Adagio schreef:parsifal schreef:... mijn visie op homoseksualiteit en hoe er mee om te gaan binnen de kerk en voor Christenen in het algemeen. Laat daar de Bijbel maar spreken.
Mee eens.
Lukas 10: "Maar hij willende zichzelven rechtvaardigen, zeide tot Jezus: En wie is mijn naaste? En Jezus antwoordende zeide: … Wie dan van deze drie dunkt u de naaste geweest te zijn desgenen die onder de moordenaars gevallen was? En hij zeide: Die barmhartigheid aan hem gedaan heeft. Zo zeide dan Jezus tot hem: Ga heen en doe gij desgelijks."
Spr. 28: "Die zijn overtredingen bedekt, zal niet voorspoedig zijn; maar die ze bekent en laat, zal barmhartigheid verkrijgen."
Matth. 21: "Jezus zeide tot hen: Voorwaar Ik zeg u, dat de tollenaars en de hoeren u voorgaan in het Koninkrijk Gods. Want Johannes is tot u gekomen in den weg der gerechtigheid, en gij hebt hem niet geloofd; maar de tollenaars en hoeren hebben hem geloofd".
Teksten die misschien over dit onderwerp meer zeggen dan die direct over homoseksualiteit gaan.