Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Peiling eindigde op 14 dec 2019, 22:35

1. Ik heb een kerstboom met alles erop en eraan, en ook kerstversiering zoals kerststukjes en lichtjes.
18
26%
2. Ik heb alleen kerstversiering zoals kerststukjes en lichtjes. Een beetje gezelligheid in huis moet toch wel kunnen?
32
47%
3. Ik heb géén kerstboom en géén kerstversiering in huis. Kerst gaat niet over glitter en glamour, maar over Jezus Christus, Die geboren wilde worden op de onder de vloekliggende aarde, om te zoeken en zalig te maken dat verloren is.
18
26%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Mara »

helma schreef:
-DIA- schreef:Waar zijn al die EO-visjes gebleven... Ik meen er veel minder waar te nemen dan misschien een decennium terug? Of langer?
In ieder geval heb ik me nooit laten verleiden om zo'n symbool op mijn auto te bevestigen. Want ook die 'Visjesplakkers' waren verre van een geestelijke eenheid, net als de EO, onder anderen.
Tja.. Je hebt rechtszwemmende visjes en linkszwemmende visjes.
O :quoi
-DIA- schreef:Dat is me nooit opgevallen...
Nou mij ook niet.
Wat is dan het verschil?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Susan »

John Galt schreef:Laat een ieder dus in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd zijn. Wel of geen boom, wel of geen kerstliedjes, überhaupt wel of geen kerst, het gaat erom wat ons dichterbij Hem brengt. En of onze levensboom goede vruchten voortbrengt, niet of wij wel of geen kunstboom hebben.
Precies, dàt!
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Klavart »

Mara schreef:
helma schreef:
-DIA- schreef:Waar zijn al die EO-visjes gebleven... Ik meen er veel minder waar te nemen dan misschien een decennium terug? Of langer?
In ieder geval heb ik me nooit laten verleiden om zo'n symbool op mijn auto te bevestigen. Want ook die 'Visjesplakkers' waren verre van een geestelijke eenheid, net als de EO, onder anderen.
Tja.. Je hebt rechtszwemmende visjes en linkszwemmende visjes.
O :quoi
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... b2/ichthus
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21 ... s-op-auto/
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Mara »

Ik had geen idee, heb me hier nog nooit in verdiept.
Dus ik moet mijn visje naar links laten zwemmen als ik het in de boom hang? ;)
Om weer on topic te raken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Terri »

En als 'tegenhanger' een sticker met een haai die het visje opeet, heb visje maar weggelaten...Afbeelding akelig... (sorry off topic)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Ik had geen idee, heb me hier nog nooit in verdiept.
Dus ik moet mijn visje naar links laten zwemmen als ik het in de boom hang? ;)
Om weer on topic te raken.
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Van Ewijk »

Moet kerst een tijd zijn van bezinning en gedachten over de Heere Jezus?
In dat geval is het bij mij iedere dag van het jaar kerst.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door John Galt »

Hoewel we lekker off-topic gaan, nog een mooi verhaal dat ik eens ergens las . Een christenvader in de VS kreeg van zijn zoontje op de achterbank de vraag: "Pap, is iedereen die zachter rijdt dan wij een sukkel en iedereen die harder rijdt een maniak?" Daar schrok hij van. ZIjn houding in het verkeer was niet conform zijn levensovertuiging blijkbaar. Hij besloot voortaan de rijstijl van de smalle weg te voeren. Een paar dagen later stond hij bij een stoplicht achter een auto met de bumpersticker "Honk if you love Jesus". Nou, goed dan: Toet toet!
Waarop de man in de auto voorhem zijn raampje opende en boos achteruit riep: "Het is nog rood, **kel!"
Hmmmm
Who is John Galt? :quoi
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door crossmountain »

Wat een heerlijk nuchtere column in de nieuwe Terdege van Ds. M. van Kooten. Wat een authentiek persoon!
Kort citaat:
"Toch was het thuis en op school de allergewoonste zaak van de wereld dat er een kerstboom aanwezig was. De kerstboom thuis was zelfs voorzien van de mooiste piek. Tevens bevatte hij heuse kaarsjes. Wat we daarentegen absoluut niet in huis hadden was een televisie. Die is er ook nooit gekomen. Daardoor ben ik ook nooit zo’n strijder tegen kerstbomen, al heb ik er zelf totaal geen behoefte aan."
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door -DIA- »

crossmountain schreef:Wat een heerlijk nuchtere column in de nieuwe Terdege van Ds. M. van Kooten. Wat een authentiek persoon!
Kort citaat:
"Toch was het thuis en op school de allergewoonste zaak van de wereld dat er een kerstboom aanwezig was. De kerstboom thuis was zelfs voorzien van de mooiste piek. Tevens bevatte hij heuse kaarsjes. Wat we daarentegen absoluut niet in huis hadden was een televisie. Die is er ook nooit gekomen. Daardoor ben ik ook nooit zo’n strijder tegen kerstbomen, al heb ik er zelf totaal geen behoefte aan."
Als hij dat zo voelt en ervaren heeft.... maar waar ik wel bang voor ben, en dat is de mens, dat hij deze woorden aangrijpt om een boom in huis te halen. Zo is het mensenhart, hij wil dit best wel graag. Dat wordt hij door de wereld niet zo bespot om bekrompenheid enz. En dat dit juist in deze tijd gezegd wordt vind ik ook wel begrijpelijk, er moet immers meer ruimte komen voor wat meer franje. Ik luisterde vanavond naar het kinderkerstfeest (elders) en dan denk ik wel eens: We halen gezangen de kerk in die niet altijd verantwoord zijn. Het klinkt best mooi, maar ik denk dat het niet vreemd is dat dit alleen 'sfeerverhogend' moet werken... En dat is niet de kern van het Kerstfeest. Dat is meer het X-mas van de wereld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Amstelodamense »

-DIA- schreef:
crossmountain schreef:Wat een heerlijk nuchtere column in de nieuwe Terdege van Ds. M. van Kooten. Wat een authentiek persoon!
Kort citaat:
"Toch was het thuis en op school de allergewoonste zaak van de wereld dat er een kerstboom aanwezig was. De kerstboom thuis was zelfs voorzien van de mooiste piek. Tevens bevatte hij heuse kaarsjes. Wat we daarentegen absoluut niet in huis hadden was een televisie. Die is er ook nooit gekomen. Daardoor ben ik ook nooit zo’n strijder tegen kerstbomen, al heb ik er zelf totaal geen behoefte aan."
Als hij dat zo voelt en ervaren heeft.... maar waar ik wel bang voor ben, en dat is de mens, dat hij deze woorden aangrijpt om een boom in huis te halen. Zo is het mensenhart, hij wil dit best wel graag. Dat wordt hij door de wereld niet zo bespot om bekrompenheid enz. En dat dit juist in deze tijd gezegd wordt vind ik ook wel begrijpelijk, er moet immers meer ruimte komen voor wat meer franje. Ik luisterde vanavond naar het kinderkerstfeest (elders) en dan denk ik wel eens: We halen gezangen de kerk in die niet altijd verantwoord zijn. Het klinkt best mooi, maar ik denk dat het niet vreemd is dat dit alleen 'sfeerverhogend' moet werken... En dat is niet de kern van het Kerstfeest. Dat is meer het X-mas van de wereld.
Niet zo zuur.....
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door -DIA- »

Amstelodamense schreef:
-DIA- schreef:
crossmountain schreef:Wat een heerlijk nuchtere column in de nieuwe Terdege van Ds. M. van Kooten. Wat een authentiek persoon!
Kort citaat:
"Toch was het thuis en op school de allergewoonste zaak van de wereld dat er een kerstboom aanwezig was. De kerstboom thuis was zelfs voorzien van de mooiste piek. Tevens bevatte hij heuse kaarsjes. Wat we daarentegen absoluut niet in huis hadden was een televisie. Die is er ook nooit gekomen. Daardoor ben ik ook nooit zo’n strijder tegen kerstbomen, al heb ik er zelf totaal geen behoefte aan."
Als hij dat zo voelt en ervaren heeft.... maar waar ik wel bang voor ben, en dat is de mens, dat hij deze woorden aangrijpt om een boom in huis te halen. Zo is het mensenhart, hij wil dit best wel graag. Dat wordt hij door de wereld niet zo bespot om bekrompenheid enz. En dat dit juist in deze tijd gezegd wordt vind ik ook wel begrijpelijk, er moet immers meer ruimte komen voor wat meer franje. Ik luisterde vanavond naar het kinderkerstfeest (elders) en dan denk ik wel eens: We halen gezangen de kerk in die niet altijd verantwoord zijn. Het klinkt best mooi, maar ik denk dat het niet vreemd is dat dit alleen 'sfeerverhogend' moet werken... En dat is niet de kern van het Kerstfeest. Dat is meer het X-mas van de wereld.
Niet zo zuur.....
Is niet zuur bedoeld, maar een beetje kennis van een mensenhart zal wel moeten toestemmen dat het geen heel onrealistische gedachte is...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Orchidee »

Ik was vanmiddag in een "gergem" tuincentrum: er waren kerstbomen, kerststukken, kerstaccesoires in alle kleuren, maten en prijzen, zelfs een grote kerstman die als je er langs bewoog een liedje zong (geen christelijk kerstlied)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Ik was vanmiddag in een "gergem" tuincentrum: er waren kerstbomen, kerststukken, kerstaccesoires in alle kleuren, maten en prijzen, zelfs een grote kerstman die als je er langs bewoog een liedje zong (geen christelijk kerstliedAfbeelding)
Wat is een gergem tuincentrum? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Heb jij wel of geen kerstboom of kerstversiering in huis?

Bericht door eilander »

Maanenschijn schreef:
Orchidee schreef:Ik was vanmiddag in een "gergem" tuincentrum: er waren kerstbomen, kerststukken, kerstaccesoires in alle kleuren, maten en prijzen, zelfs een grote kerstman die als je er langs bewoog een liedje zong (geen christelijk kerstliedAfbeelding)
Wat is een gergem tuincentrum? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Tijd voor een gergeminned tuincentrum :nonnon
Plaats reactie