Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Dan heb je blijkbaar ook geen abonnement op de Wachter Sions.
Simon0612 schreef:Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.
En het inenten van de veestapel dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef:
Simon0612 schreef:Al zijn die keten meer iets van 10 jaar geleden als je het mij vraagt.
Geenzins.
Simon0612 schreef:En ik denk dat dat meer regionale problemen zijn dan landelijk.
Geenzins.
Simon0612 schreef:Als jij er nooit wat van hoort moet je misschien jouw predikanten of de Saambinder wat motiveren om die zaken te bespreken?
De ambtsdragers bespreken dit nu publiekelijk in het RD. Maar je hoort nooit in het RD over de gevaren van alcoholmisbruik binnen de gereformeerde gezindte.
Onjuiste stellingname. Eenvoudig op twee termen googlen leveren genoeg resultaten op.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef:Dan heb je blijkbaar ook geen abonnement op de Wachter Sions.
Simon0612 schreef:Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.
En het inenten van de veestapel dan?
Jawel. Wat wil je hiermee zeggen?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Simon0612 schreef: Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.
Het is maar welk verband je wilt zien. Ondanks de vaccinatie is het nog steeds God die gezondheid geeft.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Simon0612 »

Wat betreft veestapel. Ik ben geen veehouder. Nooit over nagedacht en daar heb ik geen pasklaar antwoord op. Al zou ik zeggen: rem op alle troep die ze in vee spuiten. En misschien zijn er ook wel veehouders die hun vee niet inenten. Mooie vraag voor ds. Roos.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Simon0612 schreef: Ik merk maar weinig van die dwang. Nog niemand aan mijn voordeur gehad. Het is wel makkelijk om het dwang te noemen.
De reactie van de heren Geuze spreekt boekdelen. En dat zijn ervaringsdeskundigen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Simon0612 »

Ambtenaar schreef:
Simon0612 schreef: Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.
Het is maar welk verband je wilt zien. Ondanks de vaccinatie is het nog steeds God die gezondheid geeft.
Of ondanks dat we niet zijn gevaccineerd wil God ons nog steeds bewaren en beschermen tegen een besmettelijke ziekte en ligt ons leven volledig in Zijn hand.

Ps: Goede nachtrust!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Amstelodamense »

DDD schreef:Ik las inmiddels de ingezonden brief. Ik verbaas mij erover dat tegen roken niet onderwijzend wordt opgetreden in de GGiN. Dat is wel erg merkwaardig, inderdaad. Is dat het nieuwe argument waar Jantje op doelt?

En verder ben ik het natuurlijk geheel met de schrijver eens dat gemotoriseerd verkeer en kunstmest net zo goed een vorm zijn van onafhankelijk zijn van God, althans niet meer of minder dan bij inenting.
Waar kan ik die brief lezen?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

In het RD van gisteren.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Simon0612 schreef:
Ambtenaar schreef:
Simon0612 schreef: Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.
Het is maar welk verband je wilt zien. Ondanks de vaccinatie is het nog steeds God die gezondheid geeft.
Of ondanks dat we niet zijn gevaccineerd wil God ons nog steeds bewaren en beschermen tegen een besmettelijke ziekte en ligt ons leven volledig in Zijn hand.

Ps: Goede nachtrust!
Ik begrijp niet dat je niet inziet dat je hier ingaat tegen twee vergelijkbare stellingen met een stelling die er helemaal niets mee te maken heeft. Het slaat gewoon nergens op. Het is wel waar, maar het doet niets af aan wat de ander schreef.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:
Simon0612 schreef:
Ambtenaar schreef:
Simon0612 schreef: Zeker, al denk ik dat van dat ene jaar het pijl van de voedingstoffen niet normaliseert. De landbouw is nogal wat intensiever geworden tov 4000 jaar geleden. Maar als je bemesting met inenting gaat vergelijken sla je wat mij betreft de plank behoorlijk mis. Ondanks bemesting, het voeden van de plant, is het nog steeds God die de wasdom geeft.
Het is maar welk verband je wilt zien. Ondanks de vaccinatie is het nog steeds God die gezondheid geeft.
Of ondanks dat we niet zijn gevaccineerd wil God ons nog steeds bewaren en beschermen tegen een besmettelijke ziekte en ligt ons leven volledig in Zijn hand.

Ps: Goede nachtrust!
Ik begrijp niet dat je niet inziet dat je hier ingaat tegen twee vergelijkbare stellingen met een stelling die er helemaal niets mee te maken heeft. Het slaat gewoon nergens op. Het is wel waar, maar het doet niets af aan wat de ander schreef.
Geen idee wat je eigenlijk bedoelt. Misschien kan je het wat beter duiden? Het is trouwens ook mijn doel niet om wat af te doen van wat een ander schreef. Dus als mijn stelling verder wel waar is dan ben ik daar blij om dat eens uit jouw mond te horen.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.youtube.com/watch?v=l6lP6ZAeyq8

Zeer mooi filmpje over de christenen die niet vaccineren. Mooi die getuigenissen!
Dank voor het delen. Wat een geweldig mooi filmpje met hele mooie getuigenissen. Wat fijn dat deze mensen aan het woord kwamen/komen. Absoluut geen gestolde traditie, maar levend Geloof. Alle eer aan God!
Ben jij tegen vaccinatie?
Ja, omdat ik er van overtuigd ben dat God het niet wil.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 03 mar 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Ja, omdat God het niet wil.
Een nuancering lijkt me op zijn plaats. Jij denkt dat God het niet wil.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Ja, omdat God het niet wil.
Een nuancering lijkt me op zijn plaats. Jij denkt dat God het niet wil.
Speciaal aangepast, hoe vind je dat?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Speciaal aangepast, hoe vind je dat?
Heel goed. Zal er zelf ook eens op letten of ik wel voldoende genuanceerd ben op dit forum.
Plaats reactie