Lilian1975 schreef:merel schreef:HPV is een virus dat je bij je draagt en niet behandeld kan worden. Dat zal je lichaam zelf moeten opruimen. Dit kan lang duren. Als een man dit bij zich draagt en seksueel contact heeft met zijn vrouw dan kunnen zij elkaar over en weer ( blijven) infecteren met grote gevolgen. Uiteraard geldt dit bovenstaande ook voor vrouwen. Men pleit er immers niet voor niets voor om ook jongens voor HPV te laten vaccineren.
Ik las twee jaar. Nu duurt de gemiddelde verkeringstijd zeker twee jaar. Dus als hij je trouw is gebleven is de kans groot dat het opgeruimd is als het tot een huwelijk met gemeenschap komt. En anders wachten. Niet trouw. Dan ook niet trouwen. Ik ben dus nog steeds niet zo overtuigd dat hpv prik noodzakelijk is bij een leven met sex binnen het huwelijk. Ook al heeft een van de twee een ander leven geleid. Is het dus nog niet noodzakelijk. Ik ben in dit verband ook wel benieuwd naar cijfers Wbt HPV combi baarmoederhalskanker binnen de huwelijkse trouw. Ivgl met hetzelfde zonder huwelijkse trouw. En mocht het zo zijn dat je kind later een andere levenswijze op na gaat houden... vind ik het ver gaan om ze daar nu medisch tegen de gevolgen te beschermen. En is dat toch echt een stukje verantwoordelijkheid voor henzelf later.
90% binnen twee jaar en de overige 10% is nog steeds de moeite van het beschermen waard lijkt me.