Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

Dodo schreef:Ik snap niet dat er zoveel mensen nog serieus ingaan op het trollgedrag van Wim Anker. Eén zot kan meer vragen (roepen) dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Ik snap niet waarom het trollgedrag genoemd wordt. Ik vind dat de inzichten van WA wat evenwicht in de discussie brengt.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

KDD schreef:
Dodo schreef:Ik snap niet dat er zoveel mensen nog serieus ingaan op het trollgedrag van Wim Anker. Eén zot kan meer vragen (roepen) dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Ik snap niet waarom het trollgedrag genoemd wordt. Ik vind dat de inzichten van WA wat evenwicht in de discussie brengt.
Ik vind het ook verfrissend om af en toe een wat ander geluid te horen dan het msm geluid.
Ik denk dat de zogenoemde wappies ook terechte punten hebben en zo de overheid wat scherp houden. Van de dwang in andere landen ben ik toch wel geschrokken
Het baas in eigen buik motto is in de vergetelheid geraakt zo lijkt het..
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

KDD schreef:
Dodo schreef:Ik snap niet dat er zoveel mensen nog serieus ingaan op het trollgedrag van Wim Anker. Eén zot kan meer vragen (roepen) dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Ik snap niet waarom het trollgedrag genoemd wordt. Ik vind dat de inzichten van WA wat evenwicht in de discussie brengt.
Daar ben ik het niet mee eens. Hij onderbouwt zijn standpunten niet en vertelt over dit onderwerp zulke onzin dat het zelfs voor mij als leek duidelijk is dat het niet klopt. Het is dat je niet mag discussiëren over het moderatiebeleid, anders zou er nog veel meer over te zeggen zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Klavart schreef:
parsifal schreef:Ondertussen zitten we met een andere variant die duidelijk veel besmettelijker lijkt dan de oorspronkelijke variant, als de R0 nu 5 zou zijn (er zij ook hogere schattingen) dan zou je bij gelijkmatige verdeling van immuniteit al 80% van de bevolking nodig hebben om groepsimmuniteit te hebben. Het gaat al mis als bijvoorbeeld jongeren onder de 18 nog steeds gemiddeld 1 andere jongere besmetten, omdat ze meer met elkaar omgaan.
Waarom moeten groepsimmuniteit hebben? Hoe gaat dat ons helpen?
Groepsimmuniteit betekent dat bij een introductie van het virus de uitbraak niet heel groot kan worden (nog steeds kun je wel gebeurtenissen hebben als in de disco in Enschede, maar daarna zal het langzaam minder worden). Zonder groepsimmuniteit kunnen! Na een introductie tienduizenden mensen besmet worden. Als dit alleen om jongeren gaat of mensen die eerder besmet of gevaccineerd zijn hoeft het geen ramp te zijn en een grote belasting voor de zorg te zijn, maar op het moment kan het nog wel druk worden (op het moment zie je al weer problemen in sommige staten in de VS).

We moeten op een moment wel af van het kijken naar het aantal besmettingen, als groepsimmuniteit niet bereikbaar is of erg beperkend om te bereiken, zonder dat de zorg enorm belast wordt. Ik vraag me af of men zich in Frankrijk en de VS dat beseft, waar men echt tot een soort vaccinatiedwang overgaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

DDD schreef:
KDD schreef:
Dodo schreef:Ik snap niet dat er zoveel mensen nog serieus ingaan op het trollgedrag van Wim Anker. Eén zot kan meer vragen (roepen) dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Ik snap niet waarom het trollgedrag genoemd wordt. Ik vind dat de inzichten van WA wat evenwicht in de discussie brengt.
Daar ben ik het niet mee eens. Hij onderbouwt zijn standpunten niet en vertelt over dit onderwerp zulke onzin dat het zelfs voor mij als leek duidelijk is dat het niet klopt. Het is dat je niet mag discussiëren over het moderatiebeleid, anders zou er nog veel meer over te zeggen zijn.
Als dat de criteria is dan zijn er heel wat trolls hier op de forum. :D
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:
KDD schreef:
Dodo schreef:Ik snap niet dat er zoveel mensen nog serieus ingaan op het trollgedrag van Wim Anker. Eén zot kan meer vragen (roepen) dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Ik snap niet waarom het trollgedrag genoemd wordt. Ik vind dat de inzichten van WA wat evenwicht in de discussie brengt.
Daar ben ik het niet mee eens. Hij onderbouwt zijn standpunten niet en vertelt over dit onderwerp zulke onzin dat het zelfs voor mij als leek duidelijk is dat het niet klopt. Het is dat je niet mag discussiëren over het moderatiebeleid, anders zou er nog veel meer over te zeggen zijn.
Inderdaad. Een gekozen volksvertegenwoordiger (het hoogste ambt) een gevaarlijke gek noemen geeft geen enkele correctie door onze mods. Maar o wee als de mening inhoudeljke anders is, zelfs veel zachtere bewoordingen worden direct gescantioneerd met de HC als een minister wordt bekritiseerd. (Op inhoud).

Maar goed, het vaccin is de enige uitweg uit de crisis. Prik ze!
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Daar ben ik niet van op de hoogte. Ik vind het prima als je commentaar geeft op de minister. Maar dat wil toch niet zeggen dat jouw standpunten zorgvuldig onderbouwd zijn. Neem nu de aanleiding hiervoor over de bloedbank. Wat je zegt klopt niet, dat zie ik zelfs als leek.

Ik zeg niet dat ik nooit onjuiste dingen stellig zeg, maar ik vind wel dat je bereid moet zijn om stellingen te onderbouwen of ze in te trekken. Anders neem je het gesprek niet serieus.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:... veel zachtere bewoordingen worden direct gescantioneerd met de HC als een minister wordt bekritiseerd. (Op inhoud).
Wim, wees eens eerlijk naar jezelf. Je kritiek en bewoordingen gingen zeker niet alleen over de inhoud...
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Valcke schreef:
Wim Anker schreef:... veel zachtere bewoordingen worden direct gescantioneerd met de HC als een minister wordt bekritiseerd. (Op inhoud).
Wim, wees eens eerlijk naar jezelf. Je kritiek en bewoordingen gingen zeker niet alleen over de inhoud...
Dansen met jansen? Pr stunt? De schoenen? Het vermelden van de bijnaam? Allemaal feiten.

Ook jij zo selectief.... een 2e Kamerlid een gevaarlijke gek noemen? @Valke slaapt verder. Maar de minister van VWS bekritiseren, die gerechtelijke uitspraken aan de laars lapt, dan moet de Schrift van stal worden gehaald.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: Maar goed, het vaccin is de enige uitweg uit de crisis. Prik ze!
Wie op dit forum heeft dat gesuggereerd? Vaccineren is zeker belangrijk ter bescherming van jezelf en anderen (als bijdrage aan deze bescherming, geen garantie voor volledige bescherming), maar ik heb volgens mij niemand op dit forum zien zeggen dat het een uitweg is (als met crisis ook besmettingen met SarsCov2 worden bedoeld) en ook niet dat er geen andere uitwegen zijn mocht je een andere definitie hebben van uitweg.

Verder noemde ik Baudet een gevaarlijke gek, waarbij ik verwees naar zijn uitspraken en een link gaf naar een twitterdraad waarin beschreven werd waarom Baudets uitspraken onjuist zijn. Waarom het gevaarlijk is heb ik inderdaad niet uitgelegd. Dat laat ik nu even aan je eigen fantasie over.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
Wim Anker schreef:... veel zachtere bewoordingen worden direct gescantioneerd met de HC als een minister wordt bekritiseerd. (Op inhoud).
Wim, wees eens eerlijk naar jezelf. Je kritiek en bewoordingen gingen zeker niet alleen over de inhoud...
Dansen met jansen? Pr stunt? De schoenen? Het vermelden van de bijnaam? Allemaal feiten.

Ook jij zo selectief.... een 2e Kamerlid een gevaarlijke gek noemen? @Valke slaapt verder. Maar de minister van VWS bekritiseren, die gerechtelijke uitspraken aan de laars lapt, dan moet de Schrift van stal worden gehaald.
Voor de duidelijkheid. Ik zie de minister president ook als onbetrouwbaar en een gevaar voor de democratie. En Hugo de Jonge's "dansen met Jansen" was dom (maar als je hem daarop bekritiseerd dan moet je niet zeuren over kritiek op Baudet).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Trouw meldt:
"Het Outbreak Management Team maakt zich volgens Trouw zorgen over de mogelijke verspreiding van het coronavirus door gevaccineerde zorgmedewerkers. Er worden onder gevaccineerde zorgmedewerkers infecties gevonden met een hoge besmettelijkheid en dus is er kans op overdracht van dit virus op kwetsbare patiënten.

De meeste ‘doorbraakinfecties’ onder zorgmedewerkers gaan gepaard met milde of zelfs geen symptomen, maar soms is er wel sprake van hardnekkige klachten, zoals een verstopte neus of luchtwegklachten.

Die mensen werken onder meer in verpleeghuizen. In die sector is opeens een forse toename van besmettingen zichtbaar. Gisteren meldde het RIVM dat in 133 verpleeghuislocaties de voorbije 28 dagen ten minste een infectie is gemeld. Tien dagen eerder stond dat cijfer nog op 56 verpleeghuizen."

Om de verwarring even groter te maken. :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Valcke schreef:
Wim Anker schreef:... veel zachtere bewoordingen worden direct gescantioneerd met de HC als een minister wordt bekritiseerd. (Op inhoud).
Wim, wees eens eerlijk naar jezelf. Je kritiek en bewoordingen gingen zeker niet alleen over de inhoud...
Dansen met jansen? Pr stunt? De schoenen? Het vermelden van de bijnaam? Allemaal feiten.

Ook jij zo selectief.... een 2e Kamerlid een gevaarlijke gek noemen? @Valke slaapt verder. Maar de minister van VWS bekritiseren, die gerechtelijke uitspraken aan de laars lapt, dan moet de Schrift van stal worden gehaald.
Voor de duidelijkheid. Ik zie de minister president ook als onbetrouwbaar en een gevaar voor de democratie. En Hugo de Jonge's "dansen met Jansen" was dom (maar als je hem daarop bekritiseerd dan moet je niet zeuren over kritiek op Baudet).
Ik zeur er niet over. Ik bekritiseer enkel de selectiviteit van de mods.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef: We moeten op een moment wel af van het kijken naar het aantal besmettingen, als groepsimmuniteit niet bereikbaar is of erg beperkend om te bereiken, zonder dat de zorg enorm belast wordt. Ik vraag me af of men zich in Frankrijk en de VS dat beseft, waar men echt tot een soort vaccinatiedwang overgaat.
Helemaal eens. Als het rondgaan van het virus qua impact meer gaat lijken op de mildere infectiezieken die we kennen (of dat nu door vaccinaties is of door bijv. het dominant worden van een besmetterlijkere maar minder gevaarlijke variant, iets wat vanuit historisch oogpunt heel reëel is). Dan moeten we het ook zo gaan behandelen. Of dat ook gaat gebeuren, is de vraag.
Wim Anker schreef:Inderdaad. Een gekozen volksvertegenwoordiger (het hoogste ambt) een gevaarlijke gek noemen geeft geen enkele correctie door onze mods. Maar o wee als de mening inhoudeljke anders is, zelfs veel zachtere bewoordingen worden direct gescantioneerd met de HC als een minister wordt bekritiseerd. (Op inhoud).

Maar goed, het vaccin is de enige uitweg uit de crisis. Prik ze!
Het 1e ben ik met je eens. Ik denk dat we in Nederland volksvertegenwoordigers niet altijd als onze overheid zien en de regering wel. Dat is in de basis geheel onterecht. Daar, en over Baudet, valt verder inhoudelijk veel over te zeggen maar dat is andere discussie.

Een minister inhoudelijk bekritiseren mag hier gewoon. En je kan hem gewoon inhoudelijk bekritiseren zonder scheldnamen hier te berde te brengen. Schelden is niet respectvol, ook al zit er een kern van waarheid in (dat is helaas bij de meeste scheldwoorden zo, ze komen vaak niet uit de lucht vallen, daarmee is het niet opeens goed). En een scheldnaam een bijnaam noemen, maakt het ook niet opeens goed.

Wat betreft je laatste zin, jammer, zou ik zeggen: Blijkbaar moeten degenen die met jou discussiëren het óf met jou eens zijn, of ze zien prikken als enige uitweg. Ik herken me er (a) niet in en (b) vind ik het weer een typische manier om mensen weg te zetten als het op de inhoud niet lukt.
Mara schreef:Trouw meldt:
"Het Outbreak Management Team maakt zich volgens Trouw zorgen over de mogelijke verspreiding van het coronavirus door gevaccineerde zorgmedewerkers. Er worden onder gevaccineerde zorgmedewerkers infecties gevonden met een hoge besmettelijkheid en dus is er kans op overdracht van dit virus op kwetsbare patiënten.

De meeste ‘doorbraakinfecties’ onder zorgmedewerkers gaan gepaard met milde of zelfs geen symptomen, maar soms is er wel sprake van hardnekkige klachten, zoals een verstopte neus of luchtwegklachten.

Die mensen werken onder meer in verpleeghuizen. In die sector is opeens een forse toename van besmettingen zichtbaar. Gisteren meldde het RIVM dat in 133 verpleeghuislocaties de voorbije 28 dagen ten minste een infectie is gemeld. Tien dagen eerder stond dat cijfer nog op 56 verpleeghuizen."

Om de verwarring even groter te maken. :bobo
Ik denk opnieuw een belangrijk signaal dat het echt nog niet gezegd is dat vaccinatie in deze crisis de enige en ultieme uitweg is.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:Ook jij zo selectief....
Ik ben niet selectief: op wat jij eerder zei en wat anderen eerder zeiden, heb ik hier helemaal niet gereageerd.

Ik wees je er alleen op dat je zojuist onwaarheid sprak toen je zei dat je kritiek slechts inhoudelijk van aard was... ik hoopte dat je dit zelf nog zou willen inzien, maar kennelijk is dat niet het geval. Jammer.
Plaats reactie