Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Forummer »

Ik heb deze theorie toch wel vaker voorbij horen komen. In de variant pizza IPV taart en dartbord voor de vrouw (vergelijkbaar met de schietschijf) en de spaghetti (gekookte variant). Wel altijd als uitleg met betrekking tot het beleven van seksualiteit.

Als dit klopt, zouden vrouwen die in staat zijn tot een one-night-stand dan sneller het gevoel van veiligheid en interesse in haar persoon hebben, of zijn zij dan in staat om dat uit te schakelen? Of klopt deze theorie niet?

In het algemeen vind ik het overigens wel herkenbaar.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Delftenaar »

Zelf denk ik dat vrouwen (en ook mannen) die open staan voor een one-nightstand vanuit hun kind zijn minder gehechtheid hebben meegekregen. Daardoor is er enerzijds een bepaalde leegte die zo gevuld probeert te worden. Anderzijds is de daad zelf daardoor met minder gevoel gekoppeld waardoor partners makkelijker inwisselbaar zijn.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel: ik vond het lastig om de gedachten goed onder woorden te brengen.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door merel »

Delftenaar schreef:Zelf denk ik dat vrouwen (en ook mannen) die open staan voor een one-nightstand vanuit hun kind zijn minder gehechtheid hebben meegekregen. Daardoor is er enerzijds een bepaalde leegte die zo gevuld probeert te worden. Anderzijds is de daad zelf daardoor met minder gevoel gekoppeld waardoor partners makkelijker inwisselbaar zijn.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel: ik vond het lastig om de gedachten goed onder woorden te brengen.
Ik vraag mij af of dit waar is. Ik heb diverse vriendinnen die makkelijk waren in one-night stands totdat zij een vaste partner en gezin kregen. Voor veel mensen behoort dit gewoon tot een vast onderdeel van hun puber- en jong volwassen jaren en heeft dit niets met hechting te maken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door -DIA- »

En ik maar denken dat het verschil tussen man en vrouw wordt uitgewist, als we moeten uitgaan van genderneutraliteit... Of zouden ze leraars dan toch mis zijn, die dat drijven...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Tiberius »

merel schreef:
Delftenaar schreef:Zelf denk ik dat vrouwen (en ook mannen) die open staan voor een one-nightstand vanuit hun kind zijn minder gehechtheid hebben meegekregen. Daardoor is er enerzijds een bepaalde leegte die zo gevuld probeert te worden. Anderzijds is de daad zelf daardoor met minder gevoel gekoppeld waardoor partners makkelijker inwisselbaar zijn.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel: ik vond het lastig om de gedachten goed onder woorden te brengen.
Ik vraag mij af of dit waar is. Ik heb diverse vriendinnen die makkelijk waren in one-night stands totdat zij een vaste partner en gezin kregen. Voor veel mensen behoort dit gewoon tot een vast onderdeel van hun puber- en jong volwassen jaren en heeft dit niets met hechting te maken.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het heeft meer met christelijk of niet-christelijk te maken dan met gehecht of niet gehecht.
Ik neem aan dat je vriendinnen zich verder ook niet door de Bijbel laten gezeggen.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
merel schreef:
Delftenaar schreef:Zelf denk ik dat vrouwen (en ook mannen) die open staan voor een one-nightstand vanuit hun kind zijn minder gehechtheid hebben meegekregen. Daardoor is er enerzijds een bepaalde leegte die zo gevuld probeert te worden. Anderzijds is de daad zelf daardoor met minder gevoel gekoppeld waardoor partners makkelijker inwisselbaar zijn.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel: ik vond het lastig om de gedachten goed onder woorden te brengen.
Ik vraag mij af of dit waar is. Ik heb diverse vriendinnen die makkelijk waren in one-night stands totdat zij een vaste partner en gezin kregen. Voor veel mensen behoort dit gewoon tot een vast onderdeel van hun puber- en jong volwassen jaren en heeft dit niets met hechting te maken.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het heeft meer met christelijk of niet-christelijk te maken dan met gehecht of niet gehecht.
Ik neem aan dat je vriendinnen zich verder ook niet door de Bijbel laten gezeggen.
Klopt, zij zijn niet met de normen van de bijbel opgevoed.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Van Ewijk »

Er zijn al zulke doorgeschoten ouders die hun zoontje van vijf al bij de dokter af willen leveren voor een geslachtsoperatie als het schaap ergens incidenteel met barbiepoppen heeft gespeeld.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Zita »

Van Ewijk schreef:Er zijn al zulke doorgeschoten ouders die hun zoontje van vijf al bij de dokter af willen leveren voor een geslachtsoperatie als het schaap ergens incidenteel met barbiepoppen heeft gespeeld.
Wat een onzin.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Erik1960 »

Van Ewijk schreef:Er zijn al zulke doorgeschoten ouders die hun zoontje van vijf al bij de dokter af willen leveren voor een geslachtsoperatie als het schaap ergens incidenteel met barbiepoppen heeft gespeeld.
Sinterklaas bestaat ook.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Bruna »

Er wordt gesproken over genderneutraal opvoeden in dit onderwerp. Hoe doe je dat en wat zijn daar precies de kenmerken van? En de laatste vraag: is het Bijbels?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door -DIA- »

Bruna schreef:Er wordt gesproken over genderneutraal opvoeden in dit onderwerp. Hoe doe je dat en wat zijn daar precies de kenmerken van? En de laatste vraag: is het Bijbels?
Volgens mij spreekt de Bijbel hier nier direct over. Wel indirect, bv over de kleding, haardracht, de taak, enz, kortom het onderscheid tussen man en vrouw dat wij niet mogen uitwissen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door parsifal »

Bruna schreef:Er wordt gesproken over genderneutraal opvoeden in dit onderwerp. Hoe doe je dat en wat zijn daar precies de kenmerken van? En de laatste vraag: is het Bijbels?
Een voorbeeldje uit praktijk: toen we onze tweede verwachtten kreeg zoon van tweeëneenhalf een pop om voor te zorgen (advies hier in Zweden als broertje of zusje wordt verwacht). Genderneutraal? Ik denk het niet vaders moeten later ook voor kinderen zorgen ten slotte, maar een paar decennia terug werd een pop voor jongens toch wat meisjesachtig gezien (en ik moet zeggen ook nog steeds door deel van Indonesische deel van familie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Erik1960 »

Bruna schreef:Er wordt gesproken over genderneutraal opvoeden in dit onderwerp. Hoe doe je dat en wat zijn daar precies de kenmerken van? En de laatste vraag: is het Bijbels?
Via Google: “Met een genderneutrale opvoeding wordt eigenlijk aangegeven dat àlle keuzes van je kind goed zijn, niet de één beter dan de ander. Ouders die hun kinderen genderneutraal opvoeden laten hen dus volledig vrij in hun keuzes voor speelgoed, kleding of toekomstdromen. Zij maken daarbij geen onderscheid tussen de seksen.”
Of het Bijbels is.. dat zal van de ‘kijkrichting’ afhangen. Wanneer de Bijbel oproept om je talenten optimaal te benutten, is het ook Bijbels om over de volle breedte je talenten aan bod te laten komen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door Zita »

Erik1960 schreef:
Bruna schreef:Er wordt gesproken over genderneutraal opvoeden in dit onderwerp. Hoe doe je dat en wat zijn daar precies de kenmerken van? En de laatste vraag: is het Bijbels?
Via Google: “Met een genderneutrale opvoeding wordt eigenlijk aangegeven dat àlle keuzes van je kind goed zijn, niet de één beter dan de ander. Ouders die hun kinderen genderneutraal opvoeden laten hen dus volledig vrij in hun keuzes voor speelgoed, kleding of toekomstdromen. Zij maken daarbij geen onderscheid tussen de seksen.”
Of het Bijbels is.. dat zal van de ‘kijkrichting’ afhangen. Wanneer de Bijbel oproept om je talenten optimaal te benutten, is het ook Bijbels om over de volle breedte je talenten aan bod te laten komen.
Kun je een voorbeeld noemen van een talent dat niet aan bod kan komen als je kiest voor een niet-genderneutrale opvoeding?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verschillen man/vrouw; seksuele opvoeding

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
Bruna schreef:Er wordt gesproken over genderneutraal opvoeden in dit onderwerp. Hoe doe je dat en wat zijn daar precies de kenmerken van? En de laatste vraag: is het Bijbels?
Een voorbeeldje uit praktijk: toen we onze tweede verwachtten kreeg zoon van tweeëneenhalf een pop om voor te zorgen (advies hier in Zweden als broertje of zusje wordt verwacht). Genderneutraal? Ik denk het niet vaders moeten later ook voor kinderen zorgen ten slotte, maar een paar decennia terug werd een pop voor jongens toch wat meisjesachtig gezien (en ik moet zeggen ook nog steeds door deel van Indonesische deel van familie.
Genderneutraliteit is iets wezensvreemds. Ik heb ooit iets gelezen, al weer lang geleden, dat meisjes van nature kiezen voor speelgoed wat wij vinden dat bij meisjes past. We kunnen proberen de scheppingsorde te doorbreken door meisjes bewust meer jongensachtig speelgoed te geven, en jongen meer meisjesachtig speelgoed. Zouden we zo niet iets bewust willen omturnen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie