Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Terri schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zal op RF niet meer mijn mening en visie op de corona crisis delen. Als andere dat ervaren als twijfel zaaien en onzin dan heeft het verder geen zin meer mijn inziens. Alleen de Heere heeft uitkomst, maar eerst verootmoediging, kijk maar de patronen tijdens de Richteren tijdperk.

Uiteindelijk wil ik dan alleen nog het volgende doorgeven, de anti-bijbelse propaganda word lekker uitgerold, het lijkt hier op RF niet gezien te worden, tenminste, je word zo bestookt als wappie en ik word direct door 5 kanten tegelijk aangevallen, dat geeft verder niet mij niet hoor, ik lig er gelukkig geen seconde wakker om, wel verbaasd en bevreesd het mij dat ik bijna alleen maar tegenstand heb ervaren als het gaat om het Covid verhaal. Een hoop dominees die ik persoonlijk gesproken hebben zien dat het heel niet goed gaat met de wereld, ook veel kinderen van God vertelde mij dit. Als je het daarover wilt hebben krijg je eigenlijk bijna alleen maar tegenstand, terwijl het mij niet gaat om gelijk hebben, maar om het signaleren van bepaalde gevaarlijke punten.

Als Orban een wet maakt die kinderen beschermt tegen zeer gevaarlijk gedachtegoed, krijgt hij ook bijzonder veel tegenstand, maar hij dient een goed doel, en ik hoop dat andere dat wel geproefd hebben tijdens mijn posts over de coronacrisis.
Ik denk dat je meer begrepen wordt dan je denkt hoor. Alleen verstaan we bijna niet meer de kunst om zonder speldenprikken en dergelijke met elkaar in gesprek te blijven over dit hele corona verhaal. We schieten massaal in de slachtofferrol. Hullie tegen zullie en dan bedoel ik beide kanten. Want ik heb juist van de andere kant de ervaring dat ik 'aangevallen' wordt en niet snap hoe het allemaal in elkaar zit.
Iig corona verdeelt en velen hebben geen nuances meer. Het is voor of tegen. En dat begrijp ik niet zo goed.
Het is een roepstem, dus samen buigen onder deze pandemie. Maar wel kan dat inhouden dat mensen verschillende meningen hebben over hoe moet ik nu handelen? Laten we dat van elkaar respecteren.
Precies. De echte complotdenkers verklaren je voor gek wanneer je het met hen oneens ben. Dat vind ik ook erg lastig. In een digitaal gesprek is dat nog moeilijker. Bij HH waardeer ik zijn rustige manier van uitleg. Maar ook hij wordt voor gek verklaard. Dat is jammer.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat bedoel je met 'niet verbeterd'? De situatie is toch enorm verbeterd?
Statistisch gezien niet hoor.
Welke statistiek gebruik je?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

Ad Anker schreef: COVID gelovigen
Ik vind dit, op dit forum echt bijzonder laakbaar en zeer ernstig. Zeker voor iemand die moderator is.
Ik zie dat het bericht ook al door anderen is gemeld, en neem aan dat de rest van het moderator team hier wat mee doet.
Zo niet, kan ik hier niet langer blijven
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Nu vind ik dit wel verontrustend. Ik geef niet veel om die festivals, maar hier lijkt de situatie zo te worden voorgesteld dat we besmetting altijd moeten voorkomen. Nu nog niet iedereen het vaccin heeft kunnen krijgen is dat okee, je beschermt de kwetsbaren daardoor. Maar als iedereen boven de 12 (of 16 of 18) het vaccin heeft aangeboden gekregen, dan is leven met het virus wel zo verstandig. Tenzij ook gevaccineerden weer massaal ziek worden en sterven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

parsifal schreef:
Nu vind ik dit wel verontrustend. Ik geef niet veel om die festivals, maar hier lijkt de situatie zo te worden voorgesteld dat we besmetting altijd moeten voorkomen. Nu nog niet iedereen het vaccin heeft kunnen krijgen is dat okee, je beschermt de kwetsbaren daardoor. Maar als iedereen boven de 12 (of 16 of 18) het vaccin heeft aangeboden gekregen, dan is leven met het virus wel zo verstandig. Tenzij ook gevaccineerden weer massaal ziek worden en sterven.
Vooral het laatste. Normaliter lopen mensen op een festival ook vaak een verkoudheid op. Daar wordt toch ook niet op getest?
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Bertiel schreef:
Ad Anker schreef: COVID gelovigen
Ik vind dit, op dit forum echt bijzonder laakbaar en zeer ernstig. Zeker voor iemand die moderator is.
Ik zie dat het bericht ook al door anderen is gemeld, en neem aan dat de rest van het moderator team hier wat mee doet.
Zo niet, kan ik hier niet langer blijven
Zo laakbaar is het toch ook niet? Ik geloof dat covid bestaat en als ik daarom een covid gelovige ben, is dat prima. Ik heb hersteld hervormd volgens mij ook wel eens een wappie genoemd en daar reageerde hijzelf laconiek op.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:
Ad Anker schreef: COVID gelovigen
Ik vind dit, op dit forum echt bijzonder laakbaar en zeer ernstig. Zeker voor iemand die moderator is.
Ik zie dat het bericht ook al door anderen is gemeld, en neem aan dat de rest van het moderator team hier wat mee doet.
Zo niet, kan ik hier niet langer blijven
Er zijn Covid ontkenners en Covid gelovigen en heel veel daar tussen. Ik heb niet zo'n moeite met deze term, begrijp de scherpe afwijzing ook niet. Inhoudelijk ben ik het met mijn post zeer eens.

Maar het blijkt dat het mensen raakt. Daarom bied ik mijn verontschuldigingen aan.
Hoopvol
Berichten: 1302
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Bertiel schreef: Ik zie dat het bericht ook al door anderen is gemeld, ...
Hoe kan je dit zien?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Hoopvol schreef:
Bertiel schreef: Ik zie dat het bericht ook al door anderen is gemeld, ...
Hoe kan je dit zien?
Als je het bericht wil melden krijg je een melding dat het bericht al gemeld is.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Ik kan de postings van Hersteldhervormd over Covid wel waarderen. Ben zelf ook nogal kritisch en verbaas me al hoe gemakkelijk collega's zichzelf en hun kinderen laten prikken. Hier op het forum verwacht je een iets kritischer houding

Ik zie Covid in een breder verband: never waste a good crisis; uiteindelijk zal het tot vrijheidsbeperkende maatregelen gaan leiden en zal de privacy afnemen.

Maar je eigen tijd verstaan is moeilijk, zo niet onmogelijk. Het is allemaal heel verwarrend. Als je zo even koppen snelt vanochtend:
- Meerdere gevaccineerden testen positief: we zijn er nog niet
- Janssen-vaccin veel minder effectief tegen deltavariant
- Massale woede in VK om verplichting vaccins
- Twee vaccinaties straks mogelijk niet meer voldoende voor toegang tot festival

Maar dan ook weer:
IC-baas Gommers maakt zich geen grote zorgen om bedden.
Laatst gewijzigd door Charles op 21 jul 2021, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Ik kan de postings van Hersteldhervormd over Covid wel waarderen. Ben zelf ook nogal kritisch en verbaas me al hoe gemakkelijk collega's zichzelf en hun kinderen laten prikken. Hier op het forum verwacht je een iets kritischer houding.
Waarom verwacht je hier een meer kritische houding? Omdat de reformatorische kring van oudsher gemoedsbezwaarden bevat?
Ik zie Covid in een breder verband: never waste a good crisis; uiteindelijk zal het tot vrijheidsbeperkende maatregelen gaan leiden en zal de privacy afnemen.
En wat is je onderbouwing voor deze uitspraak.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ik vind Hersteld Hervormd niet kritisch, maar recalcitrant, op dit punt dan. Dat is zeker niet hetzelfde.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Hoho, als er eentje recalcitrant is op dit forum ben jij het hoor DDD. :D

Ambtenaar schreef: Waarom verwacht je hier een meer kritische houding? Omdat de reformatorische kring van oudsher gemoedsbezwaarden bevat?
O.a., maar ook omdat we het Bijbelboek Openbaring hebben.
En wat is je onderbouwing voor deze uitspraak.
Dat heb ik elders in dit draadje (of ander Covid draadje) al eens toegelicht. Volg o.a. de kritische noten van FvD. Ira Helsloot is als hoogleraar ook heel kritisch. Daarnaast zie je regelmatig berichten voorbij komen die hier op wijzen, recente die ik me herinner: https://www.groene.nl/artikel/we-zijn-n ... echtsstaat
Laatst gewijzigd door Charles op 21 jul 2021, 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef: O.a., maar ook omdat we het Bijbelboek Openbaring hebben.
En wat is het verband?
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Als ik dat moet uitleggen vrees ik dat dat überhaupt geen zin heeft.
Plaats reactie