Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:De eerste prik zit er in. Ik had me op alles voorbereid, brakke dagen, hoofdpijn, koorts, pijnlijke arm, niets van dat alles.
Het opmerkelijke is dat ik bij de ouderen ook niemand hoor klagen over een bijwerking, wel bij de jongeren.
Is dit toevallig of heeft het met het immuunsysteem te maken?
Zou kunnen. Bij de eerste had ik wat spierpijn, bij de tweede is de impact wat groter. Veel leeftijdgenoten die zich enkele dagen beroerd voelen. Ben zelf dit weekend aan de beurt voor de tweede prik.
Ik ben enkele maanden geleden al geprikt. Maar ik heb nergens last van gehad hoor.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Veel collega's van in de 40 / 50 zijn toch best wel beroerd of zelfs ziek van de tweede prik.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Terri »

Ik hoorde pas van mensen die gemeten zijn op antistoffen omdat ze corona hebben gehad, dat zelfs na een jaar er nog behoorlijk antistoffen aanwezig zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Charles schreef:Veel collega's van in de 40 / 50 zijn toch best wel beroerd of zelfs ziek van de tweede prik.
Dat hoor je best regelmatig, hoewel ik niet van nabij (ik hoor helemaal niet over zieken). Maar je maakt mij niet wijs dat er van deze categorie niemand in het ziekenhuis belandt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9195
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:Ik lees zojuist dat virologen erachter zijn gekomen dat gevaccineerden in zulke hoge mate het virus toch alsnog over kunnen dragen dat de maatregelen voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde weer hetzelfde moet zijn.

Oftewel, de 70% van Nederland, die zich hebben laten vaccineren voor andere, hadden het niet hoeven doen. Ik vind dat je hier al weer uit kan zien dat de wereld gewoon gek is geworden, massa's worden geprikt, terwijl dit alles totaal niet nodig is. Hoogstens voor oudere en risicogroepen.
Waar heb je dat gelezen. Het lijkt er toch vooral op dat er zo'n 70% bescherming is tegen besmet worden, waarbij de hoeveelheid virus waarschijnlijk een stuk minder is onder degenen die toch nog besmet worden, omdat ze vaak veel minder ziek worden. 30% is wel een hoop trouwens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6082
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:dus de samenleving gaat dan iedereen die oud is of in een risicogroep valt maar uitsluiten?

En wat ambtenaar zegt, het is altijd te doen om zwakken te beschermen en de zorg draaiend te houden, dus ik weet niet waar je idee dat het besmettingen leidend is vandaan komt?
Als dat zo was, had alles afgelopen vrijdag weer op slot gegaan
Dat het afgelopen vrijdag niet op slot is gegaan weer komt denk ik omdat het kabinet daardoor min of meer toegeeft dat het opengooien niet echt handig was. Nu blijven ze nog steeds volhouden dat het wel kon.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Bertiel
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

Ze hebben excuses aangeboden, dus ze hebben echt wel door dat ze niet helemaal goed zaten
Je opmerking raakt kant nog wal
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9198
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Nu blijven ze nog steeds volhouden dat het wel kon.
Er is toegegeven dat er een inschattingsfout is gemaakt. 'Ze' blijven dus niet volhouden dat het wel kon.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6082
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ze hebben toegegeven dat ze niet verwacht hadden dat het zo zou omhoog schieten, maar ze blijven ook bij het punt dat versoepelen kon.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-legt ... ~af730aa3/
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door JvW »

parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik lees zojuist dat virologen erachter zijn gekomen dat gevaccineerden in zulke hoge mate het virus toch alsnog over kunnen dragen dat de maatregelen voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde weer hetzelfde moet zijn.

Oftewel, de 70% van Nederland, die zich hebben laten vaccineren voor andere, hadden het niet hoeven doen. Ik vind dat je hier al weer uit kan zien dat de wereld gewoon gek is geworden, massa's worden geprikt, terwijl dit alles totaal niet nodig is. Hoogstens voor oudere en risicogroepen.
Waar heb je dat gelezen. Het lijkt er toch vooral op dat er zo'n 70% bescherming is tegen besmet worden, waarbij de hoeveelheid virus waarschijnlijk een stuk minder is onder degenen die toch nog besmet worden, omdat ze vaak veel minder ziek worden. 30% is wel een hoop trouwens.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b800c3e1/
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9195
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Een fout maken is dat je met de gegevens die je hebt de verkeerde beslissing neemt. Ik denk dat je kunt zeggen dat het kabinet een fout heeft gemaakt. Echter dat de verspreiding zo extreem zou zijn was erger dan de donkere scenarios, dat is niet perse een fout van de regering.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Maar we kunnen wel zeggen dat de vaccinaties zorgen voor een lagere ziekenhuisbezetting, althans, tot nu toe.

Ik worstel met het gegeven dat ik dat als zegen moet zien. Begrijpt iemand dat?
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6082
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

JvW schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik lees zojuist dat virologen erachter zijn gekomen dat gevaccineerden in zulke hoge mate het virus toch alsnog over kunnen dragen dat de maatregelen voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde weer hetzelfde moet zijn.

Oftewel, de 70% van Nederland, die zich hebben laten vaccineren voor andere, hadden het niet hoeven doen. Ik vind dat je hier al weer uit kan zien dat de wereld gewoon gek is geworden, massa's worden geprikt, terwijl dit alles totaal niet nodig is. Hoogstens voor oudere en risicogroepen.
Waar heb je dat gelezen. Het lijkt er toch vooral op dat er zo'n 70% bescherming is tegen besmet worden, waarbij de hoeveelheid virus waarschijnlijk een stuk minder is onder degenen die toch nog besmet worden, omdat ze vaak veel minder ziek worden. 30% is wel een hoop trouwens.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b800c3e1/
Ja precies, mijn bron kwam ook niet van ene of andere halfslachtige website.
Maarja, ik vind het jammer dat ik dit al eerder wist, tegen min of meer iedereen zei, en dan werd uitgelachen of bestempeld als zwartkijker of wappie, maar het blijkt dan toch wel weer eens zo te zijn.

Ook hier zijn er nog steeds vele die heilig geloven in de massale vaccinaties. Opzich is dat prima natuurlijk, maar het is wel jammer als je kritisch bent, dat je direct afgesabeld word.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 20 jul 2021, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9198
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Ik worstel met het gegeven dat ik dat als zegen moet zien. Begrijpt iemand dat?
Nee. Kun je wat meer toelichten?
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6082
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:Maar we kunnen wel zeggen dat de vaccinaties zorgen voor een lagere ziekenhuisbezetting, althans, tot nu toe.

Ik worstel met het gegeven dat ik dat als zegen moet zien. Begrijpt iemand dat?
Maar Ad, dat was toch vorig jaar ook? Minder mensen op de IC? Zonder mondkapjes, strengere lockdowns, al die vaccinaties en inmiddels al de mensen die immuun zijn?

Gewoon even simpel, na bijna 20 miljoen vaccinaties zijn we nu als nog op een zeer, zeer veel hoger getal als een jaar geleden. Hoe is dat ooit mogelijk? Is de Delta-variant dan factor 100-1000x besmettelijker? Vorig jaar ging iedereen ook gewoon op vakantie en hield feestjes e.d.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 20 jul 2021, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie