Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat bedoel je met 'niet verbeterd'? De situatie is toch enorm verbeterd?
Statistisch gezien niet hoor.
Hoe kom je daar nu bij? Veel minder doden, minder ziekenhuisopnames. Dat zijn tamelijk duidelijke statistieken.
Ik krijg langzaam het gevoel dat HersteldHervormd niet te overtuigen is.
Reageer toch gewoon inhoudelijk en niet op de persoon. Wel zo netjes.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Dat is helemaal niet op de persoon. Hij komt met zogenaamde cijfers aanzetten. Iemand toont dat de cijfers onjuist zijn, maar hij stapt er gewoon over heen. Dan ben je niet te overtuigen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:Dat is helemaal niet op de persoon. Hij komt met zogenaamde cijfers aanzetten. Iemand toont dat de cijfers onjuist zijn, maar hij stapt er gewoon over heen. Dan ben je niet te overtuigen.
Ja, Hersteld komt met cijfers en Zeeuw zegt wat over de persoon. Klopt. En dat aantonen is wel erg groots uitgedrukt.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Panny »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:Ik ben ook een wappie denk ik. Komen we er niet uit, dan geven we Epsilon de schuld.
Ik vind zulke termen heel schokkend. Net als vaccinatiewijgeraar en vaccinatietwijfelaar. De negatieve lading druppelt er gewoon vanaf.
De bedoeling was je bij te vallen. Dus niet negatief. Een kritische noot is ook hier niet welkom, temidden van de COVID gelovigen. Dus zie het als steun.
Ik heb de laatste pagina's eens doorgelezen maar kom niets tegen wat lijkt op 'COVID gelovigen' (wat dat ook mogen zijn). Ik zie vooral veel realisme.
En volgens mij is er alle ruimte om van gedachte te wisselen. Niets mis met een stevige discussie.
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
refo schreef:Dat is helemaal niet op de persoon. Hij komt met zogenaamde cijfers aanzetten. Iemand toont dat de cijfers onjuist zijn, maar hij stapt er gewoon over heen. Dan ben je niet te overtuigen.
Ja, Hersteld komt met cijfers en Zeeuw zegt wat over de persoon. Klopt. En dat aantonen is wel erg groots uitgedrukt.
Met welke cijfers? Met onzin, had je moeten bedoelen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: Reageer toch gewoon inhoudelijk en niet op de persoon. Wel zo netjes.
Stel je niet aan Ad. Als iemand continu met nieuwe twijfels komt. Ook over andere zaken. En er netjes op in wordt gegaan. En er weer twijfels komen; dan zeg ik 'blijkbaar is iemand niet te overtuigen'. Dat is gewoon een conclusie. Daarmee is HersteldHervormd als persoon voor mij absoluut niet minder waard, verre van zelfs.

Ik vind 'Covid-gelovigen' een veel akeliger term dan mijn nette opmerking. Maar je zult dat voor jezelf vast kunnen rechtvaardigen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik vind het ook raar dat al maanden de grafieken e.d. vanaf september 2020 laten zien worden.
Waarom niet vanaf maart? Ik denk omdat ze bang zijn dat mensen toch achter hun oren krabbelen als de ze cijfers zien van vorig jaar en die vervolgens vergelijken met dit jaar.
Dit is zo'n onzin argument. Vrijwel geen enkel land had de testen op orde voor vorige zomer. We weten weinig over het aantal besmettingen. Wel over het aantal sterfgevallen en ziekenhuis opnames, die toen behoorlijk hoog waren.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Kijk en vergelijk de sterfte, besmetting en ziekenhuisopnames cijfers.
Die grafieken lopen toch allemaal vanaf 27 februari 2020?
Verder is de delta-variant een stuk besmettelijker. En ja er was al vrij snel angst dat er mutaties zouden komen die het vaccin ontwijken. Soms werd er wel hard gejuicht voor vaccins, maar mensen met verstand van zaken hielden en houden wel een slag om de arm.

Vaccinatie werkt vrij goed. Vandaag zag ik dit langs komen: https://twitter.com/abuttenheim/status/ ... 83362?s=20
Ook kun je gewoon naar de cijfers kijken in Israel of een vergelijking maken tussen het aantal besmettingen en sterfgevallen in landen met hoge vaccinatiegraad en in landen waar men nog niet zo ver is. En dan zijn er inderdaad nog de leeftijdsgroepen waarin je vooral de Covid-gerelateerde serfgevallen ziet. De ouderen worden door vaccins beschermd en dat is een goed iets.

Nogmaals, je hebt vorig jaar kunnen zien wat er gebeurd als een westers land als Italie te laat is met ingrijpen en de ziekenhuizen overstromen. Je ziet nu de gigantische ramp in Indonesie en bijvoorbeeld Brazilie en Peru. We kunnen daar hopelijk van leren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Om het Bergamo uit maart 2020 te vergelijken met de situatie rondom vaccinaties van nu, juli 2021, is verkeerd.

In het vroege voorjaar van 2020 werd Bergamo, als eerste Europese stad, getroffen door een voorheen onbekend virus China.
Inmiddels weten we veel meer over dat virus. En zijn er vaccins gevonden.
Flauw om het Bergamo uit maart 2020 te vergelijken met de situatie van nu. Eigenlijk is dat een affront richting de slachtoffers en nabestaanden van destijds.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Delftenaar schreef:Om het Bergamo uit maart 2020 te vergelijken met de situatie rondom vaccinaties van nu, juli 2021, is verkeerd.

In het vroege voorjaar van 2020 werd Bergamo, als eerste Europese stad, getroffen door een voorheen onbekend virus China.
Inmiddels weten we veel meer over dat virus. En zijn er vaccins gevonden.
Flauw om het Bergamo uit maart 2020 te vergelijken met de situatie van nu. Eigenlijk is dat een affront richting de slachtoffers en nabestaanden van destijds.
Er wordt hier gesuggereerd dat het vaccin niet veel doet. Daarom de vergelijking met Bergamo (kan ook kijken naar New York vorig jaar, of Delhi dit jaar of Jakarta zowel vorig jaar als dit jaar). Het is niet om te zeggen dat er toen in Italie verwijtbare fouten gemaakt zijn (al hadden we er in heel Europa goed aangedaan om net zo daadkrachtig te handelen als Taiwan). Zelf had ik het ook totaal mis, net voor de ernst in Lombardije echt duidelijk werd was ik op een workshop met epidemiologen en ik dacht zelf ook dat het wel mee zou vallen (de meningen waren toen daar ook nog verdeeld).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Delftenaar »

De pointe van het betoog is niet dat het vaccin niets doet: dan heb je me verkeerd begrepen.

Wel bedoeld is dat Bergamo, om welke omstandigheid ook, de eerste stad in Europa was die de "volle laag" van corona over zich heen kreeg. Op een moment toen niemand wist wat dat virus was en betekende.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Delftenaar schreef:De pointe van het betoog is niet dat het vaccin niets doet: dan heb je me verkeerd begrepen.

Wel bedoeld is dat Bergamo, om welke omstandigheid ook, de eerste stad in Europa was die de "volle laag" van corona over zich heen kreeg. Op een moment toen niemand wist wat dat virus was en betekende.
Anderen in het topic (HH) lijken wel te suggereren dat het vaccin niet veel doet. Daarom kwam ik met de vergelijking met een situatie zonder vaccin en met overvolle ziekenhuizen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:Ik ben ook een wappie denk ik. Komen we er niet uit, dan geven we Epsilon de schuld.
Ik vind zulke termen heel schokkend. Net als vaccinatiewijgeraar en vaccinatietwijfelaar. De negatieve lading druppelt er gewoon vanaf.
De bedoeling was je bij te vallen. Dus niet negatief. Een kritische noot is ook hier niet welkom, temidden van de COVID gelovigen. Dus zie het als steun.
Ja dat begreep ik hoor, ik bedoelde eigenlijk dat ik het erg vond je jezelf ook als wappie beschouwde. Nee, als je te kritisch bent komt het niet meer goed met je.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ik zal op RF niet meer mijn mening en visie op de corona crisis delen. Als andere dat ervaren als twijfel zaaien en onzin dan heeft het verder geen zin meer mijn inziens. Alleen de Heere heeft uitkomst, maar eerst verootmoediging, kijk maar de patronen tijdens de Richteren tijdperk.

Uiteindelijk wil ik dan alleen nog het volgende doorgeven, de anti-bijbelse propaganda word lekker uitgerold, het lijkt hier op RF niet gezien te worden, tenminste, je word zo bestookt als wappie en ik word direct door 5 kanten tegelijk aangevallen, dat geeft verder niet mij niet hoor, ik lig er gelukkig geen seconde wakker om, wel verbaasd en bevreesd het mij dat ik bijna alleen maar tegenstand heb ervaren als het gaat om het Covid verhaal. Een hoop dominees die ik persoonlijk gesproken hebben zien dat het heel niet goed gaat met de wereld, ook veel kinderen van God vertelde mij dit. Als je het daarover wilt hebben krijg je eigenlijk bijna alleen maar tegenstand, terwijl het mij niet gaat om gelijk hebben, maar om het signaleren van bepaalde gevaarlijke punten.

Als Orban een wet maakt die kinderen beschermt tegen zeer gevaarlijk gedachtegoed, krijgt hij ook bijzonder veel tegenstand, maar hij dient een goed doel, en ik hoop dat andere dat wel geproefd hebben tijdens mijn posts over de coronacrisis.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Terri »

HersteldHervormd schreef:Ik zal op RF niet meer mijn mening en visie op de corona crisis delen. Als andere dat ervaren als twijfel zaaien en onzin dan heeft het verder geen zin meer mijn inziens. Alleen de Heere heeft uitkomst, maar eerst verootmoediging, kijk maar de patronen tijdens de Richteren tijdperk.

Uiteindelijk wil ik dan alleen nog het volgende doorgeven, de anti-bijbelse propaganda word lekker uitgerold, het lijkt hier op RF niet gezien te worden, tenminste, je word zo bestookt als wappie en ik word direct door 5 kanten tegelijk aangevallen, dat geeft verder niet mij niet hoor, ik lig er gelukkig geen seconde wakker om, wel verbaasd en bevreesd het mij dat ik bijna alleen maar tegenstand heb ervaren als het gaat om het Covid verhaal. Een hoop dominees die ik persoonlijk gesproken hebben zien dat het heel niet goed gaat met de wereld, ook veel kinderen van God vertelde mij dit. Als je het daarover wilt hebben krijg je eigenlijk bijna alleen maar tegenstand, terwijl het mij niet gaat om gelijk hebben, maar om het signaleren van bepaalde gevaarlijke punten.

Als Orban een wet maakt die kinderen beschermt tegen zeer gevaarlijk gedachtegoed, krijgt hij ook bijzonder veel tegenstand, maar hij dient een goed doel, en ik hoop dat andere dat wel geproefd hebben tijdens mijn posts over de coronacrisis.
Ik denk dat je meer begrepen wordt dan je denkt hoor. Alleen verstaan we bijna niet meer de kunst om zonder speldenprikken en dergelijke met elkaar in gesprek te blijven over dit hele corona verhaal. We schieten massaal in de slachtofferrol. Hullie tegen zullie en dan bedoel ik beide kanten. Want ik heb juist van de andere kant de ervaring dat ik 'aangevallen' wordt en niet snap hoe het allemaal in elkaar zit.
Iig corona verdeelt en velen hebben geen nuances meer. Het is voor of tegen. En dat begrijp ik niet zo goed.
Het is een roepstem, dus samen buigen onder deze pandemie. Maar wel kan dat inhouden dat mensen verschillende meningen hebben over hoe moet ik nu handelen? Laten we dat van elkaar respecteren.
Plaats reactie