Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Vind u het erg om in beeld te komen?

Liever niet.
13
32%
Maakt mij niet uit.
28
68%
Ik twijfel.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 41

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Geytenbeekje »

Jo-Ann schreef:
Piet Puk schreef: Zoals net al aangegeven ben ik van mening dat met beeld meer afleiding geeft dan zonder beeld.
Ik ben zonder beeld eerder afgeleid. Ik zie elk spinnetje lopen, elke vlek zitten, etc.
Met beeld kijk ik naar de voorganger, heb ik een punt waar ik me op richt en luister ik beter.
Overigens geldt dit ook in de kerk zelf: als ik de voorganger niet zie, heb ik meer moeite om me te concentreren.
Dus wat mij betreft: met beeld. Mensen die daar bezwaar tegen hebben, kunnen zelf ook het beeld uitzetten.
Toch is dat ook wel weer gedateerd omdat we al voor een tijdje met z'n allen naar de kerk kunnen.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 978
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Jo-Ann »

Geytenbeekje schreef:
Jo-Ann schreef:
Piet Puk schreef: Zoals net al aangegeven ben ik van mening dat met beeld meer afleiding geeft dan zonder beeld.
Ik ben zonder beeld eerder afgeleid. Ik zie elk spinnetje lopen, elke vlek zitten, etc.
Met beeld kijk ik naar de voorganger, heb ik een punt waar ik me op richt en luister ik beter.
Overigens geldt dit ook in de kerk zelf: als ik de voorganger niet zie, heb ik meer moeite om me te concentreren.
Dus wat mij betreft: met beeld. Mensen die daar bezwaar tegen hebben, kunnen zelf ook het beeld uitzetten.
Toch is dat ook wel weer gedateerd omdat we al voor een tijdje met z'n allen naar de kerk kunnen.
Klopt, maar ik ben er voorstander van dat dit komt of blijft voor mensen die niet naar de kerk kunnen. Ik vind het persoonlijk echt wel van toegevoegde waarde.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Forummer »

Jo-Ann schreef:
Piet Puk schreef: Zoals net al aangegeven ben ik van mening dat met beeld meer afleiding geeft dan zonder beeld.
Ik ben zonder beeld eerder afgeleid. Ik zie elk spinnetje lopen, elke vlek zitten, etc.
Met beeld kijk ik naar de voorganger, heb ik een punt waar ik me op richt en luister ik beter.
Overigens geldt dit ook in de kerk zelf: als ik de voorganger niet zie, heb ik meer moeite om me te concentreren.
Dus wat mij betreft: met beeld. Mensen die daar bezwaar tegen hebben, kunnen zelf ook het beeld uitzetten.
Bij mij werkt dat net zo. Zeker met thuis luisteren: de buurman loopt langs het raam, er laat iemand een hond uit, enz. Met beeld concentreer ik me veel, heel veel beter.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Hendrikus »

Forummer schreef:
Bij mij werkt dat net zo. Zeker met thuis luisteren: de buurman loopt langs het raam, er laat iemand een hond uit, enz. Met beeld concentreer ik me veel, heel veel beter.
Wij hebben al jaren uitzendingen mét beeld. In de verzorgingstehuizen hoor ik vaak hoe blij de bewoners zijn dat er beeld bij is: ze voelen zich daardoor veel meer betrokken bij de dienst.
~~Soli Deo Gloria~~
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door merel »

Bij ons komt normaliter alleen de predikant, ouderling van dienst en organist/pianist in beeld. Vorige week was het HA en toen zag je wel de mensen die naar voren liepen in beeld.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door -DIA- »

Ik geloof dat ik de edele heer P. Puk wel kan volgen.
Ik kan het zelfs met deze heer eens zijn!
Overigens worden de diensten bij ons ZONDER beeld uitgezonden.
Dit in tegenstelling tot twee zustergemeenten Z. en W. hier ter plaatse.
Hiermee was N. weer een 'buitenbeentje' of wellicht een wat onbegrepen broertje/zusje van Z. en W. :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Chrisje72 »

Bij ons is voor de dienst de gemeente op de rug in beeld. Dat was bewust gedaan toen niet de hele gemeente tegelijk kon komen om toch een beetje het gemeente gevoel te houden. Als de dienst begint alleen het liturgisch centrum incl orgel en tijdens de preek alleen de dominee met de onderkant van het psalmbord, waar precies de tekst op staat. Na de dienst alleen het orgel zodat mensen als ze ontroerd of geraakt zouden zijn (of in welke staat dan ook) niet in beeld komen.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Henk J »

In onze gemeente worden de diensten zonder beeld uitgezonden. Hoewel ik er niet heel zwaar aan wil tillen vond ik het wel jammer. Mij helpt het over het algemeen wel als ik de voorganger ook kan zien. De gemeente in beeld hoeft van mij niet perse, hoewel het voor mensen die niet meer naar de kerk kunnen wel een stukje extra verbondenheid kan geven.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Piet Puk »

In mijn gemeente werd in de tijd dat er nog beperkingen waren, de kerkzaal gebruikt met een video-verbinding, zodat iedereen naar kerk kon. Eerlijk gezegd vond ik het geen succes. Je hoorde aan de stem welke ambtsdrager er las, maar via beeld was dit soms niet zichtbaar, omdat het beeld klein en niet altijd even helder was.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:In mijn gemeente werd in de tijd dat er nog beperkingen waren, de kerkzaal gebruikt met een video-verbinding, zodat iedereen naar kerk kon. Eerlijk gezegd vond ik het geen succes. Je hoorde aan de stem welke ambtsdrager er las, maar via beeld was dit soms niet zichtbaar, omdat het beeld klein en niet altijd even helder was.
Dat is eenvoudig te verhelpen toch?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:In mijn gemeente werd in de tijd dat er nog beperkingen waren, de kerkzaal gebruikt met een video-verbinding, zodat iedereen naar kerk kon. Eerlijk gezegd vond ik het geen succes. Je hoorde aan de stem welke ambtsdrager er las, maar via beeld was dit soms niet zichtbaar, omdat het beeld klein en niet altijd even helder was.
Dat is eenvoudig te verhelpen toch?
Ongetwijfeld, maar ik had toch geen behoefte aan beeld. Dus ik heb het zeker niet aangegeven. Daarnaast was er vaak gelegenheid om in de kerk zelf te zitten.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 30 mei 2022, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Chrisje72 »

Wij hebben van een gemeentelid een goede camera gekregen die kan draaien en zoomen. Ik besef dat niet elke gemeente die luxe heeft.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:In mijn gemeente werd in de tijd dat er nog beperkingen waren, de kerkzaal gebruikt met een video-verbinding, zodat iedereen naar kerk kon. Eerlijk gezegd vond ik het geen succes. Je hoorde aan de stem welke ambtsdrager er las, maar via beeld was dit soms niet zichtbaar, omdat het beeld klein en niet altijd even helder was.
Dat is eenvoudig te verhelpen toch?
Ongetwijfeld, maar ik had toch geen behoefte aan beeld. Dus ik heb het zeker niet aangegeven. Daarnaast was er vaak gelegenheid om in de kerk zelf te zitten.
Ik vind het toch een wat vreemde redenering. In de kerk zie je wel de persoon die leest/preekt, zit je in het zaaltje ernaast dan hoef je diegene niet te zien want het is via een scherm?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef: Dat is eenvoudig te verhelpen toch?
Ongetwijfeld, maar ik had toch geen behoefte aan beeld. Dus ik heb het zeker niet aangegeven. Daarnaast was er vaak gelegenheid om in de kerk zelf te zitten.
Ik vind het toch een wat vreemde redenering. In de kerk zie je wel de persoon die leest/preekt, zit je in het zaaltje ernaast dan hoef je diegene niet te zien want het is via een scherm?
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik heb al eerder aangegeven dat ook in kerk andere factoren meer afleiden dan concentratie geven. Maar het opgaan naar Gods huis en daardoor de onderlinge bijeenkomsten niet na te laten weegt voor mij zwaarder dan thuis mee te luisteren
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Streamen van kerkdienst: In beeld of niet?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef: Dat is eenvoudig te verhelpen toch?
Ongetwijfeld, maar ik had toch geen behoefte aan beeld. Dus ik heb het zeker niet aangegeven. Daarnaast was er vaak gelegenheid om in de kerk zelf te zitten.
Ik vind het toch een wat vreemde redenering. In de kerk zie je wel de persoon die leest/preekt, zit je in het zaaltje ernaast dan hoef je diegene niet te zien want het is via een scherm?
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik heb al eerder aangegeven dat ook in kerk andere factoren meer afleiden dan concentratie geven. Maar het opgaan naar Gods huis en daardoor de onderlinge bijeenkomsten niet na te laten weegt voor mij zwaarder dan thuis mee te luisteren
Dat laatste begrijp ik heel goed. Dat heb ik ook erg gemist.
Plaats reactie