Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
Mara schreef:
DDD schreef:Wat is er mis mee als alles weer normaal kan worden? Dat zou heel fijn zijn, voor heel veel mensen. Al zal ik vermoedelijk steeds mijn handen meer blijven wassen dan vroeger.
Het wordt niet normaal, ben je nu echt zo naief?
Je moet ook een beetje vertrouwen hebben, @Mara.
Dat heb ik, daarom laat ik me niet inenten met A.Z.
Dit is geen besluit in een opwelling genomen, of vanwege de laatste berichten, maar ik heb er een gebedszaak van gemaakt.

Inmiddels zijn er echter wel meer weigeraars, lees ik op Rijnmond.nl:
"We nodigden daarvoor 350 mensen uit, omdat we dachten: er komen er altijd een paar niet. Die brieven kwamen vorige week donderdag aan bij onze patiënten en toen werd de vrijdag erna besloten dat het prikken van 60-minners met AstraZeneca op pauze gezet zou worden. Daardoor hebben we deze week een en al afzeggingen gekregen vanuit de 60-plussers, ik denk wel de helft."
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

https://www.geloofstoerusting.nl/artike ... nlgTbOTEKU

artikel over medeplichtigheid van gebruiker vaccin met foetale cellijnen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door mcgk »

Komt dit overeen met de adviezen van de NPV?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Die foetale lijnen zijn zover van een echte foetus vandaan dat je niet meer van een ongeboren kind kunt spreken.

En als je daartegen wel bezwaar hebt, dat kan en dat mag, ga ik ervan uit je kinderen niet ingeënt zijn tegen kinkhoest en al die andere ziektes. Die vaccins komen uiteindelijk van dezelfde lijn af.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parel »

Delftenaar schreef:Die foetale lijnen zijn zover van een echte foetus vandaan dat je niet meer van een ongeboren kind kunt spreken.

En als je daartegen wel bezwaar hebt, dat kan en dat mag, ga ik ervan uit je kinderen niet ingeënt zijn tegen kinkhoest en al die andere ziektes. Die vaccins komen uiteindelijk van dezelfde lijn af.
Vaccins, maar sterker nog: ik denk dat de ontwikkeling van een overgrote meerderheid van de medicijnen ooit begonnen is met bepaalde compounds testen op deze cellijn. Hek293 is een van de meest gebruikte cellijnen, dus daar ga je niet aan ontkomen.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Vragen jullie naar de bijsluiter?
Eventueel vooraf te raadplegen, hier:
https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/ ... P7fAnlJ9U8
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

Mara schreef:Vragen jullie naar de bijsluiter?
Eventueel vooraf te raadplegen, hier:
https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/ ... P7fAnlJ9U8
Waarom deel je die hier, @mara?
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

"Zuyderland deelt in open brief longfoto van vaccinweigeraar met spijt | medischcontact" https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... spijt-.htm

In plaats van allerlei complot sites te delen @ mara, had je beter dit artikel kunnen lezen en delen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Framboos schreef: Waarom deel je die hier, @mara?
Mogen hier alleen voorstanders reageren dan?
merel schreef:In plaats van allerlei complot sites te delen @ mara, had je beter dit artikel kunnen lezen en delen.
Het is geen complotsite.

In de bijsluiter van het Pfizer-BioNTech middel, Comirnaty, staat op pag.17 een schema met voorwaarden bij een voorwaardelijke vergunning met op pag.18 tot slot:
" Het is een experimenteel ‘vaccin’ (gentherapie) tijdens de laatste testfase; dit betekent dat degene die de injectie toedient volgens de Code van Neurenberg m.b.t. medische experimenten, tevens verplicht is mensen te informeren over het feit dat zij deelnemen aan een onderzoek en over mogelijke bijwerkingen, volgens het begrip ‘Informed consent’, geïnformeerde toestemming. Doen zij dat niet, dan zijn zij aansprakelijk te stellen.
De gevolgen van de ziekte worden ernstig overdreven en de gevolgen van vaccineren gebagatelliseerd. Waarom is er besloten om een hele bevolking te injecteren voor Covid-19? Het coronavirus, Sars-Cov-2, vormt voor bijna 99% van de bevolking geen probleem. Vaccineren is een keuze!"
Hierom dus.

En verder laat ik het erbij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

https://nl.m.wikipedia.org/w/index.php? ... &section=0

Het lijkt mij dat deze site veel verkeerde info geeft omtrent het prikken.

Ik begrijp jou niet. Je vindt dat mensen zich aan de regels moeten houden en stapt op als je met twee personen te gast bent in een huis. Dat begrijp ik, omdat jouw kinderen behoren tot de risicogroepen. Tegelijkertijd geef je aan dat corona ' maar' gevaarlijk is voor 1% van de bevolking. De mortaliteit ligt trouwens hoger. Daarnaast wil je je niet laten vaccineren. Ik mag toch veronderstellen dat juist jij dolblij zou zijn met een oproep. Vanwaar deze tweespalt in jouw keuzes?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:"Zuyderland deelt in open brief longfoto van vaccinweigeraar met spijt | medischcontact"
Ik vind het overigens respectloos dat een arts een longfoto van een specifieke patiënt deelt.
Idem was de boodschap aan de minister-president / minister De Jonge respectloos.
Ik begrijp niet dat je dit hier deelt.

Sturen longartsen ook longfoto's van de duizenden mensen die per jaar overlijden als gevolg van roken?
En schrijven ze dan ook zo'n brief op hoge poten aan de minister-president met de ernstigste verwijten omdat roken nog steeds mogelijk is in ons land?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

merel schreef: Ik begrijp jou niet. Je vindt dat mensen zich aan de regels moeten houden en stapt op als je met twee personen te gast bent in een huis. Dat begrijp ik, omdat jouw kinderen behoren tot de risicogroepen.
Ik wil graag van gedachten wisselen hierover, maar niet hier, je kunt me per mail bereiken. :)
Edit: Ook weer middels een pb, zie ik. :)
Laatst gewijzigd door Mara op 17 apr 2021, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Valcke schreef:
merel schreef:"Zuyderland deelt in open brief longfoto van vaccinweigeraar met spijt | medischcontact"
Ik vind het overigens respectloos dat een arts een longfoto van een specifieke patiënt deelt.
Idem was de boodschap aan de minister-president / minister De Jonge respectloos.
Ik begrijp niet dat je dit hier deelt.

Sturen longartsen ook longfoto's van de duizenden mensen die per jaar overlijden als gevolg van roken?
En schrijven ze dan ook zo'n brief op hoge poten aan de minister-president met de ernstigste verwijten omdat roken nog steeds mogelijk is in ons land?
https://amp-nos-nl.cdn.ampproject.org/v ... %2F2277640

Dus ja! Deze longartsen zijn al jaren in het nieuws hierover en voeren dezelfde strijd als dr Faber van het Oogziekenhuis in zijn strijd tegen vuurwerk.

En als antwoord op je eerste vraag: de patiënt heeft hierom verzocht.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Die longfoto's staan op de pakjes sigaretten.

Maar inderdaad zou er ook best om de drie weken een persconferentie kunnen komen over de cijfers van longkanker en roken met de maatregelen.

Of diabetes en koolhydraten en wat we gaan doen om het tegen te gaan. 1 miljoen lijders en het komt door verkeerde eetgewoonten.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Valcke schreef:
merel schreef:"Zuyderland deelt in open brief longfoto van vaccinweigeraar met spijt | medischcontact"
Ik vind het overigens respectloos dat een arts een longfoto van een specifieke patiënt deelt.
Idem was de boodschap aan de minister-president / minister De Jonge respectloos.
Ik begrijp niet dat je dit hier deelt.

Sturen longartsen ook longfoto's van de duizenden mensen die per jaar overlijden als gevolg van roken?
En schrijven ze dan ook zo'n brief op hoge poten aan de minister-president met de ernstigste verwijten omdat roken nog steeds mogelijk is in ons land?
https://amp-nos-nl.cdn.ampproject.org/v ... %2F2277640

Dus ja! Deze longartsen zijn al jaren in het nieuws hierover en voeren dezelfde strijd als dr Faber van het Oogziekenhuis in zijn strijd tegen vuurwerk.

En als antwoord op je eerste vraag: de patiënt heeft hierom verzocht.
Gelukkig dat ze zich tegen roken keren.
En prima dat de patiënt erom verzoekt, maar zo'n verzoek hoef je nog niet in te willigen.
Het meest stuitend vind ik echter de bewoordingen richting minister, bv.: "Wilt u alstublieft stoppen met dralen en onrust zaaien, met insinueren dat u veiligheid biedt door alles eerst goed uit te laten zoeken?"
En zo zijn er nog wel meer van dat soort passages. Het zou regelrecht uit een toespraak van Wilders of Baudet kunnen komen, maar voor een open brief van een ziekenhuis vind ik dit echt beneden peil.
Plaats reactie