Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door newton »

Charles schreef:Openbaring tekent ons in grote lijnen de dingen die komen gaan. Concreet spreekt Johannes over de verschijning van een werelddictator die de kerk vervolgt (waarbij genoemd wordt niet kunnen kopen of verkopen zonder teken van het beest - als je niet meedoet lig je eruit). Een werelddictator klinkt ver weg - en dat is het ook nog vermoed ik. Maar als je achterom kijkt zie je dat in afgelopen eeuwen de macht geleidelijk, als een natuurlijk proces, steeds hoger is komen te liggen. Voorheen waren de steden autonoom, toen werden het de provincies, toen werden het landen, nu zie je een duidelijke beweging dat de macht nog weer hoger komt te liggen. Een proces wat nog wel even door zal gaan. Een Baudet is heel erg tegen dit proces en wil de natie-staat zo lang mogelijk behouden. Dat zou ik ook willen; vertragen waar het kan (herinner me uit mn jeugd dat SGP echt heel erg anti EU was. Dat was zo ongeveer een anti-christ). Allen vrees ik dat Covid e.e.a. juist versnelt.
Als het verplaatsen van de macht richting de EU een teken is van de eindtijd, waarom zou je dat dan willen vertragen? Ons doel is toch niet om zo lang mogelijke hier op aarde rond te lopen? "Er staan ​​veel, veel betere dingen te wachten dan alles wat we achterlaten",
"Ja, kom, Heere Jezus, kom haastiglijk"
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

De discussie over vaccinatie is op zich toch wel interessant en belangrijk genoeg. Daarvoor hoeft het verder toch niet allemaal zo suggestief en wantrouwend. Mensen kunnen het met elkaar oneens zijn en als "feitelijke" uitspraken gedaan worden dan is vragen om bronnen niet aggressief.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Terri »

newton schreef:
Charles schreef:Openbaring tekent ons in grote lijnen de dingen die komen gaan. Concreet spreekt Johannes over de verschijning van een werelddictator die de kerk vervolgt (waarbij genoemd wordt niet kunnen kopen of verkopen zonder teken van het beest - als je niet meedoet lig je eruit). Een werelddictator klinkt ver weg - en dat is het ook nog vermoed ik. Maar als je achterom kijkt zie je dat in afgelopen eeuwen de macht geleidelijk, als een natuurlijk proces, steeds hoger is komen te liggen. Voorheen waren de steden autonoom, toen werden het de provincies, toen werden het landen, nu zie je een duidelijke beweging dat de macht nog weer hoger komt te liggen. Een proces wat nog wel even door zal gaan. Een Baudet is heel erg tegen dit proces en wil de natie-staat zo lang mogelijk behouden. Dat zou ik ook willen; vertragen waar het kan (herinner me uit mn jeugd dat SGP echt heel erg anti EU was. Dat was zo ongeveer een anti-christ). Allen vrees ik dat Covid e.e.a. juist versnelt.
Als het verplaatsen van de macht richting de EU een teken is van de eindtijd, waarom zou je dat dan willen vertragen? Ons doel is toch niet om zo lang mogelijke hier op aarde rond te lopen? "Er staan ​​veel, veel betere dingen te wachten dan alles wat we achterlaten",
"Ja, kom, Heere Jezus, kom haastiglijk"
Kijk ,dit is nu ook waar ik steeds over na loop te denken.
Ooit las ik ergens, als Gods kinderen wat minder aardsgezind zouden zijn en meer de maranatha-roep hanteerden zou de Heere Zich wellicht laten verbidden en komt Hij!
Net zoals er staat dat de Heere het geroep van de kinderen Israëls ( in Egypte hoorden).
Tegelijk denk ik aan onze vervolgde medebroeders en zusters, hoe moet ik dit t.o.v. hen zien?
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Johannes S »

Terri schreef:
newton schreef:
Charles schreef:Openbaring tekent ons in grote lijnen de dingen die komen gaan. Concreet spreekt Johannes over de verschijning van een werelddictator die de kerk vervolgt (waarbij genoemd wordt niet kunnen kopen of verkopen zonder teken van het beest - als je niet meedoet lig je eruit). Een werelddictator klinkt ver weg - en dat is het ook nog vermoed ik. Maar als je achterom kijkt zie je dat in afgelopen eeuwen de macht geleidelijk, als een natuurlijk proces, steeds hoger is komen te liggen. Voorheen waren de steden autonoom, toen werden het de provincies, toen werden het landen, nu zie je een duidelijke beweging dat de macht nog weer hoger komt te liggen. Een proces wat nog wel even door zal gaan. Een Baudet is heel erg tegen dit proces en wil de natie-staat zo lang mogelijk behouden. Dat zou ik ook willen; vertragen waar het kan (herinner me uit mn jeugd dat SGP echt heel erg anti EU was. Dat was zo ongeveer een anti-christ). Allen vrees ik dat Covid e.e.a. juist versnelt.
Als het verplaatsen van de macht richting de EU een teken is van de eindtijd, waarom zou je dat dan willen vertragen? Ons doel is toch niet om zo lang mogelijke hier op aarde rond te lopen? "Er staan ​​veel, veel betere dingen te wachten dan alles wat we achterlaten",
"Ja, kom, Heere Jezus, kom haastiglijk"
Kijk ,dit is nu ook waar ik steeds over na loop te denken.
Ooit las ik ergens, als Gods kinderen wat minder aardsgezind zouden zijn en meer de maranatha-roep hanteerden zou de Heere Zich wellicht laten verbidden en komt Hij!
Net zoals er staat dat de Heere het geroep van de kinderen Israëls ( in Egypte hoorden).
Tegelijk denk ik aan onze vervolgde medebroeders en zusters, hoe moet ik dit t.o.v. hen zien?
Ik wilde gisteren ook nog posten over het aanroepen van de Naam van de Heere Jezus (zie ook Romeinen 10 (:13).
Mooi dit nu te lezen.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mistig »

'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Een helder signaal.

Zitten wel beweringen in over embryo' s bijv. die ik niet op waarheid kan beoordelen.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Marco »

Heel suggestief ook.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Mistig schreef:Wat moeten we hiervan denken?

https://cip.nl/cip+/86637-overheidsinme ... hMecRMREhg
Tegenstrijdig verhaal.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mistig »

refo schreef:
Mistig schreef:Wat moeten we hiervan denken?

https://cip.nl/cip+/86637-overheidsinme ... hMecRMREhg
Tegenstrijdig verhaal.
Maar waarom?
Want dit soort artikelen krijg ik doorgestuurd. En het zet me ergens wel aan het denken.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Eerst de Bijbelse lijn: sinds Genesis 3 zijn zonde en ziekte in de wereld gekomen. Ziektes die we normaal zijn gaan vinden, zoals kanker, hartinfarcten, hersenbloedingen, dementie etc. Ziekten die ouderen naar de dood brengen
En opeens is er een pandemie. Waarvan we tot 2019 dachten dat zoiets alleen in de Congo ofzo gebeurde. Inmiddels zijn we wakker geschud uit ons luxe leventje.
Prediker 3 zegt al dat mooie en moeilijke tijden elkaar afwisselen. Psalm 91 zingt dat je juist tijdens pandemieen op God moet vertrouwen. Dat is trouwens iets anders dan dat je niet ziek wordt. Maar toch ligt alles in Gods handen. Het hoe en wat begrijpen we als mens niet.

Hoe dan ook heeft God bepaalde mensen het verstand gegeven om een vaccin te ontwikkelen. Daarvan maakt nu de wereld dankbaar gebruik. Ook Bijbels gezien mag dat: denk aan die tekst dat God met de beproeving ook de uitkomst zal geven. Lees: een vaccin in tijden van een pandemie.

De cellijn is sinds dat embryo van zeg 30 of 40 jaar geleden zover opgekweekt dat er van een mens geen sprake meer is. Dat is grofweg hetzelfde als dat je in huis geen bank meer wilt omdat de leren onderdelen ooit een koe waren.
De meeste zorg is rond het DNA-aspect. Het vaccin draait echter om het mRNA. Dat is iets anders. Na vaccinatie is je DNA niet veranderd en je bent dus nog steeds dezelfde persoon als voor de vaccinatie.
In ongeveer twee weken wordt het materiaal van de vaccinatie door je lichaam afgebroken. Daarna is er niets meer.
De gedachte dat je over enkele jaren nog bijwerkingen kunt ervaren is ongeveer hetzelfde als dat je vandaag moet overgeven omdat je twee jaar geleden bedorven voedsel hebt gegeten....

Al die onzin op internet moet je gewoon negeren.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Marco »

Nogmaals, minimaal suggestief, en eigenlijk nog erger dan dat.
Om te beginnen:
"..ook begint er iets door te dringen van de vele vaccinatiedoden en slachtoffers van vaccinatieschade".
Dit suggereert iets dat er niet is. Niet dat er geen doden zijn, maar die zijn gedocumenteerd en in alle openheid is de data beschikbaar. Zo veel zijn het er niet.

Vervolgens wordt het kweken van menselijke organen in dierlijke embryo's direct aan die doden gekoppeld, alsof Pfizer daar bewust mee over lijken gaat. Ik zal hier zeker niet beweren dat dat kweken van die organen een goede zaak is, maar door dit zo op te stellen wordt een suggestie gekweekt die niet terecht is. Onderbouwd met een artikel over 'biologie op bestelling', geplukt van de site van Pfizer, Maar dat artikel blijkt over een sessie van een futuroloog te gaan die hij voor artsen en andere zorgprofessionals heeft gehouden, die duidelijk bedoeld was om te prikkelen.

Dan springt het artikel weer terug naar abortussen. Schrijfster weet niet hoeveel er 'worden geofferd in laboratoria', maar plakt die wel in één zin aan de wereldwijde abortus aantallen.
Vervolgens: de oproep voor haar 12-jarige zoon, die opgeroepen wordt voor 'de nieuwste foefjes van Big Pharma: genetische modificatie'. Elders in dit topic is al te vinden dat dat grote onzin is (zie ook de vorige reactie van Delftenaar).
Dan gaat het weer over die ene cellijn, die gebruikt is (maar verder geen info over, zie ook de vorige reactie van Delftenaar).

En dan weer over de zeggenschap over de kinderen: dat een 12-jarige niet tot een volledig zelfstandig oordeel in staat is. Dat klopt, maar dat wordt dan ook niet gevraagd. Schrijfster meldt "inmiddels hebben we echter geen zeggenschap meer over onze kinderen vanaf 12 jaar". Dat is in regelrechte tegenspraak met de overheidsinformatie, die stelt dat toestemming van de ouders vanaf 16 jaar niet nodig is. Dat is ook best vroeg, maar het noemen van 12 jaar is dus een leugen.

Zo bezien is het de schrijfster van dit artikel die zélf een wig drijft tussen christenen. Door haar (al dan niet terechte) standpunt met leugens en suggesties te onderbouwen is zij kwalijk bezig, en dient dit artikel wat mij betreft een enkele reis prullenbak te maken.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Delftenaar schreef:Eerst de Bijbelse lijn: sinds Genesis 3 zijn zonde en ziekte in de wereld gekomen. Ziektes die we normaal zijn gaan vinden, zoals kanker, hartinfarcten, hersenbloedingen, dementie etc. Ziekten die ouderen naar de dood brengen
En opeens is er een pandemie. Waarvan we tot 2019 dachten dat zoiets alleen in de Congo ofzo gebeurde. Inmiddels zijn we wakker geschud uit ons luxe leventje.
Prediker 3 zegt al dat mooie en moeilijke tijden elkaar afwisselen. Psalm 91 zingt dat je juist tijdens pandemieen op God moet vertrouwen. Dat is trouwens iets anders dan dat je niet ziek wordt. Maar toch ligt alles in Gods handen. Het hoe en wat begrijpen we als mens niet.

Hoe dan ook heeft God bepaalde mensen het verstand gegeven om een vaccin te ontwikkelen. Daarvan maakt nu de wereld dankbaar gebruik. Ook Bijbels gezien mag dat: denk aan die tekst dat God met de beproeving ook de uitkomst zal geven. Lees: een vaccin in tijden van een pandemie.

De cellijn is sinds dat embryo van zeg 30 of 40 jaar geleden zover opgekweekt dat er van een mens geen sprake meer is. Dat is grofweg hetzelfde als dat je in huis geen bank meer wilt omdat de leren onderdelen ooit een koe waren.
De meeste zorg is rond het DNA-aspect. Het vaccin draait echter om het mRNA. Dat is iets anders. Na vaccinatie is je DNA niet veranderd en je bent dus nog steeds dezelfde persoon als voor de vaccinatie.
In ongeveer twee weken wordt het materiaal van de vaccinatie door je lichaam afgebroken. Daarna is er niets meer.
De gedachte dat je over enkele jaren nog bijwerkingen kunt ervaren is ongeveer hetzelfde als dat je vandaag moet overgeven omdat je twee jaar geleden bedorven voedsel hebt gegeten....

Al die onzin op internet moet je gewoon negeren.
Een nuchtere bijdrage moet ik zeggen en de moeite om over na te denken.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Laag »

Mistig schreef:Wat moeten we hiervan denken?

https://cip.nl/cip+/86637-overheidsinme ... hMecRMREhg
Zeker de moeite waard om te lezen en te overdenken.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

https://nos.nl/r/159685

Dit is dan wel weer bedroevend. Mensen die vanwege sociale druk zich niet willen laten vaccineren.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:https://nos.nl/r/159685

Dit is dan wel weer bedroevend. Mensen die vanwege sociale druk zich niet willen laten vaccineren.
Sociale druk is er naar twee kanten, zo bijzonder is dit niet.
Plaats reactie