Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Susanna »

Mara schreef:
Susanna schreef:Is het normaal als een twintiger 48 uur na de eerste vaccinatie gaat hoesten, verkouden wordt en keelpijn krijgt?
Het is mogelijk.
Ik hoor de meest uiteenlopende klachten van mensen.
Sommigen zijn een week echt ziek, met koorts, zware vermoeidheid, geen eetlust.
Het RIVM zegt:

"Als je binnen 48 uur na de vaccinatie koorts krijgt, is de kans groot dat het bijwerking is van de vaccinatie. Je kunt het beste zelf wel thuis blijven, maar uw huisgenoten hoeven niet thuis te blijven. Heb je naast koorts ook nog andere klachten die passen bij corona, zoals verkoudheidsklachten, hoesten, plotseling verlies van reuk of smaak, maak dan een afspraak voor een corona-test."
Bedankt @Mara
Bertiel
Berichten: 4594
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mannetje »

Dit vind ik toch wel een mooi stukje uit dit artikel:
Ik hecht eraan te benadrukken dat ik de gemoedsbezwaarden niet ken als mensen die de ernst van het virus bagatelliseren, de maatregelen die we daartegen nemen uit alle macht betwisten en de middelen die we inzetten om die maatregelen weer zo snel mogelijk achter ons te laten, verdacht maken. Wel vind ik het zorgelijk als een deel van hen de argumenten van de antivax-beweging tot de hunne zou maken. Dat lijkt mij niet verstandig. Gewetensbezwaren moeten gewetensbezwaren blijven. Het is aan de overheid om daar respectvol mee om te gaan.”
-
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Mannetje schreef:Dit vind ik toch wel een mooi stukje uit dit artikel:
Ik hecht eraan te benadrukken dat ik de gemoedsbezwaarden niet ken als mensen die de ernst van het virus bagatelliseren, de maatregelen die we daartegen nemen uit alle macht betwisten en de middelen die we inzetten om die maatregelen weer zo snel mogelijk achter ons te laten, verdacht maken. Wel vind ik het zorgelijk als een deel van hen de argumenten van de antivax-beweging tot de hunne zou maken. Dat lijkt mij niet verstandig. Gewetensbezwaren moeten gewetensbezwaren blijven. Het is aan de overheid om daar respectvol mee om te gaan.”
Staat wel wat haaks op zijn eerdere publieke uitspraken, onder andere dat hij ‘geen enkel respect’ heeft voor mensen die zich niet laten inenten. Wat je hier citeert, zegt hij niet voor het NOS of in de Tweede Kamer.
Online
Henk J
Berichten: 2594
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Henk J »

Valcke schreef:
Mannetje schreef:Dit vind ik toch wel een mooi stukje uit dit artikel:
Ik hecht eraan te benadrukken dat ik de gemoedsbezwaarden niet ken als mensen die de ernst van het virus bagatelliseren, de maatregelen die we daartegen nemen uit alle macht betwisten en de middelen die we inzetten om die maatregelen weer zo snel mogelijk achter ons te laten, verdacht maken. Wel vind ik het zorgelijk als een deel van hen de argumenten van de antivax-beweging tot de hunne zou maken. Dat lijkt mij niet verstandig. Gewetensbezwaren moeten gewetensbezwaren blijven. Het is aan de overheid om daar respectvol mee om te gaan.”
Staat wel wat haaks op zijn eerdere publieke uitspraken, onder andere dat hij ‘geen enkel respect’ heeft voor mensen die zich niet laten inenten. Wat je hier citeert, zegt hij niet voor het NOS of in de Tweede Kamer.
Ik denk dat De Jonge dan vooral doelt op mensen die meegaan in de anti-vax beweging. Daar komen soms, op zijn zachtst gezegd, hele bijzondere argumenten uit voort. De Jonge is volgens mij ook een zoon van een dominee en heeft vast wel eens echte gemoedsbezwaarden ontmoet. Maar ik vind wel dat hij zich soms wel heel hard uitspreekt over vaccinatie, dit artikel is al een stuk genuanceerder. Vind het wel een mooi artikel.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ja, inclusief de terechte kanttekening dat het zuur is als jouw vader geen hartoperatie kan krijgen omdat een ander zich niet wilde inenten. Een goed artikel.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Marco »

Hij vat heel in het kort dit hele topic samen, ja :-). Echte bezwaarden en antivaxxer argumenten door elkaar (zie je hier ook), met respect voor bezwaarden (zie je hier hoop ik ook), maar wel de oproep om goed naar de bezwaren te kijken (zie je hier ook). Zou hij meelezen? Wil de echte Hugo opstaan?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Valcke schreef:
Mannetje schreef:Dit vind ik toch wel een mooi stukje uit dit artikel:
Ik hecht eraan te benadrukken dat ik de gemoedsbezwaarden niet ken als mensen die de ernst van het virus bagatelliseren, de maatregelen die we daartegen nemen uit alle macht betwisten en de middelen die we inzetten om die maatregelen weer zo snel mogelijk achter ons te laten, verdacht maken. Wel vind ik het zorgelijk als een deel van hen de argumenten van de antivax-beweging tot de hunne zou maken. Dat lijkt mij niet verstandig. Gewetensbezwaren moeten gewetensbezwaren blijven. Het is aan de overheid om daar respectvol mee om te gaan.”
Staat wel wat haaks op zijn eerdere publieke uitspraken, onder andere dat hij ‘geen enkel respect’ heeft voor mensen die zich niet laten inenten. Wat je hier citeert, zegt hij niet voor het NOS of in de Tweede Kamer.
Precies. Met zoete woorden de RD-achterban paaien, ik vind er niets moois aan.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Laag »

DDD schreef:Ja, inclusief de terechte kanttekening dat het zuur is als jouw vader geen hartoperatie kan krijgen omdat een ander zich niet wilde inenten. Een goed artikel.
Zonder de kanttekening, bij een groeiende bevolking in ons land, hebben we de IC capaciteit bijna met de helft verlaagd, en is het aantal ziekenhuisbedden drastisch gedaald.

Met dat in het achterhoofd vind ik bovenstaande een beetje wrang.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Panny »

Laag schreef:
DDD schreef:Ja, inclusief de terechte kanttekening dat het zuur is als jouw vader geen hartoperatie kan krijgen omdat een ander zich niet wilde inenten. Een goed artikel.
Zonder de kanttekening, bij een groeiende bevolking in ons land, hebben we de IC capaciteit bijna met de helft verlaagd, en is het aantal ziekenhuisbedden drastisch gedaald.

Met dat in het achterhoofd vind ik bovenstaande een beetje wrang.
Er is niks waar van die halvering van IC bedden.

Lees eens; https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-755900/
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Dat Rutte het niet heeft besloten, wil niet perse zeggen dat het niet waar is dat het aantal is verlaagd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Laag schreef:
DDD schreef:Ja, inclusief de terechte kanttekening dat het zuur is als jouw vader geen hartoperatie kan krijgen omdat een ander zich niet wilde inenten. Een goed artikel.
Zonder de kanttekening, bij een groeiende bevolking in ons land, hebben we de IC capaciteit bijna met de helft verlaagd, en is het aantal ziekenhuisbedden drastisch gedaald.
En niet alleen dat.
Ziekenhuizen hebben te maken met een budget, dat niet overschreden mag worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Adagio »

Bij tijden draait de discussie weer zodanig om de vraag, wie er überhaupt op ziekenhuisbedden (niet) mogen liggen. En hoe de efficiency vergroot kan worden in de zorg.

En soms is er ook discussie over degenen, die voor die bedden moeten zorgen, zie onderstaand citaat uit oud artikel (RD artikel 1986)
Na de discussies over de „abortusaanvraag", die in en rond Gorinchem zeer hoog opliepen, heeft het dagelijks bestuur voortdurend druk op Van den Herik uitgeoefend. Hij zag daardoor steeds minder mogelijkheden om als verpleegkundig directeur met een christelijke levensbeschouwing (Van den Herik behoort tot de Christelijke Gereformeerde kerken) te blijven functioneren. Ook de ontwikkelingen op het gebied van euthanasie en het standpunt van het dagelijks bestuur daarover brachten zijn ontslag dichterbij.
De verwijdering tussen de verpleegkundig directeur en het dagelijks bestuur resulteerde uiteindelijk in het „aanbod" om adjunct-directeur te worden. Hij begreep toen hoe laat het was. Aan deze poging om hem monddood te maken, heeft hij niet willen meewerken. Dan zou hij niets meer te vertellen hebben gehad. Hij staat pal voor zijn principes en de enige stap die voor hem overbleef, was te bewilligen in zijn ontslag.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Hoe sommigen belijden 'ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.' maar in de praktijk de naaste verdacht maken. 'Wie het vatte kan, die vatte het.'
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Ditbenik schreef:Hoe sommigen belijden 'ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.' maar in de praktijk de naaste verdacht maken. 'Wie het vatte kan, die vatte het.'
Op welke posting doel je? Dat is wel fijn als je iemand anders splinter over het voetlicht wil halen. Het is heel Bijbels om dan niet vaag maar concreet te zijn.
Plaats reactie