parsifal schreef:
Simon0612 schreef: 3. Hoe uit jij jezelf bij een doelpunt? Of juist bij een achterstand? Of als men wint of verliest? Allen neutraal, zonder emotie? Lijkt me zeer sterk.
https://youtu.be/zp2UOdrMSr8

Hier stonden de Ieren met 4-0 achter. Het kan best om samen door te zingen.
Uhh, het ligt waarschijnlijk aan mij maar ik snap deze reactie niet echt. Kun je het toelichten?
Mijn reactie is dat de Ieren hier heel goed gedrag vertonen (samen zingen met woorden die veel voor het land betekenen) terwijl ze hard verliezen en zonder vijandig te zijn naar de tegenstander.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voetbal kijken

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:
MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.
Uit het hart gegrepen!
-
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Voetbal kijken

Bericht door Anselmus »

MePaul schreef:
Zita schreef:
MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.
Ik wel, want iedereen snapt wat er bedoelt wordt. Dit is voor iedereen begrijpelijk en je kan nooit zeggen dat je deze vergelijking niet begrijpt. Precies wat Jezus ook deed; aansluiten bij de kennis, de leefwereld en het niveau van de hoorders.
Dat iedereen snapt wat je bedoelt wil nog niet zeggen dat de vergelijking altijd gepast is. Eerlijk gezegd vind ik het eerste en beetje kinderachtig (8-jarigen hebben zo'n fase waarin ze allemaal letters aan andere dingen koppelen en dan hard lachen), het tweede roept bij mij geen fijne associatie op. Ik realiseer me dat dit persoonlijk is, maar ik voel wel met Zita mee.
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie