Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Panny »

Charles schreef:Dat zei mn vrouw ook steeds - al voordat het prikken begon: reken maar niet dat het bij deze ene prik blijft.

Overigens had ze het jaren daarvoor al over de fascinatie voor vaccineren. En nu is het zover.
Vaccinaties zijn niet nu pas zover? Er wordt al jaren wereldwijd flink ingezet op vaccinaties om ziektes als pokken, polio, mazelen, hepatitis B, etc. de wereld uit te helpen.
Het verschil met nu is dat het in kortere tijd gaat omdat de ziekte erg besmettelijk is en snel rond gaat en hierdoor de druk op de zorg anders te hoog wordt.
Maar de vaccinatiegraad zal uiteindelijk niet veel schelen met die tegen bijvoorbeeld mazelen of polio.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Persoonlijk denk ik wat anders. Wat ik denk is dat de corona voor een heel ander doel is. We hebben nu een vaccin. Je hoort nú al weer over een extra prik, en deze prikken blijven komen. Op de gegeven moment kan dat natuurlijk niet meer, en dan komt het, dan is er net toevallig een nieuwe technologie, en die kan altijd op afstand bekijken of je een of andere aandoening hebt. Misschien wel in de vorm van een chip of iets dergelijks, dat weet ik niet precies. En misschien denken er dat ik een complotdenker ben, dat maakt met niet echt uit, maar ik denk dit echt. En de signalen lijken steeds te kloppen. Ik heb altijd al gezegd dat er steeds nieuwe prikken bij moeten komen. En we beginnen dus nu al aan de 3e prik. En geloof me, die derde prik gaat er in NL ook komen.
Ik werd vorige week al door Bill Gates gebeld. Of ik even achter mijn linkeroor wilde kriebelen, hij kon mijn chip niet goed uitlezen.
Haha, ik kan je grap wel waarderen.
Mar serieus, het hoeft niet eens gedwongen, mensen smeken om een vaccin, zodat ze weer vrijheden terugkrijgen. Bijna alle mensen die ik gesproken heb, en nee, dat is niet per definitie een MBO omgeving, nemen het vaccin zodat ze weer bepaalde dingen mogen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Bill Gates kan mn computer niet eens virusvrij houden.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Mar serieus, het hoeft niet eens gedwongen, mensen smeken om een vaccin, zodat ze weer vrijheden terugkrijgen. Bijna alle mensen die ik gesproken heb, en nee, dat is niet per definitie een MBO omgeving, nemen het vaccin zodat ze weer bepaalde dingen mogen.
Voor mij persoonlijk is afname van het risico op ernstige complicaties en bijdrage aan groepsimmuniteit reden om me te laten vaccineren. Voor anderen wellicht de mogelijkheid om weer dingen te kunnen doen. Maakt verder niet zoveel uit.

Ik heb vertrouwen in de wetenschap. Als de huidige vaccins niet (meer) optimaal werken, dan komt er een ander vaccin. En wellicht later zelfs medicijnen.

De mensen uit mijn omgeving die zich niet laten vaccineren hebben over het algemeen weinig vertrouwen in de wetenschap en al helemaal geen vertrouwen in politici.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Bill Gates kan mn computer niet eens virusvrij houden.
Dat ligt dat grotendeels aan jezelf. Defender komt namelijk goed uit tests. Dus of je zorgt niet goed je computer of je stelt hem bewust bloot aan gevaar.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Panny »

HersteldHervormd schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:
Dodo schreef:Ik hoorde vanmorgen op de radio dat in Israel een derde prik wordt overwogen als booster, voor mensen met bepaalde gezondheidsproblemen, zoals mensen die een transplantatie hebben gehad. Niet standaard voor iedereen.
Maar waarom dan?
Omdat hun immuunsysteem slecht werkt.
Al zou dat zo zijn, hadden ze dat dan niet gelijk kunnen vertellen?

Persoonlijk denk ik wat anders. Wat ik denk is dat de corona voor een heel ander doel is. We hebben nu een vaccin. Je hoort nú al weer over een extra prik, en deze prikken blijven komen. Op de gegeven moment kan dat natuurlijk niet meer, en dan komt het, dan is er net toevallig een nieuwe technologie, en die kan altijd op afstand bekijken of je een of andere aandoening hebt. Misschien wel in de vorm van een chip of iets dergelijks, dat weet ik niet precies. En misschien denken er dat ik een complotdenker ben, dat maakt met niet echt uit, maar ik denk dit echt. En de signalen lijken steeds te kloppen. Ik heb altijd al gezegd dat er steeds nieuwe prikken bij moeten komen. En we beginnen dus nu al aan de 3e prik. En geloof me, die derde prik gaat er in NL ook komen.
Je fantaseert maar wat raak over chips en dergelijke.
Of heb jij iemand uit de regering ooit zoiets horen zeggen?
De enige bronnen zijn inderdaad compotdenkers op internet die een grote fantasie hebben.
Over welke signalen heb je het die steeds lijken te kloppen?
En wat zouden die chips precies moeten gaan betekenen in de strijd tegen corona?
Vaccinaties zijn al tientallen jaren een beproefde en heel succesvolle methode in de strijd tegen virussen. Het is dus helemaal niet vreemd of opvallend dat regeringen zich daar op richten. Het zou misschien zelfs vreemder zijn als ze het niet zouden doen. het is dus nergens voor nodig om daar complotten achter te zoeken lijkt me.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Roos2018 »

Panny schreef:
HersteldHervormd schreef:
Al zou dat zo zijn, hadden ze dat dan niet gelijk kunnen vertellen?

Persoonlijk denk ik wat anders. Wat ik denk is dat de corona voor een heel ander doel is. We hebben nu een vaccin. Je hoort nú al weer over een extra prik, en deze prikken blijven komen. Op de gegeven moment kan dat natuurlijk niet meer, en dan komt het, dan is er net toevallig een nieuwe technologie, en die kan altijd op afstand bekijken of je een of andere aandoening hebt. Misschien wel in de vorm van een chip of iets dergelijks, dat weet ik niet precies. En misschien denken er dat ik een complotdenker ben, dat maakt met niet echt uit, maar ik denk dit echt. En de signalen lijken steeds te kloppen. Ik heb altijd al gezegd dat er steeds nieuwe prikken bij moeten komen. En we beginnen dus nu al aan de 3e prik. En geloof me, die derde prik gaat er in NL ook komen.
Je fantaseert maar wat raak over chips en dergelijke.
Of heb jij iemand uit de regering ooit zoiets horen zeggen?
De enige bronnen zijn inderdaad compotdenkers op internet die een grote fantasie hebben.
Over welke signalen heb je het die steeds lijken te kloppen?
En wat zouden die chips precies moeten gaan betekenen in de strijd tegen corona?
Vaccinaties zijn al tientallen jaren een beproefde en heel succesvolle methode in de strijd tegen virussen. Het is dus helemaal niet vreemd of opvallend dat regeringen zich daar op richten. Het zou misschien zelfs vreemder zijn als ze het niet zouden doen. het is dus nergens voor nodig om daar complotten achter te zoeken lijkt me.
20% van de SGPers zijn complotdenkers:
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b9c11e5b/
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Dan lezen ze hun bijbel iig goed; het boek Openbaring. Dat is een complot, niet van mensen maar het plan van God met de wereld.

Zo zie ik het ook met Corona: geen plan van mensen of wereldleiders (overheid krijgt nauwelijks wat van de grond als ze iets willen. Laat staan een overkoepelend plan) maar een ontwikkeling die in gang is gezet die maakt dat er weer een wissel is omgezet. Zoals er meer zijn geweest zoals bijvoorbeeld internet wat alles heeft veranderd. Vaak ontwikkelingen die spiraalsgewijs gaan; na enige tijd vertraagt het weer maar daarna komt het weer terug (eerst www en toen opeens een tweede ontwikkeling met de smartphone).

Alles wat je bekijkt is vanuit je westerse blikveld. Als je klaagt dat de tijden zo donker zijn dan klaag je over de westerse kerk. Maar nu opeens is er een ontwikkeling die wereldwijd is en iedereen aangaat. De wereld is een dorp geworden. Het vaccineren gaat iedereen aan. Dan zie je opeens de invloed en mogelijkheden van nieuwe technieken. Daar waar je er in WO2 nog op los kon frauderen met persoonsbewijzen etc is er geen ontsnappen aan als op enig moment besloten worden om vaccin op te nemen in je Digipass of een of ander nieuw systeem. De vrijheid is verder ingeperkt, de invloed en controle is dan weer verder toegenomen. Het gaat zo vanzelfsprekend dat je het alleen ziet als je achterom kijkt.

Hele ontwikkeling van corona / vaccinatie is pas een beginnetje. Je moet het leggen naast andere ontwikkelingen om beetje te kunnen zien wat het zou kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Charles op 13 jul 2021, 07:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Panny schreef:
Charles schreef:Dat zei mn vrouw ook steeds - al voordat het prikken begon: reken maar niet dat het bij deze ene prik blijft.

Overigens had ze het jaren daarvoor al over de fascinatie voor vaccineren. En nu is het zover.
Vaccinaties zijn niet nu pas zover? Er wordt al jaren wereldwijd flink ingezet op vaccinaties om ziektes als pokken, polio, mazelen, hepatitis B, etc. de wereld uit te helpen.
Het verschil met nu is dat het in kortere tijd gaat omdat de ziekte erg besmettelijk is en snel rond gaat en hierdoor de druk op de zorg anders te hoog wordt.
Maar de vaccinatiegraad zal uiteindelijk niet veel schelen met die tegen bijvoorbeeld mazelen of polio.
Het is niet meer dan logisch dat juist in de tijd van een pandemie de aandacht van overheden volledig op vaccinatie is gericht. Zolang er geen medicijn is, is dat immers de meest efficiënte vorm om het virus terug te dringen. Dat is niet bepaald iets nieuws maar is al het geval sinds mensenheugenis. Binnen de reformatorische is altijd veel verzet geweest tegen vaccineren. Wanneer je middels een prik een verzwakt virus inbrengt, is dat zoals bijvoorbeeld bij Polio in de jaren '60 op een andere manier op te lossen. In Elspeet kregen kinderen in 1966 op school suikerklontjes aangeboden: https://bit.ly/2Vwu38V . Dat is nu niet mogelijk, maar ik heb de indruk dat tegen een suikerklontje met een vaccin veel minder weerstand bestaat dan tegen een prik met hetzelfde vaccin. Of het moet zijn dat we tegenwoordig suiker veel minder gezond vinden dan in 1966.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Charles schreef:Dan lezen ze hun bijbel iig goed; het boek Openbaring. Dat is een complot, niet van mensen maar het plan van God met de wereld.

Zo zie ik het ook met Corona: geen plan van mensen of wereldleiders (overheid krijgt nauwelijks wat van de grond als ze iets willen. Laat staan een overkoepelend plan) maar een ontwikkeling die in gang is gezet die maakt dat er weer een wissel is omgezet. Zoals er meer zijn geweest zoals bijvoorbeeld internet wat alles heeft veranderd. Vaak ontwikkelingen die spiraalsgewijs gaan; na enige tijd vertraagt het weer maar daarna komt het weer terug (eerst www en toen opeens een tweede ontwikkeling met de smartphone).

Alles wat je bekijkt is vanuit je westerse blikveld. Als je klaagt dat de tijden zo donker zijn dan klaag je over de westerse kerk. Maar nu opeens is er een ontwikkeling die wereldwijd is en iedereen aangaat. De wereld is een dorp geworden. Het vaccineren gaat iedereen aan. Dan zie je opeens de invloed en mogelijkheden van nieuwe technieken. Daar waar je er in WO2 nog op los kon frauderen met persoonsbewijzen etc is er geen ontsnappen aan als op enig moment besloten worden om vaccin op te nemen in je Digipass of een of ander nieuw systeem. De vrijheid is verder ingeperkt, de invloed en controle is dan weer verder toegenomen. Het gaat zo vanzelfsprekend dat je het alleen ziet als je achterom kijkt.
Het heeft niets te maken met een verplichte keus tegen Jezus. Ik heb het bange vermoeden dat veel mensen die zich nu verzetten tegen een vaccin straks hun verzet veel sneller op zullen geven.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Panny schreef:
HersteldHervormd schreef:
Je fantaseert maar wat raak over chips en dergelijke.
Of heb jij iemand uit de regering ooit zoiets horen zeggen?
De enige bronnen zijn inderdaad compotdenkers op internet die een grote fantasie hebben.
Over welke signalen heb je het die steeds lijken te kloppen?
En wat zouden die chips precies moeten gaan betekenen in de strijd tegen corona?
Vaccinaties zijn al tientallen jaren een beproefde en heel succesvolle methode in de strijd tegen virussen. Het is dus helemaal niet vreemd of opvallend dat regeringen zich daar op richten. Het zou misschien zelfs vreemder zijn als ze het niet zouden doen. het is dus nergens voor nodig om daar complotten achter te zoeken lijkt me.
Ik heb zeker mensen uit de regering horen waarschuwen tegen de maatregelen, dat de maatregelen niet in verhouding zijn. Dat we moeten oppassen voor een parallele samenleving enzovoort.

Het gaat er om dat ik iets vermoed, en dit vermoeden word keer op keer weer bevestigd, en niet door complotgekkies, maar juist door de mediabronnen, maar ook door de regering.

Ik heb het over de signalen dat er perse gevaccineerd moet worden, zoniet, dan kom je een bar of restaurant in Frankrijk al niet meer in vanaf augustus. En ik geloof het OV ook. In dit is maar een voorbeeld, maar dit komt er zeer waarschijnlijk ook in Nederland. Dit soort dingen zijn al lang geleden voorspelt. Nieuwe mutaties ook. Dat er extra prikken gezet moeten worden is ook al voorspelt, en nu blijkt dat toch wel dichtbij te komen.

Er zijn ook nog zaken die voorspelt worden, maar niet uitkomen, zoals speciale teams die langs de deuren komen om mensen te overtuigen om te vaccineren. Dit is nog niet uitgekomen, de WHO heeft dit wel in een soort stappenplan meegenomen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Het is goed om op onze hoede te zijn. Afgelopen jaar en vier maanden hebben we wel degelijk een overheid / overheden gezien die zich volledig lieten leiden door controledenken. We mogen best beducht zijn op wat wellicht nog komen kan; dat heeft op zich weinig met complotdenken te maken.

Ik verbaas mij erover dat sommigen hier menen dat het handelen van de overheid 'logisch' was en is, ook op het gebied van vaccinatie. Er is maar heel weinig aandacht geweest voor de ontwikkeling van medicijnen en natuurlijke preventie; de focus op vaccinatie is wel degelijk eenzijdig, zeker als het gaat om niet-risicogroepen. Ook zijn er ingrijpende beperkingen geweest voor kerkdiensten en is zware druk uitgeoefend tegen zingen, de bediening van de sacramenten, enzovoort, overigens dikwijls ondersteund door de kerken zelf. Dat zijn wel degelijk verontrustende zaken en voortekenen van verdere inperking van de godsdienstvrijheid en vrijheid van geweten. Het overheidsingrijpen en de uitgeoefende druk en drang is daarom wel degelijk aanleiding tot zorg.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Panny »

HersteldHervormd schreef: Ik heb zeker mensen uit de regering horen waarschuwen tegen de maatregelen, dat de maatregelen niet in verhouding zijn. Dat we moeten oppassen voor een parallele samenleving enzovoort
Natuurlijk mag je van mening verschillen over maatregelen van de overheid.
Ik ben ook geen voorstander van iets als een vaccinatie paspoort.
Maar dat is wat anders dan de regering valselijk beschuldigen van complotten en verkeerde geruchten verspreiden over de motieven van regeringspersonen.
Als je zoiets doet moet het gebaseerd zijn op feiten (en die heb ik nog niet gezien).
En volgens mij is de regering altijd behoorlijk transparant over de maatregelen die ze nemen. En zijn deze maatregelen ook prima te volgen zonder dat je complottheorieën nodig hebt.
En het blijkt ook steeds maar weer dat de regering ook fouten maakt en niets kunnen voorspellen.
Ze hebben ook geen gaven om de toekomst te voorspellen.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Panny schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik heb zeker mensen uit de regering horen waarschuwen tegen de maatregelen, dat de maatregelen niet in verhouding zijn. Dat we moeten oppassen voor een parallele samenleving enzovoort
Natuurlijk mag je van mening verschillen over maatregelen van de overheid.
Ik ben ook geen voorstander van iets als een vaccinatie paspoort.
Maar dat is wat anders dan de regering valselijk beschuldigen van complotten en verkeerde geruchten verspreiden over de motieven van regeringspersonen.
Als je zoiets doet moet het gebaseerd zijn op feiten (en die heb ik nog niet gezien).
En volgens mij is de regering altijd behoorlijk transparant over de maatregelen die ze nemen. En zijn deze maatregelen ook prima te volgen zonder dat je complottheorieën nodig hebt.
En het blijkt ook steeds maar weer dat de regering ook fouten maakt en niets kunnen voorspellen.
Ze hebben ook geen gaven om de toekomst te voorspellen.

Ik constateer alleen dat het juist de overheid is die hamert op vaccineren, zo niet? Dan ben je een weigeraar, of twijfelaar of weet ik het niet wat. De overheid probeert de vaccins door je strot te duwen.

En het ergste vind ik nog dat de overheid steeds zegt, samen krijgen we de corona onder controle, maar dat daar niks geen vertrouwen is op God,
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Ditbenik schreef: Zolang er geen medicijn is, is dat immers de meest efficiënte vorm om het virus terug te dringen
Daar heb ik nou juist veel kritiek over gehoord van diverse artsen: de eenzijdige focus op een vaccin en niet kijken naar werkende (reguliere) medicijnen.

Mijn verhaal hierboven is ook samen te vatten als: de macht die steeds hoger komt te liggen in combinatie met toename van controle en toezicht op het individu. Leg die ontwikkeling eens naast Openbaring.
Plaats reactie