Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

De dominee heeft in ieder geval gevoel voor humor;-) :yahoo
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:De dominee heeft in ieder geval gevoel voor humor;-) :yahoo
Een ietwat dom artikel, al is dat niet vreemd voor de NOS. Inderdaad, ds. Pieters heeft dat prima ingeschat! Compliment daarvoor.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Ik denk dat ds. Pieters gewoon zichzelf is geweest: to the point en gewoon ontzettend nuchter. Ik mag dat wel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mannetje »

Mooi ja!
-
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

Op de ggd locaties is prikken sowieso vrij anoniem en het grootste deel van Nederland wordt daar geprikt. Vrij onzinnig artikel van NOS
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Nou, zo anoniem is het niet. Je ziet als je niet uitkijkt, of beter gezegd, wel uitkijkt, meer dan 1000 mensen in een uur.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Framboos schreef:Op de ggd locaties is prikken sowieso vrij anoniem en het grootste deel van Nederland wordt daar geprikt. Vrij onzinnig artikel van NOS
Nou, ik kwam daar in de 20 minuten dat ik er was, zo een 8 mensen tegen die ik ken :-)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door helma »

Ik heb beide keren geen bekenden gezien. Wel had ik met de mevrouw die mij prikte onverwachts een mooi gesprek over Gods leiding en voorzienigheid. Ze zei dat ik er met 2 prikken 'vanaf' was en toen vertelde ik haar dat mijn toekomst in Gods hand ligt.
We hebben samen wat de toekomst brenge opgezegd; dat kende ze nog van vroeger.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

Zeeuw schreef:
Framboos schreef:Op de ggd locaties is prikken sowieso vrij anoniem en het grootste deel van Nederland wordt daar geprikt. Vrij onzinnig artikel van NOS
Nou, ik kwam daar in de 20 minuten dat ik er was, zo een 8 mensen tegen die ik ken :-)
Als je dat niet zou willen kun je een locatie kiezen die iets verder weg ligt...
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ora et labora »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:De dominee heeft in ieder geval gevoel voor humor;-) :yahoo
Een ietwat dom artikel, al is dat niet vreemd voor de NOS. Inderdaad, ds. Pieters heeft dat prima ingeschat! Compliment daarvoor.
Is dat artikel nog ergens te vinden?
Heeft u de link?
Bij voorbaat dank.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

Ora et labora schreef:
Ad Anker schreef:
DDD schreef:De dominee heeft in ieder geval gevoel voor humor;-) :yahoo
Een ietwat dom artikel, al is dat niet vreemd voor de NOS. Inderdaad, ds. Pieters heeft dat prima ingeschat! Compliment daarvoor.
Is dat artikel nog ergens te vinden?
Heeft u de link?
Bij voorbaat dank.
https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... n-de-buren
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ora et labora »

Klavart schreef:
Ora et labora schreef:
Ad Anker schreef:
DDD schreef:De dominee heeft in ieder geval gevoel voor humor;-) :yahoo
Een ietwat dom artikel, al is dat niet vreemd voor de NOS. Inderdaad, ds. Pieters heeft dat prima ingeschat! Compliment daarvoor.
Is dat artikel nog ergens te vinden?
Heeft u de link?
Bij voorbaat dank.
https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... n-de-buren
Dankjewel, gelukkig is er ook nog ander nieuws in de wereld als..corona. :livre
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Framboos schreef:
Zeeuw schreef:
Framboos schreef:Op de ggd locaties is prikken sowieso vrij anoniem en het grootste deel van Nederland wordt daar geprikt. Vrij onzinnig artikel van NOS
Nou, ik kwam daar in de 20 minuten dat ik er was, zo een 8 mensen tegen die ik ken :-)
Als je dat niet zou willen kun je een locatie kiezen die iets verder weg ligt...
Het punt is alleen in veel regio's dat je sowieso al vaak een half uur moet rijden voor een locatie.
Valcke schreef:
merel schreef:https://nos.nl/r/159685

Dit is dan wel weer bedroevend. Mensen die vanwege sociale druk zich niet willen laten vaccineren.
Sociale druk is er naar twee kanten, zo bijzonder is dit niet.
Dat herken ik zelf helemaal niet. Ik zie om mij heen vooral het gesprek over de vaccinatie, maar geen druk.

Afgelopen vrijdag heb ik de 2e vaccinatie gehad en heb bijna een dag geslapen nadien. Echt ongelofelijk hoe deze erin hakte. Daarna was het over. Vandaag laat mijn oudste 13 jaar zich vaccineren. Wij hebben als ouders de keuze bij hem neergelegd en er met hem over gesproken. Ook met vrienden heeft hij er er over gehad en hij wilde het zelf graag.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Framboos schreef: Als je dat niet zou willen kun je een locatie kiezen die iets verder weg ligt...
Je hebt weinig te willen.
Mensen die telefonisch een afspraak willen maken, worden naar een locatie gestuurd die op een uur rijden ligt.
Ik moest mijn eerste afspraak - via internet gemaakt - verzetten, dat kan alleen telefonisch, je hebt iemand aan de lijn die blijkbaar geen geografische kennis heeft.
Goes, was het eerste dat zij opperde.
Goes? Dat ligt in Zeeland, ik woon in Rotterdam Rijnmond gebied.
De priktenten op redelijke afstand, bleken vol te zijn, niet meer te bestaan, of alleen op zondag nog plek.
Andere mensen die minder vasthoudend waren en bij mij in de buurt wonen, zijn inderdaad tweemaal naar Goes gereden.
Ik heb een locatie in het Westland uiteindelijk aanvaard.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Zo zit het volgens mij niet. Ik zal vast assertief zijn, maar ik had helemaal niet het idee dat dat nodig was. De medewerkers waren heel servicegericht. Ik heb de vaccinatie-afspraak keurig in mijn agenda ingepast gekregen, op een plek waar ik toch langs kwam. Als je maar niet gelijk binnen twee dagen terecht wilt, zijn er ontzettend veel mogelijkheden.

Je kunt gewoon drie plaatsen noemen en een aantal dagdelen in de week die geschikt zijn, en dan wacht je tot ze iets dat daarbij past gevonden hebben.
Plaats reactie