Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

merel schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Wat betreft 1: dat linkje is niet erg duidelijk. Ik zie allerlei teksten, maar niet zo snel een wetenschappelijk artikel of andere gezaghebbende bron.

Wat betreft 3: het ligt erg voor de hand dat ze bij Corona nóg meer klachten zouden hebben gekregen. Je kunt bijvoorbeeld een ontsteking krijgen van de hartspier van een inenting. Maar dat kan ook van corona zelf, en dan is het risico in het algemeen een stuk groter, want geen beperkte hoeveelheid stoffen.

Deze week was topviroloog Marion Koopmans bij OP1. Zij was nu best genuanceerd en zei interessante zaken.
1.De ziektelast is bij de omicron varianten veel minder. Ook door vaccinatie en eerder doorgemaakte infectie.
2.De opnamen door omicron in een ziekenhuis zijn nu bijna uitsluitende 70+
3.Vaccinatie verstandig voor 70+ en mensen met ernstig onderliggend lijden
Onder de 70 is het wat haar betreft niet noodzakelijk. Alleen als je veel met kwetsbaren omgaat kun je het overwegen.

Tegen transmissie doet ook deze vaccinatie wel wat maar erg weinig.

Ik heb tot nu toe alle Covid vaccinaties overgeslagen en blijf dat doen. Onnodig medicatie ben ik niet zo van.
Heb in maart voor het eerst corona gehad in een wel heel milde vorm. Op dit moment zijn er in mijn directe omgeving wel enkele gevallen en die zijn wel een paar dagen behoorlijk ziek. (Vooral koorts en keelpijn en snipverkouden)
Klinkt als de klachten die ik al een week heb. Zelftesten zijn negatief. Ik vertrouw dat alleen niet zo, omdat ik nooit verkouden ben. De laatste keer is minimaal 15 jaar geleden.
Bij velen zijn de zelftesten negatief. Tip: Eerst in de keel en dan in de neus en vrij diep…moet wel een beetje pijn doen :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Drie keer zo gedaan ;) Afgelopen februari trouwens ook en bleek ik na een Pcr test toch covid te hebben.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Opmerkelijk bericht.


https://www.rd.nl/artikel/996070-premie ... ccineerden

Premier Canadese Alberta betuigt „diepe spijt” tegenover ongevaccineerden
(...)
Tijdens het congres van haar partij, de United Conservative Party, afgelopen zaterdag zei Smith: „Het spijt me diep voor iedereen die ten onrechte is gediscrimineerd als gevolg van zijn opvatting over vaccinatie. Het spijt me ook diep voor elke overheidsmedewerker die is ontslagen vanwege zijn vaccinatiestandpunt en ik verwelkom deze mensen weer hartelijk als ze terug willen komen.”
Arrestatie

De coronamaatregelen in Canada behoorden tot de strengste in de wereld. Ongevaccineerden werden ontslagen bij overheidsdiensten; bedrijven werden maandenlang gesloten. Kerkdiensten waren verboden. Soms barricadeerde de politie kerkgebouwen. Voorgangers die de coronaregels negeerden, kregen hoge boetes opgelegd of werden gevangengezet. Het hardhandig optreden tegenover kerken en predikanten haalde geregeld de internationale pers.
(...)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Opmerkelijk bericht.


https://www.rd.nl/artikel/996070-premie ... ccineerden

Premier Canadese Alberta betuigt „diepe spijt” tegenover ongevaccineerden
(...)
Tijdens het congres van haar partij, de United Conservative Party, afgelopen zaterdag zei Smith: „Het spijt me diep voor iedereen die ten onrechte is gediscrimineerd als gevolg van zijn opvatting over vaccinatie. Het spijt me ook diep voor elke overheidsmedewerker die is ontslagen vanwege zijn vaccinatiestandpunt en ik verwelkom deze mensen weer hartelijk als ze terug willen komen.”
Arrestatie

De coronamaatregelen in Canada behoorden tot de strengste in de wereld. Ongevaccineerden werden ontslagen bij overheidsdiensten; bedrijven werden maandenlang gesloten. Kerkdiensten waren verboden. Soms barricadeerde de politie kerkgebouwen. Voorgangers die de coronaregels negeerden, kregen hoge boetes opgelegd of werden gevangengezet. Het hardhandig optreden tegenover kerken en predikanten haalde geregeld de internationale pers.
(...)
Ja Canada deed dingen wel extreem. Voor een westers land valt het aantal Covid slachtoffers ook relatief wel mee, maar ik denk dat ze in Canada ook goed een voorbeeld aan Denemarken of Zweden hadden kunnen nemen. De maatregelen die genomen zijn, zijn in zichzelf deels fout en hebben mogelijk een heel slecht effect op het algemeen vertrouwen in vaccins.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Wel heel erg typisch. Ze waren destijds zeer rigoureus en rechtlijnig, en nu weer dit.
Eerlijk gezegd is het lastig serieus te nemen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:Wel heel erg typisch. Ze waren destijds zeer rigoureus en rechtlijnig, en nu weer dit.
Eerlijk gezegd is het lastig serieus te nemen.
Qua context is het belangrijk om te weten:
1. Alberta is altijd al de provincie geweest met de meest "softe" maatregelen en in verhouding verreweg de meeste Coronagevallen van Canada en is wellicht zelfs de laatste provincie die het Coronapaspoort heeft ingevoerd.
2. Deze vrouw was ook in de Coronatijd regelmatig voor minder stringente maatregelen

Zij is pas sinds deze maand "in functie" nadat haar voorganger was afgetreden. Ook haar voorganger heeft het verwijt gekregen dat hij te weinig en te laat optrad.

Dus het is wel goed om te beseffen dat deze vrouw in het geheel niet op de lijn van de landelijke regering zit en dat ook nooit heeft gezeten voor zover ik weet. Mooi dus dat zij nu aan het roer staat in deze provincie (waar ook aan Nederland gerelateerde kerken zijn) en hier actief mee aan de slag gaat.

Met je "ze" gooi je wel makkelijk alle canadezen / de gehele overheid op 1 hoop, terwijl er dus wel degelijk onderscheid te maken is.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

TSD schreef:
HersteldHervormd schreef:Wel heel erg typisch. Ze waren destijds zeer rigoureus en rechtlijnig, en nu weer dit.
Eerlijk gezegd is het lastig serieus te nemen.
Qua context is het belangrijk om te weten:
1. Alberta is altijd al de provincie geweest met de meest "softe" maatregelen en in verhouding verreweg de meeste Coronagevallen van Canada en is wellicht zelfs de laatste provincie die het Coronapaspoort heeft ingevoerd.
2. Deze vrouw was ook in de Coronatijd regelmatig voor minder stringente maatregelen

Zij is pas sinds deze maand "in functie" nadat haar voorganger was afgetreden. Ook haar voorganger heeft het verwijt gekregen dat hij te weinig en te laat optrad.

Dus het is wel goed om te beseffen dat deze vrouw in het geheel niet op de lijn van de landelijke regering zit en dat ook nooit heeft gezeten voor zover ik weet. Mooi dus dat zij nu aan het roer staat in deze provincie (waar ook aan Nederland gerelateerde kerken zijn) en hier actief mee aan de slag gaat.

Met je "ze" gooi je wel makkelijk alle canadezen / de gehele overheid op 1 hoop, terwijl er dus wel degelijk onderscheid te maken is.
Duidelijk, bedankt voor de inside information.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Als ik het goed begrijp, heeft deze vrouw dus zelf ook een belangrijk aantal zieken en doden op haar geweten. Het is dus maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Dat is altijd zo, dat zie je hier ook op het forum. Mensen die relatief niet zo zwaar tillen aan de dood en zwaar aan persoonlijke vrijheden, zijn kritisch op het overheidsbeleid. Mensen die wat minder op hun rechten staan, vinden het wel verstandig.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Als ik het goed begrijp, heeft deze vrouw dus zelf ook een belangrijk aantal zieken en doden op haar geweten. Het is dus maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Dat is altijd zo, dat zie je hier ook op het forum. Mensen die relatief niet zo zwaar tillen aan de dood en zwaar aan persoonlijke vrijheden, zijn kritisch op het overheidsbeleid. Mensen die wat minder op hun rechten staan, vinden het wel verstandig.
Ik denk dat je het niet goed begrijpt.
TSD schreef:Zij is pas sinds deze maand "in functie"
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ze had daarvóór een andere functie.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Ze had daarvóór een andere functie.
Dat klinkt wel logisch.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Als ik het goed begrijp, heeft deze vrouw dus zelf ook een belangrijk aantal zieken en doden op haar geweten. Het is dus maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Dat is altijd zo, dat zie je hier ook op het forum. Mensen die relatief niet zo zwaar tillen aan de dood en zwaar aan persoonlijke vrijheden, zijn kritisch op het overheidsbeleid. Mensen die wat minder op hun rechten staan, vinden het wel verstandig.
Nu het ene rapport na het andere uitkomt met als uitkomst dat er geen enkel bewijs is dat veel van de opgelegde maatregelen effectief waren wordt het voor jou tijd om uit je bubble te komen.

Er is nu al maanden behoorlijke oversterfte in ons land maar ook daarbuiten. Artsen en wetenschappers vragen dringend om de oorzaak hiervan te onderzoeken. Ze zien 3 mogelijke oorzaken omdat deze er niet voor corona waren.

1. Bijna de hele bevolking heeft corona gehad, Zou dit na langere tijd toch tot oversterfte kunnen leiden?
2. Er zijn gedurende langere tijd zeer beperkende maatregelen geweest. Wat is daarvan het effect op de gezondheid?
3. Een groot deel van de bevolking heeft 2 of meer vaccinaties gehad. Heeft dat invloed op de oversterfte?


Maar er is een grote terughoudenheid bij de overheden om dit diepgravend te onderzoeken. De verwachting was dat na langdurige oversterfte door Covid er daarna een periode van ondersterfte zou volgen. Dat dit niet gebeurd geeft m.i. redenen genoeg om dit te onderzoeken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Eens met Huisman.
Daarnaast, wat let je om een onafhankelijk onderzoek in te stellen? Waarom zou je daar terughoudend in moeten zijn?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
DDD schreef:Als ik het goed begrijp, heeft deze vrouw dus zelf ook een belangrijk aantal zieken en doden op haar geweten. Het is dus maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Dat is altijd zo, dat zie je hier ook op het forum. Mensen die relatief niet zo zwaar tillen aan de dood en zwaar aan persoonlijke vrijheden, zijn kritisch op het overheidsbeleid. Mensen die wat minder op hun rechten staan, vinden het wel verstandig.
Nu het ene rapport na het andere uitkomt met als uitkomst dat er geen enkel bewijs is dat veel van de opgelegde maatregelen effectief waren wordt het voor jou tijd om uit je bubble te komen.

Er is nu al maanden behoorlijke oversterfte in ons land maar ook daarbuiten. Artsen en wetenschappers vragen dringend om de oorzaak hiervan te onderzoeken. Ze zien 3 mogelijke oorzaken omdat deze er niet voor corona waren.

1. Bijna de hele bevolking heeft corona gehad, Zou dit na langere tijd toch tot oversterfte kunnen leiden?
2. Er zijn gedurende langere tijd zeer beperkende maatregelen geweest. Wat is daarvan het effect op de gezondheid?
3. Een groot deel van de bevolking heeft 2 of meer vaccinaties gehad. Heeft dat invloed op de oversterfte?


Maar er is een grote terughoudenheid bij de overheden om dit diepgravend te onderzoeken. De verwachting was dat na langdurige oversterfte door Covid er daarna een periode van ondersterfte zou volgen. Dat dit niet gebeurd geeft m.i. redenen genoeg om dit te onderzoeken.
Ik ben het hier mee eens. Er zijn biologische redenen om 1 serieus te nemen: Covid laat soms een stempel achter op de hersenen, longen en hart. Het is niet duidelijk hoe frequent dit is. Mogelijkheid 2 is heel serieus, maar lijkt me sterk dat dat al naar voren komt in oversterfte cijfers (de gevolgen zullen vast langere termijn zijn) en het is heel moeilijk om dit aan te tonen.
Mogelijkheid 3 zou ik graag onderzoeken. Ik dacht de Noren aan boord te hebben, maar die zijn er later uitgestapt (om acceptabele redenen). Het is heel goed mogelijk om relatie tussen vaccinatie en oversterfte te onderzoeken in landen waar er tijdens de vaccinatierondes weinig Corona rondging (Noorwegen, Denemarken, Australie, Nieuw-Zeeland en Japan bijvoorbeeld), maar je moet hiervoor registers koppelen, en dat mag niet overal. Er moet gezegd worden dat de oversterfte in bijvoorbeeld Noorwegen en Denemarken niet opzienbarend is en er toch echt veel gevaccineerd is. Waarom zou er in andere landen wel een nadelig effect van vaccinatie zijn?

Oversterfte is trouwens niet heel makkelijk te berekenen. Het is moeilijk te zeggen wat de verwachte sterfte is (bijvoorbeeld in veel landen steeg de levensverwachting in de laatste decenia, neem je dan als verwachting het gemiddelde van de afgelopen 5 jaar of van de afgelopen 10 jaar, of probeer je een trend te vinden op basis van afgelopen 5 of 10 jaar: En wat als de trend afhangt van of je 5 of 10 jaar als uitgangspunt neemt?)

In https://www.nature.com/articles/s41562- ... /figures/1 zie je wel dat in veel landen (ook met veel vaccinatie) de levensverwachting (wat een vrij slechte naam is, want het is volledig gebaseerd op sterfgevallen en niet op de toestand van de overlevenden) terug keert in de richting van wat verwacht wordt, maar in Nederland is dat effect relatief laag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
DDD schreef:Als ik het goed begrijp, heeft deze vrouw dus zelf ook een belangrijk aantal zieken en doden op haar geweten. Het is dus maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Dat is altijd zo, dat zie je hier ook op het forum. Mensen die relatief niet zo zwaar tillen aan de dood en zwaar aan persoonlijke vrijheden, zijn kritisch op het overheidsbeleid. Mensen die wat minder op hun rechten staan, vinden het wel verstandig.
Nu het ene rapport na het andere uitkomt met als uitkomst dat er geen enkel bewijs is dat veel van de opgelegde maatregelen effectief waren wordt het voor jou tijd om uit je bubble te komen.

Er is nu al maanden behoorlijke oversterfte in ons land maar ook daarbuiten. Artsen en wetenschappers vragen dringend om de oorzaak hiervan te onderzoeken. Ze zien 3 mogelijke oorzaken omdat deze er niet voor corona waren.

1. Bijna de hele bevolking heeft corona gehad, Zou dit na langere tijd toch tot oversterfte kunnen leiden?
2. Er zijn gedurende langere tijd zeer beperkende maatregelen geweest. Wat is daarvan het effect op de gezondheid?
3. Een groot deel van de bevolking heeft 2 of meer vaccinaties gehad. Heeft dat invloed op de oversterfte?


Maar er is een grote terughoudenheid bij de overheden om dit diepgravend te onderzoeken. De verwachting was dat na langdurige oversterfte door Covid er daarna een periode van ondersterfte zou volgen. Dat dit niet gebeurd geeft m.i. redenen genoeg om dit te onderzoeken.
Jammer is het inderdaad dat dit niet gebeurd. Alles is waarschijnlijk heel politiek geworden. Terwijl we juist dit soort situaties open en eerlijk zouden moeten kunnen onderzoeken, zonder direct de 'er gaan koppen rollen' kaart trekken wat mij betreft.
Plaats reactie