Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door huisman »

Susanna schreef:In ons bedrijf waren het de (reformatorische) christenen die zwart wilden werken. Dat was choquerend want het waren zakenlui, die het erg goed hadden. Dat is ook de reden dat mijn man niet graag zaken meer wil doen met (reformatorische) christenen. Hoewel er positieve uitzonderingen waren. We hebben ons vaak verkeken.

Het is fijner werken met ongelovigen wat dat betreft. Die tonen meer respect als je niet zwart wilt werken.
Is mensen zwart maken minder erg dan zwart werken?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door Herman »

De feiten zijn vervelend, ja.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Is mensen zwart maken minder erg dan zwart werken?
Ze maakt niemand zwart, ze geeft een praktijkvoorbeeld.

Wellicht zou het in bredere zin interessant zijn om een sociologisch onderzoek te doen naar de mate waarin de reformatorische gezindte zich verbonden voelt met de overheid en instituties.
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Mooiste is altijd de kritiek van de 32 uur werkende kantoorbeambte op de beunklus van de al 40 uur werkende, en dus belasting betalende bouwvakker die 's avonds nog wat bijverdient.
Het aantal uren dat je werkt bepaald of je iets mag doen wat tegen de wettige overheid ingaat?
Het is een lastig dilemma.
Maar die arbeidsethos waardeer ik wel.
Momenteel kun je met 40 uur werken als bouwvakker een keurig salaris verdienen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door Bezorgd »

TSD schreef:
Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Mooiste is altijd de kritiek van de 32 uur werkende kantoorbeambte op de beunklus van de al 40 uur werkende, en dus belasting betalende bouwvakker die 's avonds nog wat bijverdient.
Het aantal uren dat je werkt bepaald of je iets mag doen wat tegen de wettige overheid ingaat?
Het is een lastig dilemma.
Leg eens uit?
Als deze mensen wat bij willen verdienen kan het niet eens wit.
Dus maar lui op de bank zitten dan ?
Daarnaast is het voor veel mensen anders niet te betalen.
Maar daar hebben hoogopgeleiden met dik betaald 32 uur contract vaak geen zicht op.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door Mannetje »

Hoezo kan dat niet wit?
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:
Is mensen zwart maken minder erg dan zwart werken?
Ze maakt niemand zwart, ze geeft een praktijkvoorbeeld.

Wellicht zou het in bredere zin interessant zijn om een sociologisch onderzoek te doen naar de mate waarin de reformatorische gezindte zich verbonden voelt met de overheid en instituties.
Doe dat onderzoek dan maar Nederland breed.
In de zeer seculiere omgeving waar ik altijd hebt gewerkt liet eigenlijk iedereen zijn verbouwingen/tuinaanleg enz. het liefst zwart doen. Reformatorische collega’s heb ik nooit gehad.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door TSD »

Bezorgd schreef:
Als deze mensen wat bij willen verdienen kan het niet eens wit.
Dus maar lui op de bank zitten dan ?
Daarnaast is het voor veel mensen anders niet te betalen.
Maar daar hebben hoogopgeleiden met dik betaald 32 uur contract vaak geen zicht op.
Eerder in dit draadje heb ik het omgekeerde betoogd t.a.v. het feit dat het niet wit kan. Daar is juist een prima pragmatische regeling voor bij de belastingdienst en de markt is ook dusdanig op dit moment, met schreeuwend tekort aan vaklui, dat je ook prima een tarief kunt vragen wat ook na 'opgeven' nog lonend is.

Maar misschien bedoel je iets anders, ben benieuwd?
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Als deze mensen wat bij willen verdienen kan het niet eens wit.
Dus maar lui op de bank zitten dan ?
Daarnaast is het voor veel mensen anders niet te betalen.
Maar daar hebben hoogopgeleiden met dik betaald 32 uur contract vaak geen zicht op.
Waarom zou je lui op de bank zitten als je al 40 uur hebt gewerkt? Dan heb je m.i. rust verdiend en kun je van lui moeilijk spreken.
En niet wit kunnen? Dat kan altijd.
Je laatste zin is overigens wat flauw.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door DDD »

huisman schreef:
Susanna schreef:In ons bedrijf waren het de (reformatorische) christenen die zwart wilden werken. Dat was choquerend want het waren zakenlui, die het erg goed hadden. Dat is ook de reden dat mijn man niet graag zaken meer wil doen met (reformatorische) christenen. Hoewel er positieve uitzonderingen waren. We hebben ons vaak verkeken.

Het is fijner werken met ongelovigen wat dat betreft. Die tonen meer respect als je niet zwart wilt werken.
Is mensen zwart maken minder erg dan zwart werken?
Welnee. Ik ken helemaal geen gelovigen die geen respect hebben als je niet zwart wilt werken. Niet iedereen die naar de kerk gaat, is ook een gelovige.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zwart werken (uit: Vaccinatie...)

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
Susanna schreef:In ons bedrijf waren het de (reformatorische) christenen die zwart wilden werken. Dat was choquerend want het waren zakenlui, die het erg goed hadden. Dat is ook de reden dat mijn man niet graag zaken meer wil doen met (reformatorische) christenen. Hoewel er positieve uitzonderingen waren. We hebben ons vaak verkeken.

Het is fijner werken met ongelovigen wat dat betreft. Die tonen meer respect als je niet zwart wilt werken.
Is mensen zwart maken minder erg dan zwart werken?
Welnee. Ik ken helemaal geen gelovigen die geen respect hebben als je niet zwart wilt werken. Niet iedereen die naar de kerk gaat, is ook een gelovige.
Ik denk dat ik het met je eens ben maar door de vele ontkenningen (geen,geen,niet,niet) in jouw zin twijfel ik wat je hier nu precies zegt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie