Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Laag »

https://youtu.be/hl2L2x-9mYQ
Ad Verbrugge en Sam Brokken, De Nieuwe Wereld.
Interessant, een goede vertolking van hetgeen waar steeds meer mensen tegen aan lopen.
De scheidslijn in de samenleving, enerzijds die blind vertrouwen op de overheid, maatregelen en vaccineren, anderzijds de wappies, de gemoedsbezwaarden, complotdenkers.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Laag schreef:https://youtu.be/hl2L2x-9mYQ
Ad Verbrugge en Sam Brokken, De Nieuwe Wereld.
Interessant, een goede vertolking van hetgeen waar steeds meer mensen tegen aan lopen.
De scheidslijn in de samenleving, enerzijds die blind vertrouwen op de overheid, maatregelen en vaccineren, anderzijds de wappies, de gemoedsbezwaarden, complotdenkers.
En daar tussenin 15 miljoen mensen die niet in die twee categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
Je gaat waarschijnlijk weer geen onderbouwing geven van je eerdere uitspraken.

En de vaccinatieretoriek die je hoort is niet altijd correct, of te veel vereenvoudigd. Is de 93% representatief voor de NL bevolking en redelijk gelijk verdeeld over de leeftijdsgroepen en door het land? Zorgen antistoffen voor voldoende immuniteit? Ik zou gewoon even wachten tot alle volwassenen hun tweede prik hebben kunnen krijgen.
Zorgt een tweede prik wel voor voldoende immuniteit?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Klavart schreef:Zorgt een tweede prik wel voor voldoende immuniteit?
In Israël gaan ze nu een derde prik geven aan de kwetsbaren.
J.C. Philpot schreef: 93% van de donors, betekend niet automatisch 93% van de Nederlanders.

Ik kan me voorstellen dat donors in bepaalde sectoren van de bevolking meer vertegenwoordigd zijn dan in andere sectoren.
Er is nog meer aan de hand.
Ik heb voor 99% zeker Corona gehad, toch bleek ik geen antistoffen in mijn bloed te hebben.
Mijn nichtje is vanwege de heftige klachten, 3 x getest, 3 x negatief.
Daarna is haar bloed onderzocht, daar kwam niet uit dat ze corona had gehad.
Toch verwees de arts haar naar de long covid revalidatie.
En meer mensen hebben dit:
https://coronaplein.nu/gesprek/negatiev ... ntistoffen
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Klavart schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
Je gaat waarschijnlijk weer geen onderbouwing geven van je eerdere uitspraken.

En de vaccinatieretoriek die je hoort is niet altijd correct, of te veel vereenvoudigd. Is de 93% representatief voor de NL bevolking en redelijk gelijk verdeeld over de leeftijdsgroepen en door het land? Zorgen antistoffen voor voldoende immuniteit? Ik zou gewoon even wachten tot alle volwassenen hun tweede prik hebben kunnen krijgen.
Zorgt een tweede prik wel voor voldoende immuniteit?
Voor de meeste mensen waarschijnlijk wel. Zeker tegen ziekenhuisopnames of erger in de eerste maanden/jaren. Ik denk dat het goed is om mensen de mogelijkheid te geven om voor die bescherming te kiezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

parsifal schreef:
Klavart schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
Je gaat waarschijnlijk weer geen onderbouwing geven van je eerdere uitspraken.

En de vaccinatieretoriek die je hoort is niet altijd correct, of te veel vereenvoudigd. Is de 93% representatief voor de NL bevolking en redelijk gelijk verdeeld over de leeftijdsgroepen en door het land? Zorgen antistoffen voor voldoende immuniteit? Ik zou gewoon even wachten tot alle volwassenen hun tweede prik hebben kunnen krijgen.
Zorgt een tweede prik wel voor voldoende immuniteit?
Voor de meeste mensen waarschijnlijk wel. Zeker tegen ziekenhuisopnames of erger in de eerste maanden/jaren. Ik denk dat het goed is om mensen de mogelijkheid te geven om voor die bescherming te kiezen.
Het is inderdaad niet meer dan waarschijnlijk. Maar waarom zouden antistoffen niet zorgen voor voldoende immuniteit? Er is toch een verband tussen een (tweede) prik en antistoffen?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
Je gaat waarschijnlijk weer geen onderbouwing geven van je eerdere uitspraken.
Nee. Discussie tussen mensen die argumenten beperken tot het "robot" gedeelte en mensen die hun het hele spectrum in achtnemen is zinloos. De helft van de quote's op dit forum gaat is als dan retoriek in de trant van: "Als mensen de maatregelen nu maar in acht zouden nemen dan.......". Dat duidt op een diepgaande onkunde v.w.b.t andere aspecten dan rationeel en een nog veel verdere onkunde hoe het eigen handelen in verhouding staat tot het handelen van anderen. (lees: het misplaatste denken dat ik het veel beter doe dan de rest)

Zie hieronder nog enkele quote's.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6547188 ... aterpokken
De CDC schat dat er wekelijks zo’n 35.000 van de 162 miljoen gevaccineerde Amerikanen na een coronabesmetting ziekteverschijnselen ontwikkelen. Dat leidt tot „uitdagingen op communicatiegebied”, omdat onder de bevolking zorgen kunnen ontstaan over de effectiviteit van vaccins als gevaccineerde mensen toch klachten krijgen.
Lees: We hebben ze voorgelogen, hoe gaan we dit recht praten?
Een expert op het gebied van crisiscommunicatie die is geraadpleegd door de The Washington Post, legde uit dat mensen zich daardoor „verraden” kunnen voelen. Dat komt volgens hem omdat de coronavaccins steeds als „wondermiddelen” zijn gepresenteerd.
Lees: hoe te dealen met de gevolgen van het voorliegen?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 jul 2021, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Erskinees »

Wim Anker BV, voor al uw vergezochte, creatieve en wonderlijke interpretaties.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

refo schreef:
Laag schreef:https://youtu.be/hl2L2x-9mYQ
Ad Verbrugge en Sam Brokken, De Nieuwe Wereld.
Interessant, een goede vertolking van hetgeen waar steeds meer mensen tegen aan lopen.
De scheidslijn in de samenleving, enerzijds die blind vertrouwen op de overheid, maatregelen en vaccineren, anderzijds de wappies, de gemoedsbezwaarden, complotdenkers.
En daar tussenin 15 miljoen mensen die niet in die twee categorieën vallen.
Klopt. Konijnen vertonen dat gedrag ook. Vandaar dat jagers met lichtbakken werken.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
93% van de donors, betekend niet automatisch 93% van de Nederlanders.
Ik kan me voorstellen dat donors in bepaalde sectoren van de bevolking meer vertegenwoordigd zijn dan in andere sectoren.
Tja, je moet wat om de besmettingen met dit percentage te duiden. Sanquin neemt neem ik aan een representatieve steekproef waarmee ook iets gezegd kan worden over NL. Ze doen dit in opdracht.
Het simplistische gemak waarmee o.a. @Parsifal dit even aan de kant schuift is stuitend. Zoek dit dan uit! Hoe kan dit? Meer besmettingen / ziekenhuisopnamen dan vorige jaar om deze tijd met veel hoger percentage immuniteit dan de 60% die volgens Rutte benodigd was (door de top modelleurs van het RIVM bedacht denk ik) om corona uit te bannen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 jul 2021, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Erskinees schreef:Wim Anker BV, voor al uw vergezochte, creatieve en wonderlijke interpretaties.
De Titanic kon ook niet zinken. Dus blijf lekker verder slapen in uw luxe kamer 20 meter onder waterlijn. Komt goed zegt de kapitein!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:
Erskinees schreef:Wim Anker BV, voor al uw vergezochte, creatieve en wonderlijke interpretaties.
De Titanic kon ook niet zinken. Dus blijf lekker verder slapen in uw luxe kamer 20 meter onder waterlijn. Komt goed zegt de kapitein!
Tot het moment dat het vijfde compartiment vol liep. Dan veranderd alles en dan wordt de wereld ineens religieus. Dan begint een werelds orkest zelfs te spelen of God hen nabij wil blijven. Ik moest zomaar ineens aan deze geschiedenis denken. Wat acht de mens zich sterk, maar alle vlees is gras en al zijn goedertierenheid als een bloem op het veld... en dat gras verdord. En waar is hij dan?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef: Wat is dan jouw insteek voor aankomende winter? Gevaccineerd en ongevaccineerd moeten zich nog aan alle regels houden? Weinig mensen zien, scholen deel van de winter dicht, thuiswerken etc? Ik denk dat we de boel open moeten doen. Iedereen die zich kon vaccineren, heeft de mogelijkheid gehad. Daarna met een open samenleving beoordelen hoe het zich ontwikkeld. Wel met die kanttekening dat de ziekenhuisbezetting in de gaten moet worden gehouden. Indien blijkt dat de ziekenhuisbezetting vooral oploopt door ongevaccineerden zou je hen de mogelijkheid moeten geven om zich alsnog te vaccineren. Willen ze dit niet, is het voor hun conto. Je kan niet een samenleving blijvend op slot houden voor een deel dat zich weigert te vaccineren. Dat deden we eerder ook niet.
Ik blijf voorlopig gewoon afstand houden van mensen. Ook al ben ik gevaccineerd, het risico bestaat dat je toch besmet wordt en/of anderen kunt besmetten. Het bestrijden van een pandemie duurt jaren, niet maanden.
Is het besmetten erg als iedereen die wil gevaccineerd kan zijn? Dat je het kan krijgen lijkt mij evident. De ernst van besmetting is met de vaccinatie en het doormaken van het virus afgenomen. Dat was ook in eerste insteek van de maatregelen. Het is niet reëel om nog jaren beperkingen te hebben als de ziekenhuis opnames door besmetting niet significant stijgen. Wij moeten ons deze winter eerder druk maken om de ' griep' dan om corona.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
93% van de donors, betekend niet automatisch 93% van de Nederlanders.
Ik kan me voorstellen dat donors in bepaalde sectoren van de bevolking meer vertegenwoordigd zijn dan in andere sectoren.
Tja, je moet wat om de besmettingen met dit percentage te duiden. Sanquin neemt neem ik aan een representatieve steekproef waarmee ook iets gezegd kan worden over NL. Ze doen dit in opdracht.
Het simplistische gemak waarmee o.a. @Parsifal dit even aan de kant schuift is stuitend. Zoek dit dan uit! Hoe kan dit? Meer besmettingen / ziekenhuisopnamen dan vorige jaar om deze tijd met veel hoger percentage immuniteit dan de 60% die volgens Rutte benodigd was (door de top modelleurs van het RIVM bedacht denk ik) om corona uit te bannen.
Nee. Dit is gewoon onzinnig. Sanquin maakt zelf een voorbehoud, dat dit niet representatief is.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:
Wim Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors

93%! heeft antistoffen.
Dit zou moeten betekenen (volgens vaccinatieretoriek) dat alle maatregelen per direct opgeheven kunnen worden.
93% van de donors, betekend niet automatisch 93% van de Nederlanders.
Ik kan me voorstellen dat donors in bepaalde sectoren van de bevolking meer vertegenwoordigd zijn dan in andere sectoren.
Tja, je moet wat om de besmettingen met dit percentage te duiden. Sanquin neemt neem ik aan een representatieve steekproef waarmee ook iets gezegd kan worden over NL. Ze doen dit in opdracht.
Het simplistische gemak waarmee o.a. @Parsifal dit even aan de kant schuift is stuitend. Zoek dit dan uit! Hoe kan dit? Meer besmettingen / ziekenhuisopnamen dan vorige jaar om deze tijd met veel hoger percentage immuniteit dan de 60% die volgens Rutte benodigd was (door de top modelleurs van het RIVM bedacht denk ik) om corona uit te bannen.
Nee. Dit is gewoon onzinnig. Sanquin maakt zelf een voorbehoud, dat dit niet representatief is.
Klopt, dat zegt Sanquin. i.o. neem ik, gelet op eerdere publicaties, aan. Als je nl. niets kan met die data waarom meet je dan?
Sanquin meette al veel eerder. In eerdere publicaties met cijfers staan deze 'restricties' allemaal niet. Integendeel. Dan wordt ronkend vermeld dat het RIVM hier z'n maatregelen (mede) op baseert. b.v. https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nie ... van-donors
Wekelijks onderzoekt Sanquins Vinger aan de Pols (VAP)-studie een steekproef van ongeveer 2.000 bloeddonors op antistoffen, in aanvulling op het onderzoek dat het RIVM naar antistoffen doet. Het meten van antistoffen bij donors geeft inzicht in de verspreiding van COVID-19 over Nederland. Sanquin doet dit in opdracht van het ministerie van VWS, in ieder geval tot en met juni van dit jaar.
Hier geeft het inzicht maar nu het percentage wat te hoog wordt is het niet meer representatief? ik heb geen zin om alle eerdere publicaties na te speuren maar dat Sanquin nu wat opzichtig probeert het belang van het eigen onderzoek te bagatelliseren valt wel op.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 jul 2021, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie