Pelsdierhouderij op Bijbelse gronden onaanvaardbaar

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Pelsdierhouderij op Bijbelse gronden onaanvaardbaar

Bericht door jakobmarin »

Erasmiaan schreef:Overigens vind ik dat we doorslaan in onze aandacht voor het dierenwelzijn. Het is de decadentie ten top. Terwijl bij ziekte stallen rücksichtlos geruimd worden.
Daarom zou het ook zo mooi zijn als we als christenen laten zien dat we tegen beide zijn: het kweken van luxe bont voor hotemetoten (over decadentie gesproken) én tegen het ruimen van grote aantallen dieren.
Erasmiaan schreef:En dan vinden ze het gek dat boeren met hooivorken de straat op gaan. Dat bewijst overigens dat boeren wel degelijk om het welzijn van hun dieren geven.
Dat zal ongetwijfeld een onderdeel van hun verontwaardiging zijn geweest, maar het zijn ook gewoon hun centjes die ze zien verdwijnen natuurlijk.

We moeten ook onszelf in dit probleem aanpakken,
want als wij kiloknallers blijven kopen, zijn boeren verplicht om intensief te blijven veehouden.

Misschien een leuke brug om de oorspronkelijke vragen nog eens voor het voetlicht te brengen:
Vragen zoals:
* Is het als christen goed om alleen GROENE energie te hebben en sowieso ook rekening te houden met zo min mogelijk energie te gebruiken?
* Als je een auto aanschaft, kiezen we er dan een die zo min mogelijk uitstoot?
* Kopen we biologisch vlees, of toch maar die plofkip-kiloknaller?
* Hebben we onze (spaar)centjes staan bij een Bank die let op eerlijke handel, geen kinderarbeid en wapenindustrie?
* Welke zorgverzekeraar hebben we, eentje die ook abortussen en euthanasie betaald?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Pelsdierhouderij op Bijbelse gronden onaanvaardbaar

Bericht door Jongere »

Ik dacht bij het lezen van dit bericht aan een deel van de discussie in dit topic: "Ex-kamerleden vinden moeilijk nieuw werk".

http://www.nu.nl/politiek/3013922/ex-ka ... -werk.html
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Pelsdierhouderij op Bijbelse gronden onaanvaardbaar

Bericht door DDD »

Ik dacht er ook meteen aan, maar je was me voor.

Ik zie ook nog enkele inhoudelijke vragen. Ik gebruik zelf groene energie, en biologisch vlees, en heb een ASN-bankrekening. Maar ook een auto op diesel, omdat hij in G3-gas niet te krijgen was...

Ik vind dat het wel goed is om bij consumptie na te denken over de effecten. Het is natuurlijk raar om 500 euro te geven aan Woord en Daad en ondertussen niet duurzaam verantwoorde koffie te kopen. Dat is dweilen met de kraan open.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Pelsdierhouderij op Bijbelse gronden onaanvaardbaar

Bericht door WimA »

Ik vindt het toch wel erg lastig om in een JA/NEE vragen te benantwoorden die niet JA/NEE zijn.
Hieronder kort aangegeven:
* Is het als christen goed om alleen GROENE energie te hebben en sowieso ook rekening te houden met zo min mogelijk energie te gebruiken?
Wat is GROEN? Windenergie?
Zo min mogelijk lijkt me evident, anders is het "verkwisting" van Zijn gaven.
Als je een auto aanschaft, kiezen we er dan een die zo min mogelijk uitstoot?
Kijk s.v.p. naar totaal belasting op milieu etc, niet alleen naar uitlaatgassen. De accu's in die zogenaamde milieuvriendelijke auto's hebben het milieu al meer belast voordat er 1 km is verreden dan een oude diesel in de 400.000 km. die ermee worden gereden.
Kopen we biologisch vlees, of toch maar die plofkip-kiloknaller?
s.v.p. serieus blijven en niet "Wakker Dier" mantra's overnemen als zijnde feiten.
Hebben we onze (spaar)centjes staan bij een Bank die let op eerlijke handel, geen kinderarbeid en wapenindustrie?
Zijn er in NL andere dan? Doet ABN-AMRO (staatsbank), ING(staatssteun) etc dit soort dingen? Men zou, om te beginnen, alleen produken kunnen kopen die in Europa zijn geproduceerd. Scheelt ook transportkosten, veel energie, is goed voor milieu etc. etc.
* Welke zorgverzekeraar hebben we, eentje die ook abortussen en euthanasie betaald?
De zorgverzekeraars buiten de Heere Zelf vergoeden dat allemaal, daarin is geen keuze.
Plaats reactie