Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

Mister schreef:
huisman schreef:
Adje schreef: Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Je hebt meegekregen dat wij als enige land de winkels en horeca helemaal op slot hebben ? Maar jij hebt er geen last van dat de Nederlandse ondernemer zijn pensioenpotje inmiddels totaal heeft moeten gebruiken om zakelijk te overleven. Onze overheid heeft in december gezegd dat wij in een lockdown gaan en dat de andere landen ons zullen volgen. Dat is dus niet het geval en gaat nu zeker niet meer gebeuren.

Denk even verder dan alleen de angst voor het virus en wees een beetje bewogen met je medemens.
Als ik minister De Jonge zo hoor, zullen de versoepelingen niet of nauwelijks komen. Oftewel: meer omzet voor de Duitsers en Belgen in de grensstreek.
Gisteren was Gommers (lid OMT) bij OP1 . Als de hoopgevende gegevens over omicron nog wat robuuster worden komende week gaan er zeker versoepelingen komen na 14 jan.
Eerste stap zal denk ik zijn terug naar de 1700u lockdown. Dan kunnen iig de niet essentiële winkels weer open.

Het zou de komende weken wel eens heel snel kunnen gaan zeker als de cijfers in Denemarken en het VK zo gunstig blijven. De IC opnames met omicron zijn fors lager.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Mister schreef:
huisman schreef:
Adje schreef: Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Je hebt meegekregen dat wij als enige land de winkels en horeca helemaal op slot hebben ? Maar jij hebt er geen last van dat de Nederlandse ondernemer zijn pensioenpotje inmiddels totaal heeft moeten gebruiken om zakelijk te overleven. Onze overheid heeft in december gezegd dat wij in een lockdown gaan en dat de andere landen ons zullen volgen. Dat is dus niet het geval en gaat nu zeker niet meer gebeuren.

Denk even verder dan alleen de angst voor het virus en wees een beetje bewogen met je medemens.
Als ik minister De Jonge zo hoor, zullen de versoepelingen niet of nauwelijks komen. Oftewel: meer omzet voor de Duitsers en Belgen in de grensstreek.
Gisteren was Gommers (lid OMT) bij OP1 . Als de hoopgevende gegevens over omicron nog wat robuuster worden komende week gaan er zeker versoepelingen komen na 14 jan.
Eerste stap zal denk ik zijn terug naar de 1700u lockdown. Dan kunnen iig de niet essentiële winkels weer open.

Het zou de komende weken wel eens heel snel kunnen gaan zeker als de cijfers in Denemarken en het VK zo gunstig blijven. De IC opnames met omicron zijn fors lager.
We zullen eerst wel hogere besmettingscijfers krijgen. En dat zal voor De Jonge wel reden genoeg zijn om de lockdown in stand te houden, vrees ik maar zo.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:De lockdown is te danken aan mensen die zich niet aan de basisregels houden. Zo simpel is het voor zover ik weet.

Als iedereen deed wat gevraagd werd, was er geen sluiting nodig.
Nu heb ik nogal wat Belgen in mijn werk en kennissenkring. Die vinden ons veel gehoorzamer dan hun eigen volkje. Is ook mijn eigen ervaring in Luik. Daar is geen corona. Alles open en mondkapje netjes onder de kin.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Mister schreef: We zullen eerst wel hogere besmettingscijfers krijgen. En dat zal voor De Jonge wel reden genoeg zijn om de lockdown in stand te houden, vrees ik maar zo.
De Jonge gaat er niet meer over. Vanaf maandag is het Ernst Kuipers.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Iedereen kan uit zo'n plaatje halen wat hij wil halen. Maar goed interpreteren is een ander verhaal...
Ik kijk naar de lengte van de staafjes en hoe die zich tot elkaar verhouden.
. Goed om te realiseren dat het niet om de absolute aantallen gaat, maar om het aantal per 100.000 (!) personen.
Dat staat links naast de y-as vermeld. Dat was dus helder
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
Mister schreef: We zullen eerst wel hogere besmettingscijfers krijgen. En dat zal voor De Jonge wel reden genoeg zijn om de lockdown in stand te houden, vrees ik maar zo.
De Jonge gaat er niet meer over. Vanaf maandag is het Ernst Kuipers.
Wilde ik net typen :super . Volgende persconferentie mag minister Ernst Kuipers ‘einde lockdown’ afkondigen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Terri »

Adje schreef:
huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Bij de meeste winkels kun je online bestellen en afhalen.
Steun je medelandgenoten zou ik zeggen en ga niet over de grens je inkopen doen.
Ik begrijp er werkelijk niks van. Het zal ongetwijfeld binnen de regels vallen, maar op het gebied van ethiek, moraal en fatsoen zijn ze me kwijt.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
Mister schreef: We zullen eerst wel hogere besmettingscijfers krijgen. En dat zal voor De Jonge wel reden genoeg zijn om de lockdown in stand te houden, vrees ik maar zo.
De Jonge gaat er niet meer over. Vanaf maandag is het Ernst Kuipers.
Wilde ik net typen :super . Volgende persconferentie mag minister Ernst Kuipers ‘einde lockdown’ afkondigen.
Ik help het je hopen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

Terri schreef:
Adje schreef:
huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Bij de meeste winkels kun je online bestellen en afhalen.
Steun je medelandgenoten zou ik zeggen en ga niet over de grens je inkopen doen.
Ik begrijp er werkelijk niks van. Het zal ongetwijfeld binnen de regels vallen, maar op het gebied van ethiek, moraal en fatsoen zijn ze me kwijt.
Ik heb dat dus totaal andersom. Als mensen zich gaan bemoeien met dagjes uit van medelanders zijn ze mij op gebied van ethiek, moraal en fatsoen kwijt.
Er kunnen honderden legitieme redenen zijn dat je fysiek wilt winkelen. Bv kleding kopen vanwege bruiloft kind. Dat ga je toch niet online doen?

Ik ben trouwens zelf gedurende deze lockdown niet in het buitenland geweest.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
Mister schreef: We zullen eerst wel hogere besmettingscijfers krijgen. En dat zal voor De Jonge wel reden genoeg zijn om de lockdown in stand te houden, vrees ik maar zo.
De Jonge gaat er niet meer over. Vanaf maandag is het Ernst Kuipers.
Wilde ik net typen :super . Volgende persconferentie mag minister Ernst Kuipers ‘einde lockdown’ afkondigen.
En natuurlijk ook het openen van de sportscholen en de andere binnensporten. Dat kan hij nu met goed fatsoen niet meer tegenhouden.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Mister schreef: We zullen eerst wel hogere besmettingscijfers krijgen. En dat zal voor De Jonge wel reden genoeg zijn om de lockdown in stand te houden, vrees ik maar zo.
De Jonge gaat er niet meer over. Vanaf maandag is het Ernst Kuipers.
En Gommers zit toch ook niet meer in het OMT?
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Adje »

huisman schreef:
Adje schreef:
huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Je hebt meegekregen dat wij als enige land de winkels en horeca helemaal op slot hebben ? Maar jij hebt er geen last van dat de Nederlandse ondernemer zijn pensioenpotje inmiddels totaal heeft moeten gebruiken om zakelijk te overleven. Onze overheid heeft in december gezegd dat wij in een lockdown gaan en dat de andere landen ons zullen volgen. Dat is dus niet het geval en gaat nu zeker niet meer gebeuren.

Denk even verder dan alleen de angst voor het virus en wees een beetje bewogen met je medemens.
Ik krijg alles mee! Bang voor het virus ben ik ook niet!
Persoonlijk koop ik alles bij de plaatselijke middenstand, ook tijdens deze lockdown periode. Ik kocht daar altijd alles al, dat doe ik dus nog steeds. Daar hoef ik echt niet voor te gaan funshoppen in België of Duitsland en dat etentje kan ook nog wel even wachten.

Wij hebben te maken met de adviezen en de maatregelen van onze overheid, niet met de overheid van Belgie of Duitsland.

Uiteindelijk komt het er op neer dat we ons niets willen laten gezeggen door onze overheid. We willen geen vaccinatie, geen booster, geen 1 G, geen 2 G, geen 3 G en vervolgens willen we ons ook niet houden aan de adviezen en maatregelen van de overheid!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Dan zijn de druiven zuur, inderdaad.
Anderzijds kwamen de Belgen tijdens hun lockdown massaal hier in Breda shoppen, dus dat compenseert wel.

Het is trouwens best nog wel een flink stukje rijden naar het dichtstbijzijnde IKEA filiaal in België.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

TSD schreef:
parsifal schreef: Ik had er bij moeten zetten dat dit plaatje over ziekenhuisopnames voor Omicron gaat en niet echt een "waning" effect beschrijft vanwege de periode waar het over gaat.
Maar met de kennis van nu heeft dat weinig toegevoegde waarde meer. Om echt wat over nu te zeggen moeten de data van nu weten met Omicron / 2e prik langer geleden en bijv voorkeur ook booster 2 maanden geleden. In UK gaat dat vrij snel mogelijk zijn.
Als ik het goed begrepen heb wordt in NL alleen anoniem (evt) gekeken welke versie je hebt. Dus dan is in NL die data niet of nauwelijks beschikbaar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef:
parsifal schreef: Ik had er bij moeten zetten dat dit plaatje over ziekenhuisopnames voor Omicron gaat en niet echt een "waning" effect beschrijft vanwege de periode waar het over gaat.
Maar met de kennis van nu heeft dat weinig toegevoegde waarde meer. Om echt wat over nu te zeggen moeten de data van nu weten met Omicron / 2e prik langer geleden en bijv voorkeur ook booster 2 maanden geleden. In UK gaat dat vrij snel mogelijk zijn.
Dit is dan interessanter: https://twitter.com/UKHSA/status/147952 ... hm1ww&s=19
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie