Leggings

Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Leggings

Bericht door Junia »

Dodo schreef:Het ergste aan een legging is dat het bij volwassen vrouwen helemaal niet mooi staat. Bij kinderen is het prima, lekker warm en ze zijn bedekt. Maar onder een knielange rok een legging die er tien centimeter onderuit piept :bobo

Mijn onderbenen zijn wel wat langer dan 10 cm hoor!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Leggings

Bericht door Herman »

Orfeo schreef:
GGotK schreef:
Orfeo schreef:
GGotK schreef: Het gaat niet zozeer om de legging, maar meer om de trend (in wat voor zaak dan ook) te schurken tegen de grenzen van de wereld. Het is een hellend vlak.
Een hellendvlakargument is meestal een drogreden.
Dat is een D'66 argument.
Alweer een drogreden. Gaat lekker zo.
:haha
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Leggings

Bericht door GGotK »

Orfeo schreef:
GGotK schreef:
Orfeo schreef:
GGotK schreef: Het gaat niet zozeer om de legging, maar meer om de trend (in wat voor zaak dan ook) te schurken tegen de grenzen van de wereld. Het is een hellend vlak.
Een hellendvlakargument is meestal een drogreden.
Dat is een D'66 argument.
Alweer een drogreden. Gaat lekker zo.
Het is duidelijk dat wij klaar zijn. Het gaat je goed.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

Als argument dat door leggings de rokken korter zijn geworden klinkt, denk ik vaak:

Eerst waren er de te korte rokken toen kwamen pas de leggings...
Niet andersom. Ik kan me nog herinneren dat in mijn tijd op de reformatorische middelbare school jaren 90) een aantal meiden in korte zwarte hoerenrokjes liepen zonder legging.
Nu met legging nog net zo. Liefst zwart in een kleur.. legging en lapjestof, strak.
En ja ik zie in de familiealbums ook de korte rokjes van moeders, ook binnen onze gezindte.
Nee niets zedelijks aan, dus van alle tijden. Niet goed te praten. Lange rokken dus. Met of zonder legging....


Maar dat neemt niet weg dat een rok nog altijd een vrouwen kledingstuk is. En het dichtst bij de gewaden uit de Bijbel staat. Of niet soms?
Tegelijkertijd zijn de mannen ook in de loop van die geschiedenis pas broeken gaan dragen... praktisch, modieus, maar wel een grotere verandering. Dus wie hebben nu eigenlijk de broekendiscussie aan gezwengeld :humhihi

Eigenlijk zouden we allemaal in lange jurken/gewaden moeten gaan lopen. Heb je die hele legging en broek rok discussie niet meer nodig.

En we blijven nog dicht bij de Schrift ook. Iedereeen tevreden...

Dus mannen.... :)

Afbeelding

O,ja en de vrouwen hebben ook gelijk hun hoofd bedekt. Dus die discussie hoeft ook niet voor de duizendste keer aangezwengeld te worden.
:jongle
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 22 jun 2018, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Leggings

Bericht door Zita »

De legging lijkt alweer op z'n retour. Deze zomer moet je in je witte sneakers een dunne zwarte panty dragen, als ik het benenbeeld om mij heen op school eens bekijk.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:De legging lijkt alweer op z'n retour. Deze zomer moet je in je witte sneakers een dunne zwarte panty dragen, als ik het benenbeeld om mij heen op school eens bekijk.
Dacht al.... hebben ze het niet te warm zo. Zelfs bij boven de 25 graden...
Maar het is mode.
Verklaart alles :yahoo
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 22 jun 2018, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Leggings

Bericht door DDD »

GGotK schreef:
DDD schreef:Nee hoor. Dat vond ik toen ook al een wonderlijk artikel. Maar goed. Misschien is dat alleen te begrijpen als je ook tegen het dragen van een broek door vrouwen bent.
Waarom zou je daar niet op tegen zijn?
Ik wil zeker niemand negeren, maar dit vind ik echt zo'n gekke vraag, dat ik daar geen antwoord op ga geven. Als je wat rondkijkt op straat, zie je veel mensen die daar niet op tegen zijn. Ik weet overigens niet veel vrouwen in de GG die nooit een broek dragen. Maar dat zal ook per plaats iets verschillen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Leggings

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:Als argument dat door leggings de rokken korter zijn geworden klinkt, denk ik vaak:

Eerst waren er de te korte rokken toen kwamen pas de leggings...
Niet andersom. Ik kan me nog herinneren dat in mijn tijd op de reformatorische middelbare school jaren 90) een aantal meiden in korte zwarte hoerenrokjes liepen zonder legging.
Ik was puber in de jaren '60/70 en droeg ook kortere rokken. In de zomer dan, de wintermode was maxi.
Mijn vader vond het grote dwaasheid. Nu was mijn rok niet zo kort dat je het hoerenrokje kon noemen.
Maar handbreedte boven de knie.
Lilian1975 schreef:Niet goed te praten. Lange rokken dus. Met of zonder legging....
Er is nog een tussenweg. Ik ben één keer met een enkellange rok zo op mn plaat gevallen, dat ik die rok meteen tot poetslap heb verknipt. Levensgevaarlijk ook op de fiets.
Ik draag dus knielange rokken en jurkjes, d.w.z. op of net onder de knie.
Lilian1975 schreef:Eigenlijk zouden we allemaal in lange jurken/gewaden moeten gaan lopen.
Lekker praktisch op de fiets en in de auto en zo. Niet dus.
Maar ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt? ;)
Zita schreef:Deze zomer moet je in je witte sneakers een dunne zwarte panty dragen
Ja heel leuk, maar geen blote benen? (als het zo heet is)

En legging heb ik nooit gedragen omdat ik ze spuuglelijk en onflatteus vind.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Leggings

Bericht door liz boer »

Zita schreef:De legging lijkt alweer op z'n retour. Deze zomer moet je in je witte sneakers een dunne zwarte panty dragen, als ik het benenbeeld om mij heen op school eens bekijk.
Gelukkig moet ik niks, gewoon een lange rok met legging, dat draag ik altijd... ik heb op een school gewerkt, daar vroeg een leerling, u houdt niet van mode hè? Nee inderdaad, maar u ziet er toch altijd leuk uit, dat was dan weer een opsteker.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Leggings

Bericht door Desiree »

:) die Mara. Je hebt nooit gezien hoe elegant ik eruit zie met een legging...

LizBoer.. oude schatten opgedoken.. prachtig. Dank je wel!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Leggings

Bericht door Mara »

Desiree schreef::) die Mara. Je hebt nooit gezien hoe elegant ik eruit zie met een legging...
Mijn dochter droeg ze ook, tot voor een paar jaar geleden en ze stonden schattig bij haar. Maar ik wist niet dat ze nog steeds te koop zijn. ;)
Ik heb swinters weleens een dikke wollen legging aan, in laarzen, met wollen sokken. :ouioui
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Leggings

Bericht door GGotK »

DDD schreef:
GGotK schreef:
DDD schreef:Nee hoor. Dat vond ik toen ook al een wonderlijk artikel. Maar goed. Misschien is dat alleen te begrijpen als je ook tegen het dragen van een broek door vrouwen bent.
Waarom zou je daar niet op tegen zijn?
Ik wil zeker niemand negeren, maar dit vind ik echt zo'n gekke vraag, dat ik daar geen antwoord op ga geven. Als je wat rondkijkt op straat, zie je veel mensen die daar niet op tegen zijn. Ik weet overigens niet veel vrouwen in de GG die nooit een broek dragen. Maar dat zal ook per plaats iets verschillen.
Ik heb er geen probleem mee als je me negeert. Waar ik wel problemen mee heb dat je, niet alleen bij dit onderwerp, het behoudende gedeelte van de GG of welke kerk dan ook probeert af te schilderen (zowel openlijk als tussen de regels door) als minderwaardig, dom en achterhaalt.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
Ik was puber in de jaren '60/70 en droeg ook kortere rokken. In de zomer dan, de wintermode was maxi.
Mijn vader vond het grote dwaasheid. Nu was mijn rok niet zo kort dat je het hoerenrokje kon noemen.
Maar handbreedte boven de knie.

Dit soort mode werd toch echt wel gedragen. Zonder legging ;) En ik vind dit echt wel kort als je nagaat dat de officiële kledingregels bij mijn dochter op school is net boven de knie... (maar wat net boven de knie is, wordt ruim opgerekt)

Afbeelding
Afbeelding

Ja mijn post zit ironie in.
Maar de mannen blijven stil nu ;)
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Leggings

Bericht door Brbndr »

we kunnen eindeloos hierover discusseren. Er is ons altijd gezegd we moeten kleden zo dat we niet uitgelachen worden bij de wereld en dat we Gods volk geen verdriet doen. In onze multiculturele samenleving lopen we niet zo gauw voor de gek. Ik denk dat we misschien meer last hebben van refos als we 'te degelijk' zijn dan van de wereld.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Leggings

Bericht door Ambtenaar »

GGotK schreef: Ik heb er geen probleem mee als je me negeert. Waar ik wel problemen mee heb dat je, niet alleen bij dit onderwerp, het behoudende gedeelte van de GG of welke kerk dan ook probeert af te schilderen (zowel openlijk als tussen de regels door) als minderwaardig, dom en achterhaalt.
Iedereen kan toch aantrekken wat hij of zij prettig vindt, zo lang dit voldoet aan de fatsoensnormen?

Stukjes zoals door ds. Van Aalst komen mij altijd zo drammerig over. Hij probeert op basis van sentimenten zijn stellingname kracht bij te zetten, dan vind ik ronduit zwak.
Plaats reactie