Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Tiberius »

Het is wellicht een beetje cynisch, maar zeker geen schijnwerkelijkheid.
verworpen
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2022, 11:09

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door verworpen »

Tiberius schreef:Het is wellicht een beetje cynisch, maar zeker geen schijnwerkelijkheid.
De suggestie is dat eenheid het product is van de menselijke keuze. Eenheid ligt dan niet langer vast in de inhoud. Omdat eenheid van die wezenlijke inhoud is losgemaakt kan het niet anders zijn of er ontstaat een schijnwerkelijkheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
verworpen schreef: De naam is dus van een wezenlijke betekenis. Daaruit durfde de gemeente waar dit topic over gaat bij aanvang geen naam te voeren. Geen ijdel gebruik van de naam! Daaruit is het ook zo vreselijk erg dat dit forum zich nog steeds reformatorisch noemt, terwijl een expliciet afwijzen van remonstrantse evangelische leerstellingen niet wordt overwogen. Het afwijzen wordt zelfs vermeden door dan maar een topic te sluiten.
Ik zou het verschil niet kunnen duiden tussen alle (V)(O)GG(iN)(BV). Ik vraag me af of al die mensen het zelf wel kunnen. De naam zegt daarom niet zoveel.
Binnen het geheel van deze kerkverbanden is er geen verschil. Binnen al deze kerkverbanden wordt de zuivere leer nog verkondigd, en zijn er van Gods kinderen. Daar ziet ook het boekje van ds Hoogerland, (op de droevige verdeeldheid) op, misschien nog wel uit te breiden. Maar onderling, binnen deze kerkverbanden, is er wel verschil. Dit verschil loopt niet lang kerkverbanden, maar langs plaatselijke gemeenten. Dat ziet niet iedereen, maar daar liggen de meeste punten, daar zijn er punten waar we niet mee met elkaar overeen kunnen stemmen.
Omdat Ds. Hoogerland, dat boekje geschreven heeft, lijkt u eenheid een belangrijk punt te zijn gaan vinden, maar bevordert u zelf ook de eenheid? U ziet altijd en overal verschillen, en lijkt meer verschil en onderscheid te zoeken dan eenheid....
Dit, dat geloof ik zeker., dat kan niet anders, doet de scheiding der geesten openbaar komen. Het grootste oordeel over de kerk van Nederland is haar verdeeldheid. Het gescheiden optrekken van hen die één zijn in geest en belijden. Het wekt wrevel bij hen die zich dan buitengesloten voelen, dat is ook voelbaar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door GerefGemeente-lid »

Framboos schreef:
pierre27 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Wien GerGems bloed door d' aderen vloeit... :D
Een vrij gestoorde reactie vind ik eerlijk gezegd.
Een grapje moet toch kunnen? Ik kreeg eerlijk gezegd een subtiele glimlach op m'n gezicht, toen ik het las..
@Bezorgd zou zeggen: sommigen nemen het forum veel te serieus. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
Framboos schreef:
pierre27 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Wien GerGems bloed door d' aderen vloeit... :D
Een vrij gestoorde reactie vind ik eerlijk gezegd.
Een grapje moet toch kunnen? Ik kreeg eerlijk gezegd een subtiele glimlach op m'n gezicht, toen ik het las..
@Bezorgd zou zeggen: sommigen nemen het forum veel te serieus. ;)
Tja, dat is goed mogelijk. Ik heb er in elk geval geen last van.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door GerefGemeente-lid »

pierre27 schreef:Tja, dat is goed mogelijk. Ik heb er in elk geval geen last van.
Vreemd dat je dan zo zurig reageert.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Ik ben nu lid van een hhg maar "voel" me géén hhk'er.
Wat voel je je wel?
Wien GerGems bloed door d' aderen vloeit... :D
Op de vraag van Zeeuw aan Orchidee kwam een antwoord van jouw kant dat ik totaal geen antwoord vind op de vraag van Zeeuw. Dat heeft niks met zurig te maken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door GerefGemeente-lid »

pierre27 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Ik ben nu lid van een hhg maar "voel" me géén hhk'er.
Wat voel je je wel?
Wien GerGems bloed door d' aderen vloeit... :D
Op de vraag van Zeeuw aan Orchidee kwam een antwoord van jouw kant dat ik totaal geen antwoord vind op de vraag van Zeeuw. Dat heeft niks met zurig te maken.
Humor, @pierre27, humor.

Vandaar dat ik @Bezorgd citeerde.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door pierre27 »

Helder, goed dit te weten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Simon0612 »

Mauries06 schreef:Ik ga aankomende zondag naar de Vrije Oud Gereformeerde Gemeente in Hendrik-Ido-Ambacht. Weet iemand of ik daar op de fiets naartoe kan, en of ik een (donkere) spijkerbroek aan kan doen? Alvast bedankt.
Hoi Maurice, hoe was de dienst in de vrije OGG van HIA? En welke kledingstyle is het geworden? Werd je veel vreemd aangekeken? Ben zeer benieuwd naar je bevindingen :)
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Marck »

Simon0612 schreef:
Mauries06 schreef:Ik ga aankomende zondag naar de Vrije Oud Gereformeerde Gemeente in Hendrik-Ido-Ambacht. Weet iemand of ik daar op de fiets naartoe kan, en of ik een (donkere) spijkerbroek aan kan doen? Alvast bedankt.
Hoi Maurice, hoe was de dienst in de vrije OGG van HIA? En welke kledingstyle is het geworden? Werd je veel vreemd aangekeken? Ben zeer benieuwd naar je bevindingen :)
Ja ook wel nieuwsgierig. Ook naar de inhoudelijke ervaring.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Simon0612 »

Marck schreef:
Simon0612 schreef:
Mauries06 schreef:Ik ga aankomende zondag naar de Vrije Oud Gereformeerde Gemeente in Hendrik-Ido-Ambacht. Weet iemand of ik daar op de fiets naartoe kan, en of ik een (donkere) spijkerbroek aan kan doen? Alvast bedankt.
Hoi Maurice, hoe was de dienst in de vrije OGG van HIA? En welke kledingstyle is het geworden? Werd je veel vreemd aangekeken? Ben zeer benieuwd naar je bevindingen :)
Ja ook wel nieuwsgierig. Ook naar de inhoudelijke ervaring.
Dat ben ik ook, vandaar mijn eerste vraag over hoe de dienst was :)
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Marck »

Simon0612 schreef:
Marck schreef:
Simon0612 schreef:
Mauries06 schreef:Ik ga aankomende zondag naar de Vrije Oud Gereformeerde Gemeente in Hendrik-Ido-Ambacht. Weet iemand of ik daar op de fiets naartoe kan, en of ik een (donkere) spijkerbroek aan kan doen? Alvast bedankt.
Hoi Maurice, hoe was de dienst in de vrije OGG van HIA? En welke kledingstyle is het geworden? Werd je veel vreemd aangekeken? Ben zeer benieuwd naar je bevindingen :)
Ja ook wel nieuwsgierig. Ook naar de inhoudelijke ervaring.
Dat ben ik ook, vandaar mijn eerste vraag over hoe de dienst was :)
Willen we het dus beiden weten. :)
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Simon0612 »

Marck schreef:
Willen we het dus beiden weten. :)
Nu hopen dat Maurice nog terug komt. Is zich wezenloos geschrokken op dit forum denk ik. :)
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Christen »

9 blz ;) voor 1 vraag.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie