Bekering, vroeger en nu

Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Bekering, vroeger en nu

Bericht door Susanna »

-DIA- schreef:
Susanna schreef:
samanthi schreef:
Jantje schreef:Natuurlijk wel. Ik kan zo 2 voorbeelden opnoemen van de Veluwe, in de afgelopen 2 jaar.

En in de kerkenraad alhier is 60% van de kerkenraadsleden onder de 50 jaar.
Zijn dat avondmaalsgangers?
Wat een aparte vraag. Anders konden ze toch geen ouderling of diaken worden.
Wist u niet dat dit toch voorkomt? Dat er kerken zijn waar de nood zo groot is dat men niet meer in de ambten kan voorzien. Kleine gemeenten sluiten vaak, maar een grote gemeente moet geleidt worden, en zijn er ambtsdragers nodig. Er is al zoveel over geschreven en gepreekt. We hadden vroeger inderdaad kerkenraden op goede gronden konden aangaan. Nu ligt dat in verschillende gemeenten aan de rechterkant soms anders. Het automatisch aangaan van kerkenraadsleden is dan niet meer vanzelfsprekend. Ik denk dat u niet heel oud bent, zo uit uw berichtjes te lezen, en ook niet zo bekend lijkt met wat er in de rechterflank van onze gezindte speelt.
Wel leuk dat mijn berichtjes me zo "jong" over laten komen. Ik ben een senior.

Wat erg dat er in sommige kerken niet gekozen kan worden uit gelovige mannen (die zeker zijn van hun aandeel aan Christus).
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bekering, vroeger en nu

Bericht door DDD »

De vergelijking tussen de kerk en de wereld van Lamech is op zich al veelzeggend.

Maar anderzijds: wie meent te staan, moet opletten dat hij niet valt.
alepha
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 sep 2020, 23:02

Re: Bekering, vroeger en nu

Bericht door alepha »

Susanna schreef:
Wel leuk dat mijn berichtjes me zo "jong" over laten komen. Ik ben een senior.

Wat erg dat er in sommige kerken niet gekozen kan worden uit gelovige mannen (die zeker zijn van hun aandeel aan Christus).
Mee eens! Tegelijk vraag ik me dan af: zijn er dan geen gelovige mannen of ziet men ze niet?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bekering, vroeger en nu

Bericht door samanthi »

alepha schreef:
Susanna schreef:
Wel leuk dat mijn berichtjes me zo "jong" over laten komen. Ik ben een senior.

Wat erg dat er in sommige kerken niet gekozen kan worden uit gelovige mannen (die zeker zijn van hun aandeel aan Christus).
Mee eens! Tegelijk vraag ik me dan af: zijn er dan geen gelovige mannen of ziet men ze niet?
Er zijn verschillende oorzaken, soms 'neemt' men iemands bekering niet over... soms zijn er geen mannen, die de Heere kennen.

Toch ben ik er van overtuigd dat dit niet kan en mag.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie