Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Lilian1975 schreef:
merel schreef:HPV is een virus dat je bij je draagt en niet behandeld kan worden. Dat zal je lichaam zelf moeten opruimen. Dit kan lang duren. Als een man dit bij zich draagt en seksueel contact heeft met zijn vrouw dan kunnen zij elkaar over en weer ( blijven) infecteren met grote gevolgen. Uiteraard geldt dit bovenstaande ook voor vrouwen. Men pleit er immers niet voor niets voor om ook jongens voor HPV te laten vaccineren.
Ik las twee jaar. Nu duurt de gemiddelde verkeringstijd zeker twee jaar. Dus als hij je trouw is gebleven is de kans groot dat het opgeruimd is als het tot een huwelijk met gemeenschap komt. En anders wachten. Niet trouw. Dan ook niet trouwen. Ik ben dus nog steeds niet zo overtuigd dat hpv prik noodzakelijk is bij een leven met sex binnen het huwelijk. Ook al heeft een van de twee een ander leven geleid. Is het dus nog niet noodzakelijk. Ik ben in dit verband ook wel benieuwd naar cijfers Wbt HPV combi baarmoederhalskanker binnen de huwelijkse trouw. Ivgl met hetzelfde zonder huwelijkse trouw. En mocht het zo zijn dat je kind later een andere levenswijze op na gaat houden... vind ik het ver gaan om ze daar nu medisch tegen de gevolgen te beschermen. En is dat toch echt een stukje verantwoordelijkheid voor henzelf later.
90% binnen twee jaar en de overige 10% is nog steeds de moeite van het beschermen waard lijkt me.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

parsifal schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:HPV is een virus dat je bij je draagt en niet behandeld kan worden. Dat zal je lichaam zelf moeten opruimen. Dit kan lang duren. Als een man dit bij zich draagt en seksueel contact heeft met zijn vrouw dan kunnen zij elkaar over en weer ( blijven) infecteren met grote gevolgen. Uiteraard geldt dit bovenstaande ook voor vrouwen. Men pleit er immers niet voor niets voor om ook jongens voor HPV te laten vaccineren.
Ik las twee jaar. Nu duurt de gemiddelde verkeringstijd zeker twee jaar. Dus als hij je trouw is gebleven is de kans groot dat het opgeruimd is als het tot een huwelijk met gemeenschap komt. En anders wachten. Niet trouw. Dan ook niet trouwen. Ik ben dus nog steeds niet zo overtuigd dat hpv prik noodzakelijk is bij een leven met sex binnen het huwelijk. Ook al heeft een van de twee een ander leven geleid. Is het dus nog niet noodzakelijk. Ik ben in dit verband ook wel benieuwd naar cijfers Wbt HPV combi baarmoederhalskanker binnen de huwelijkse trouw. Ivgl met hetzelfde zonder huwelijkse trouw. En mocht het zo zijn dat je kind later een andere levenswijze op na gaat houden... vind ik het ver gaan om ze daar nu medisch tegen de gevolgen te beschermen. En is dat toch echt een stukje verantwoordelijkheid voor henzelf later.
90% binnen twee jaar en de overige 10% is nog steeds de moeite van het beschermen waard lijkt me.
10 procent. En dan nog allemaal door wisselend seksueel contact. Dat mocht daar sprake van zijn. Het toch nog zichzelf opruimt na langere tijd. Zou iiemand die inziet dat dat zondig is geweest dan nietde consequenties willen dragen. En om hoeveel mensen gaat het nu als je uit gaat van sex binnen het huwelijk waar je je kinderen mede opvoedt? Wanneer onze dochter dat achter zich zou laten zal dat haar verantwoordelijkheid zijn. Moeten wij haarbeschermen medisch tegen de gevolgen van een zondige levenswandel? En mocht de jongen dat gedaan hebben en tot verandering zijn gekomen. . Dan nog geldt hetzelfde. 10 procent van de gevallen duurt langer. Dus wachten en of ernaar handelen. En leren wij onze dochters het huwelijk aan te gaan met een ontrouwe huwelijkspartner?
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Jij hebt echt hele vreemde gedachten kronkels! Hoezo een ontrouwe huwelijkspartner? Wie zegt dat? Het aantal eerdere bedpartners zegt niets over trouw in het huwelijk.

Niet iedereen trouwt op zijn/ haar 20e levensjaar met het eerste vriendje/ vriendinnetje.
De kans is best groot dat je in de huidige maatschappij iemand ontmoet die al gemeenschap heeft gehad. De kans is ook aanwezig dat je daardoor HPV kan oplopen. Voor dat risico wil ik mijn dochter ( en als het kan ook mijn jongens) behoeden en laat ik haar vaccineren. Niet om haar te stimuleren om een losbandig leven te leiden.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zita »

Dit topic gaat over vaccinatie met het oog op COVID-19. Ontopic!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

COVID gaat waarschijnlijk onder ons blijven als een verkoudheidsvirus, dus vermoedelijk zal het dan in de griepprik verwerkt kunnen worden denk ik dan.

HIER kun je een interview lezen met Marion Koopmans, hoogleraar Virologie aan de Erasmus Universiteit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door helma »

Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

dus toch abortusrestanten in zo'n vaccin ?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Deze site oogt niet heel betrouwbaar, ik zou het daarom niet aannemen wat ze zeggen.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door alexv »


Kijk maar uit dat je geen sneer van Huisman krijgt. Allemaal fakenieuws.

Blijf maar ver van die vaccine meuk vandaan.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door helma »

In Amerika maken ze zich wel zorgen over gebruik van geaboorteerde kinderen. En blijkbaar niet onterecht...

Afbeelding
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

helma schreef:In Amerika maken ze zich wel zorgen over gebruik van geaboorteerde kinderen. En blijkbaar niet onterecht...

Afbeelding
Maar het is dus verboden. Dat blijkt uit de brief toch?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door helma »

In de VS heeft Trump daarvoor gezorgd door een verbod op het gebruik van 'fetal tissue'
Nu moet blijken of het mogelijk is om een vaccin te verkrijgen zonder het gebruik van geaborteerde kinderen.
De druk kan behoorlijk opgevoerd worden.

En in andere landen is zo'n n wet er wellicht niet.
Ik volg de ontwikkeling met belangstelling.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef: En in andere landen is zo'n n wet er wellicht niet.
Ik volg de ontwikkeling met belangstelling.
Abortus is niet verboden. Dus dat vindt gewoon plaats. Waarom zou je dan niet de foetus mogen gebruiken voor onderzoek? Anders wordt dit vernietigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:
helma schreef: En in andere landen is zo'n n wet er wellicht niet.
Ik volg de ontwikkeling met belangstelling.
Abortus is niet verboden. Dus dat vindt gewoon plaats. Waarom zou je dan niet de foetus mogen gebruiken voor onderzoek? Anders wordt dit vernietigd.
De abortus-verrichters staan die op 1,5 meter ??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: De abortus-verrichters staan die op 1,5 meter ??
Volgens mij gebeurt abortus niet via de mond, maar via het vrouwelijk geslachtsorgaan. Dus enige afstand zal er zijn tussen het hoofd van de vrouw in kwestie en de arts die de handeling uitvoert. Maar dat is een technische discussie die niet relevant is. Vraag is of foetaal materiaal afkomstig van abortussen gebruikt zou mogen worden voor onderzoek en maken van vaccins, in de wetenschap dat dat materiaal anders vernietigd wordt.
Plaats reactie