Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Jantje schreef:Het wordt hem te heet onder de voeten, denk ik.
Dit noemt men onder de gordel. Niet fair.
Sorry. Maar de zwart-wit houding die mij vaak verweten wordt, die ik in dit draadje bij anderen bemerk, die vind ik niet prettig. En er wordt niet echt inhoudelijk ingegaan op wat ik naar voren breng.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Erskinees »

Je kan mensen niet steeds vragen om op jou te reageren. Wanneer dat niet gebeurt is je reactie blijkbaar gewoon niet waard/interessant/prikkelend genoeg om op te reageren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:Je kan mensen niet steeds vragen om op jou te reageren. Wanneer dat niet gebeurt is je reactie blijkbaar gewoon niet waard/interessant/prikkelend genoeg om op te reageren.
Andersom wordt dat anders wel van mij gevraagd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ukkie »

Erskinees schreef:Je kan mensen niet steeds vragen om op jou te reageren. Wanneer dat niet gebeurt is je reactie blijkbaar gewoon niet waard/interessant/prikkelend genoeg om op te reageren.
Misschien is mijn pb interessanter om op te reageren erskinees. :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:
Hollander schreef:
Jantje schreef:Het wordt hem te heet onder de voeten, denk ik.
Dit noemt men onder de gordel. Niet fair.
Sorry. Maar de zwart-wit houding die mij vaak verweten wordt, die ik in dit draadje bij anderen bemerk, die vind ik niet prettig. En er wordt niet echt inhoudelijk ingegaan op wat ik naar voren breng.
Prima dat je dat vind, maar op zo'n wijze een negatieve toespeling maken is onder de gordel.
En verder is op jou argumenten ook ingegaan, hoewel dat weliswaar niet in een rechtstreekse quote is gedaan. Ik schat in dat op 90% van mijn berichten niet (rechtstreeks) wordt ingegaan. Is dat erg?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

In dit geval vind ik dat 'erg' ja.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:In dit geval vind ik dat 'erg' ja.
Oké. :)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zita »

Stop met discussie over de discussie.
Mocht u graag deel willen uitmaken van het modteam: we zullen een vacature uitzetten zodra we iemand nodig hebben. Tot die tijd: gebruik de meldknop en ga niet zelf een beetje zitten modereren.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Volgens mij is het helder. Er zijn mensen die zich om hen moverende redenen niet laten vaccineren en er zijn mensen die zich wel laten vaccineren. Ik krijg niet de indruk dat argumenten voldoende overtuigend zijn dan wel leiden tot meer begrip voor elkaars positie. Ik zou zeggen: :lock
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Ambtenaar schreef:Volgens mij is het helder. Er zijn mensen die zich om hen moverende redenen niet laten vaccineren en er zijn mensen die zich wel laten vaccineren. Ik krijg niet de indruk dat argumenten voldoende overtuigend zijn dan wel leiden tot meer begrip voor elkaars positie. Ik zou zeggen: :lock
Nou, dat zou ik niet direct zo zeggen. Ook al reageer ik niet veel, ik lees de discussie met grote belangstelling. Ik heb veel strijd over het wel of niet vaccineren en de voor en tegen argumenten zetten mij erg aan het denken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Dit is een ziekte die we op korte termijn medisch gezien alleen kunnen bestrijden met vaccinatie. Misschien werkt dat, onder Gods zegen. Afwachten is geen optie. Dat kost veel doden.
Als het werkt profiteren niet-gevaccineerden ook, als het er niet te veel zijn. Dus we hoeven het niet oneens te zijn.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Isala »

Ik vind de hetze die er gaande is rondom het vaccin buiten proportioneel.
Er is maar één redding: de V van Vaccin.
Er is niets anders, en het wordt ook niet op prijs gesteld dat je er anders over denkt.
Onze blik moet op het vaccin zijn gericht.
Enkel dat gegeven vind ik bizar. Het doet eng aan. Laat ik maar eerlijk zijn: het doet me duister aan.
Twee maanden geleden stond er in onze krant:
"De angst moet groter worden, anders zijn de mensen niet bereidt het vaccin te nemen".
Daar is inmiddels alles voor uit de kast getrokken, zie ook de ontzettende druk om twee dagen (!) eerder te starten met vaccineren.
Mensen schreeuwen inmiddels om een vaccin!
In Nederland mag je eerder baas in eigen buik zijn, dan over je eigen bovenarm.
De rollen zijn compleet omgedraaid.
Hora est!
Online
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ik zou niet graag verzorgd worden door iemand die niet gevaccineerd is. Dat is toch heel begrijpelijk? Ik ben een groot voorstander van gewetensvrijheid, ook voor mensen in de zorg. Maar dat neemt niet weg, dat ik niet blij zou zijn met onnodige risico's. En niet inenten brengt wel risico's mee.

En als je een ander middel weet, dan kun je je natuurlijk melden. Maar als mijn benzinetank leeg is, dan is er maar één middel van belang, en dat is benzine. Dat heeft niets met een hetze te maken, dat is gewoon hoe het werkt.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:Ik zou niet graag verzorgd worden door iemand die niet gevaccineerd is. Dat is toch heel begrijpelijk? Ik ben een groot voorstander van gewetensvrijheid, ook voor mensen in de zorg. Maar dat neemt niet weg, dat ik niet blij zou zijn met onnodige risico's. En niet inenten brengt wel risico's mee.

En als je een ander middel weet, dan kun je je natuurlijk melden. Maar als mijn benzinetank leeg is, dan is er maar één middel van belang, en dat is benzine. Dat heeft niets met een hetze te maken, dat is gewoon hoe het werkt.
Dat is natuurlijk een scheve vergelijking. Benzine is een eerste levensbehoefte voor een auto. Wat benzine voor een auto is, is eten voor een mens.
Als je dan toch een vergelijking met een auto wilt zou ik kiezen voor een abonnement bij de ANWB, waarbij je het abonnement gebruikt als een verzekering.
Online
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ik vind de vergelijking vooralsnog niet scheef. Benzine is een middel. Zonder dat, rijdt een auto niet. Zonder inenting ben je niet beschermd tegen corona. In beide gevallen kan God bovennatuurlijk ingrijpen, maar dat is ongewoon.
Plaats reactie