Leggings

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leggings

Bericht door eilander »

Ik bedoelde het woord ergeren gewoon in de normale betekenis van het woord, zoals wij dit gebruiken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Leggings

Bericht door pierre27 »

eilander schreef:Ik bedoelde het woord ergeren gewoon in de normale betekenis van het woord, zoals wij dit gebruiken.

Eilander, je punt is duidelijk hoor. Zo versta ik ook het ergeren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Leggings

Bericht door DDD »

Wat een genoegen om deze discussie te lezen. Zo is er weer een reden om over de HSV te praten.

Iets verder terug ben ik het met Wim Anker eens. Kinderen kunnen geen onzedig gedrag vertonen, maar dat neemt niet weg dat het wel fijn is dat andere mensen geen beelden kunnen maken om te gebruiken in hun eigen onzedig gedrag, al vind ik dat een veel te slappe uitdrukking voor kindermisbruik. Dus je moet daar wel rekening houden in kleding en het gebruik van sociale media.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Leggings

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Wat een genoegen om deze discussie te lezen. Zo is er weer een reden om over de HSV te praten.

Iets verder terug ben ik het met Wim Anker eens. Kinderen kunnen geen onzedig gedrag vertonen, maar dat neemt niet weg dat het wel fijn is dat andere mensen geen beelden kunnen maken om te gebruiken in hun eigen onzedig gedrag, al vind ik dat een veel te slappe uitdrukking voor kindermisbruik. Dus je moet daar wel rekening houden in kleding en het gebruik van sociale media.
Zeer leerzaam inderdaad deze discussie. Over Hamburger SV praat ik niet graag, ik heb te weinig verstand van het Duitse voetbal:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Klavart »

-DIA- schreef:
Klavart schreef:
-DIA- schreef:Er bestaat mannenmode die ik nooit zou dragen. Mode of niet.
Ik weiger mee te doen met
b. Petten
U bent waarschijnlijk niet kaal? Of draagt u een ander soort hoofddeksel als het zonnig is?
Is het de bedoeling dat ik dit serieus moet nemen?
Ik denk dat het niet serieus bedoeld is, vandaar dat ik me maar stil ga houden.
Nou ja, voor deze keer, ik ben namelijk heel makkelijk te manipuleren:
Ik ben niet kaal, wel grijs.
De grote vraag luidt dan of een grijs man per definitie ook wijs is.
Het was serieus bedoeld. Omdat ik aan de kale kant ben, draag ik wel een pet als het zonnig is.
Maar ik vermoedde al dat de kwaliteit van uw 'dakbedekking' iets zou zeggen over uw standpunt betreffende petten.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Leggings

Bericht door Ditbenik »

eilander schreef:Ik bedoelde het woord ergeren gewoon in de normale betekenis van het woord, zoals wij dit gebruiken.
Dat is prima maar dan is er geen Bijbelse grond voor. Dat is wat ik even wilde aangeven. Als je ergeren gebruikt in de huidige betekenis van het woord, loop je daar mee vast omdat dan evenzogoed geldt dat andere mij niet mogen ergeren. In de praktijk mag dat echter wel, terwijl ik een ander niet mag ergeren. Althans, volgens degenen die steeds het woord ergeren in een discussie binnen vliegen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Leggings

Bericht door liz boer »

eilander schreef:Ik bedoelde het woord ergeren gewoon in de normale betekenis van het woord, zoals wij dit gebruiken.
eilander schreef:
@Wim, we draaien wel een beetje in een kringetje rond zo. We stellen vast dat er geen overduidelijk, letterlijk, direct verbod in de Bijbel staat. Tóch zeg ik: niet doen, omdat we dan in onze cultuur mensen ergeren. Is dat dan niet Bijbels? Ik meen van wel.
Mensen ergeren is onbijbels.
Ik meende echt dat je iets anders bedoelde.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door eilander »

Ditbenik schreef:
eilander schreef:Ik bedoelde het woord ergeren gewoon in de normale betekenis van het woord, zoals wij dit gebruiken.
Dat is prima maar dan is er geen Bijbelse grond voor. Dat is wat ik even wilde aangeven. Als je ergeren gebruikt in de huidige betekenis van het woord, loop je daar mee vast omdat dan evenzogoed geldt dat andere mij niet mogen ergeren. In de praktijk mag dat echter wel, terwijl ik een ander niet mag ergeren. Althans, volgens degenen die steeds het woord ergeren in een discussie binnen vliegen.
Hier klopt niets van, maar ik ga mezelf niet steeds herhalen.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Leggings

Bericht door Wim Anker »

De uiterste consequentie van wat @Elander voorstaat is de boerka.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:De uiterste consequentie van wat @Elander voorstaat is de boerka.
Dat klopt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Terri »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:De uiterste consequentie van wat @Elander voorstaat is de boerka.
Dat klopt.
En dan zijn er weer anderen die zich ergeren....dus we komen er niet uit :)
Kan iemand nog een keer de juiste toepassing geven wanneer je ergeren gebruikt dan wel irriteren?
Dat is inmiddels ook veranderd.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Ditbenik »

eilander schreef:
Ditbenik schreef:
eilander schreef:Ik bedoelde het woord ergeren gewoon in de normale betekenis van het woord, zoals wij dit gebruiken.
Dat is prima maar dan is er geen Bijbelse grond voor. Dat is wat ik even wilde aangeven. Als je ergeren gebruikt in de huidige betekenis van het woord, loop je daar mee vast omdat dan evenzogoed geldt dat andere mij niet mogen ergeren. In de praktijk mag dat echter wel, terwijl ik een ander niet mag ergeren. Althans, volgens degenen die steeds het woord ergeren in een discussie binnen vliegen.
Hier klopt niets van, maar ik ga mezelf niet steeds herhalen.
Daar hoef je niets voor te herhalen. Prima als je vindt dat je andere niet mag ergeren maar daarvoor kun je niet een Bijbeltekst gebruiken. Die gaan immers niet over de huidige betekenis van ergeren. Verder blijft gewoon staan dat degenen die vinden dat je bijvoorbeeld geen legging mag dragen omdat je daarmee anderen ergert, mij bijvoorbeeld ergeren door bij een temperatuur van 30 graden in driedelig zwart in de kerk te gaan zitten. Ik noem zomaar even een dwarsstraat. Maar dit onzinnige voorbeeld maakt wel duidelijk dat je met de huidige betekenis van het woord ergeren volledig vastloopt als je dat op die manier hanteert.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

Ditbenik schreef:Verder blijft gewoon staan dat degenen die vinden dat je bijvoorbeeld geen legging mag dragen omdat je daarmee anderen ergert, mij bijvoorbeeld ergeren door bij een temperatuur van 30 graden in driedelig zwart in de kerk te gaan zitten. Ik noem zomaar even een dwarsstraat.
Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leggings

Bericht door eilander »

Gaan we weer... Dames met legging hebben óf de juiste intentie óf kunnen we niet in het hart kijken. Heren met een zwart pak zitten er met verkeerde bedoelingen.
Ik stop er maar mee.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:
Ditbenik schreef:Verder blijft gewoon staan dat degenen die vinden dat je bijvoorbeeld geen legging mag dragen omdat je daarmee anderen ergert, mij bijvoorbeeld ergeren door bij een temperatuur van 30 graden in driedelig zwart in de kerk te gaan zitten. Ik noem zomaar even een dwarsstraat.
Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dat is altijd de reden van deze mensen om een zwart pak te dragen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie